3 najczęstsze pytania dotyczące GMB

Zadajecie wiele pytań, ale trzy często się powtarzają:

1.Czy w nazwie mogę umieszczać słowa kluczowe np. “Zwierzak – Sklep zoologiczny”?

To zależy! 

Jeśli firma nazywa się “Zwierzak” zgodnie z Google NAP wszędzie powinno się używać dokładniej tej samej nazwy. W tym przypadku słowa kluczowe “sklep zoologiczny” to kategoria, do której należy obiekt i określa się ją w ustawieniach profilu. Nie powinno się umieszczać jej w nazwie! Można za to wskazać główną kategorię i dodatkowe.

Jeśli Twoja firma oficjalnie nazywa się “MARKOFANI – Agencja Reklamowa” wówczas stosowanie słów kluczowych w nazwie jest zgodne z regulaminem. Ważne, aby we wszystkich kanałach dane twarde były spójne. Warto dopilnować, aby pełna nazwa firmy znajdowała się na stronie internetowej. Duże znaczenie w tym przypadku ma logo, a także informacje w witrynie.

2. Jak usunąć opinie w GMB?

Niestety nie ma takiej możliwości. Opinie wystawione przez użytkowników są dla Google “święte”. 

Zdarza się, że opinie wystawiane są pod wpływem emocji lub przez osoby, które nie miały nic wspólnego z firmą. Są one przerysowane i nie oddają całej sytuacji. W tym przypadku opinie, które są nie na miejscu, można zgłosić za pomocą flagi – “Zgłoś naruszenie zasad” znajdującej się przy opinii.
Po kliknięciu można przesłać zgłoszenie, informując Google, dlaczego opinia powinna być usunięta. Im więcej zgłoszeń tym większe prawdopodobieństwo, że opinia zniknie, ale nie jest to reguła.

3. Dlaczego ktoś zmienia w profilu informacje na temat firmy?

Lokalni Przewodnicy mogą edytować, każdą wizytówkę klikając “Zaproponuj zmianę”. Dzięki tej opcji mogą wprowadzić zmiany, o których zostanie powiadomiony właściciel wizytówki. Jeśli administrator profilu wprowadzonych zmian nie zatwierdzi lub nie zmodyfikuje, zostaną one wdrożone po potwierdzeniu przez Lokalnych Przewodników.

Te pytania to główne powody, dla których warto zadbać o odpowiednią konfigurację i aktualne dane w profilu. Warto przynajmniej raz w tygodniu zalogować się do panelu GMB i sprawdzić co dzieje się z wizytówką. Dobrze jest też zainstalować oficjalną aplikację mobilną, która pomaga efektywnie nią zarządzać i daje więcej możliwości, których nie można uzyskać bez aplikacji.