Z artykułu dowiesz się:
Picture of Dariusz Kopyto
Dariusz Kopyto
Specjalista ds. Marketingu Omnichannel. Od 2005 r. realizuje działania marketingowe dla firm z sektora MMŚP. Specjalizuje się w SEO, analityce internetowej i działaniach sprzedażowych. Na co dzień zarządza Agencją Reklamową MARKOFANI i serwisem dla marketerów — Aspirate.pl

Cele i zadania, które może realizować witryna internetowa

Posiadanie funkcjonalnej witryny internetowej dostosowanej do potrzeb i oczekiwań klientów stało się nieodzownym elementem sukcesu dla wielu firm usługowych. Witryna stanowi wirtualną wizytówkę, platformę sprzedażową i narzędzie komunikacji z klientami. Jednak, aby spełniała swoje zadania i przyciągała potencjalnych klientów, konieczne jest określenie jasnych celów i zadań, które ma realizować.

Przykładowe cele stron internetowych

Poniżej znajduje się tabelka, w której zestawiam przykładowe cele, zadania oraz działania, które warto podjąć. Wyznaczając cel, musimy określić zadania, które umożliwią nam jego osiągnięcie.

Cel witryny internetowejZadania realizowane przez witrynęDziałania do podjęcia
Generowanie leadów– Umieszczenie formularzy kontaktowych na stronie
– Oferta darmowych materiałów lub konsultacji dla potencjalnych klientów- Ułatwienie rejestracji użytkowników na stronie
– Tworzenie atrakcyjnych formularzy kontaktowych
– Przygotowanie wartościowych materiałów dla potencjalnych klientów
– Monitorowanie i odpowiedź na zapytania leadów
Promocja marki– Wykorzystanie strategii content marketingowej
– Publikacja artykułów, blogów, case study
– Działania w mediach społecznościowych i reklamie online
– Tworzenie wartościowych treści związanych z branżą
– Aktywne zaangażowanie się w social media
– Planowanie i monitorowanie kampanii reklamowych
Zwiększanie konwersji– Optymalizacja stron docelowych pod kątem konwersji (CRO)
– Implementacja strategii CTA (call-to-action)
– Testowanie i optymalizacja elementów strony
– Analiza danych i zachowań użytkowników
– Testowanie różnych wariantów CTA i elementów strony
– Optymalizacja procesu zakupowego i formularzy
Ułatwienie kontaktu z klientami– Wprowadzenie formularzy kontaktowych i danych kontaktowych na stronie
– Chat online i możliwość szybkiej odpowiedzi na pytania klientów
– Integracja z systemem CRM
– Zapewnienie łatwego dostępu do danych kontaktowych
– Szybka i profesjonalna odpowiedź na zapytania
– Skuteczne zarządzanie informacjami klientów w systemie CRM
Prezentacja portfolio i referencji– Stworzenie galerii zdjęć, studiów przypadków
– Opisy i referencje zadowolonych klientów
– Wyświetlanie zrealizowanych projektów lub referencji
– Aktualizacja i rozbudowa portfolio
– Pozyskiwanie referencji od zadowolonych klientów
– Wykorzystanie elementów wizualnych do prezentacji portfolio
Informowanie o usługach i ofertach– Stworzenie przejrzystego menu i struktury informacji
– Prezentacja szczegółowych opisów usług i ofert
– Wykorzystanie infografik, tabel czy poradników
– Zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów
– Tworzenie klarownych opisów i informacji o usługach
– Regularne aktualizowanie treści na stronie
Wspieranie procesu rekrutacji– Publikacja ofert pracy na stronie
– Formularze zgłoszeniowe dla kandydatów
– Prezentacja korzyści i kultury organizacyjnej
– Redagowanie atrakcyjnych ofert pracy
– Skuteczne zarządzanie zgłoszeniami i procesem rekrutacji
– Komunikacja z kandy
– Redagowanie atrakcyjnych ofert pracy
– Skuteczne zarządzanie zgłoszeniami i procesem rekrutacji
– Komunikacja z kandy
Budowanie zaufania i wiarygodności– Opisywanie historii i wartości firmy
– Wyświetlanie certyfikatów i nagród
– Publikowanie opinii i rekomendacji klientów
– Kreowanie autentycznego wizerunku marki
– Zbieranie opinii i rekomendacji od zadowolonych klientów
– Udostępnianie referencji i case study
Edukowanie klientów– Tworzenie artykułów, poradników i e-booków
– Organizowanie webinariów i szkoleń online
– Udostępnianie informacji branżowych i trendów
– Analiza potrzeb i pytań klientów
– Tworzenie wartościowych treści edukacyjnych
– Działania promocyjne dla szkoleń i webinariów
Personalizacja doświadczenia– Wykorzystanie mechanizmów rekomendacji i personalizacji
– Tworzenie kont personalizowanych dla klientów
– Dostarczanie spersonalizowanej treści i ofert
– Gromadzenie danych i preferencji użytkowników
– Wykorzystanie narzędzi personalizacji i automatyzacji
– Monitorowanie i analiza reakcji klientów
Cele i zadania stron internetowych.

Podsumowanie

Wyznaczenie celów i zadań dla witryny internetowej jest niezwykle istotne dla jej skuteczności i osiągnięcia sukcesu biznesowego. Przedsiębiorcy firm usługowych tworzący nową witrynę powinni skupić się na celach związanych z pozyskiwaniem klientów, budowaniem świadomości marki, promocją usług, budowaniem zaufania oraz ułatwianiem kontaktu z klientami. Odpowiednie wdrożenie tych celów i zadań przyczyni się do sukcesu witryny i osiągnięcia zamierzonych efektów biznesowych.

Pamiętaj, że skuteczna witryna to taka, która odpowiada na potrzeby klientów, generuje wartość biznesową i buduje silną obecność online dla firmy usługowej.

Powiązane wpisy

Ile kosztuje utrzymanie strony internetowej
Strony internetowe

Ile kosztuje utrzymanie strony internetowej

Ile kosztuje utrzymanie strony internetowej, to często zadawane pytanie przez młodych przedsiębiorców, którzy rozpoczynają przygodę z budowaniem obecności własnego biznesu w internecie. Koszt utrzymania witryny internetowej zależy od użytego rozwiązania do jej stworzenia. Najpopularniejsze dwa modele

Podpinanie karty płatniczej na koncie Google Ads

W celu uruchomienia reklam w systemie Google Ads konieczne jest podpięcie karty płatniczej. Ze względów bezpieczeństwa czynność tą musi wykonać klient. Aby podpiąć kartę kredytową lub debetową należy zrealizować poniższe kroki. 1. Przyjmij zaproszenie do

Hierarchia informacji w witrynie internetowej

Hierarchia informacji w witrynie to kluczowy element projektowania witryn internetowych. To sposób organizowania treści i prezentowania ich użytkownikom w sposób logiczny i intuicyjny. Dzięki właściwej hierarchii użytkownicy łatwiej znajdują potrzebne im informacje, co z kolei

Sprawdź co mamy dla Ciebie na Instagramie ;)