Z artykułu dowiesz się:
Picture of Dariusz Kopyto
Dariusz Kopyto
Specjalista ds. Marketingu Omnichannel. Od 2005 r. realizuje działania marketingowe dla firm z sektora MMŚP. Specjalizuje się w SEO, analityce internetowej i działaniach sprzedażowych. Na co dzień zarządza Agencją Reklamową MARKOFANI i serwisem dla marketerów — Aspirate.pl

Ile kosztuje strona intenetowa dla firmy usługowej

Jedno z najtrudniejszych pytań, jakie można zadać, ponieważ na cenę wpływa niesamowita ilosć czynników!

Zacznijmy od tego, że poruszając ten temat, musisz wiedzieć, że potrzebujesz witryny internetowej, a nie strony internetowej. Witryna internetowa składa się z pojedynczych stron jak strona główna, o nas, usługi, blog, kontakt.

Proces tworzenia witryny internetowej, która będzie realizowała postawione przed nią cele i tym samym dostarczała oczekiwanych efektów, wymaga przede wszystkim zrozumienia biznesu, który prowadzisz oraz klientów, których chcesz pozyskiwać, a dopiero wtedy przygotowania, opracowania, wdrożenia i optymalizacji w celu osiągnięcia jak najlepszego rezultatu.

Zapewne w internecie spotykasz oferty stron internetowych nawet już od 750 zł netto. Oferty te są niesamowicie zgubne, bo zazwyczaj jest to uzupełnienie gotowego szablonu strony dostarczonymi zdjęciami i tekstami. Powoduje to, że witryna internetowa, która nie odpowiada na potrzeby i oczekiwania klientów, a w efekcie nie dostarczać żadnych efektów.

Stronę może tworzyć jedna osoba, ale jedna osoba nie jest w stanie być kompetentna we wszystkich obszarach, które są niezbędne do stworzenia witryny dostarczającej efekty. Dlatego warto oddać realizację witryny internetowej doświadczonemu zespołowi, który pracuje pod jednym dachem.

Na potrzeby przykładu odnośnie do kosztu witryny internetowej ustalmy, że będzie to strona internetowa dla firmy usługowej, która oferuje 3 usług. Witryna internetowa będzie składała się z 12 stron:

  • Strona główna
  • Usługi + 3 usług
  • Realizacje
  • O nas
  • Blog + strona wpisu
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Błąd 404

Osoby biorące udział w tworzeniu witryny

Do realizacji witryny internetowej potrzebni są specjaliści, którzy mają wiedzę i doświadczenie z różnych dziedzin marketingu i IT. Osoba, która jest wizjonerem i określa formę strony, nie do końca będzie specjalistą od content marketingu, czy wirtuozem elementów buildera, dzięki któremu powstają strony internetowe.

  • Marketer — odpowiadający za zawartość witryny internetowej,
  • SEO Specialist — zapewnienie odpowiedniego pozycjonowania strony,
  • Copywriter — tworzenie treści,
  • Designer — stworzenie finalnego wyglądu strony,
  • WordPress Developer — wdrożenie i optymalizacja treści.

W dużych agencjach w proces zaangażowany jest też opiekun klienta i osoba odpowiadająca za koordynację pracy tzw. tarffic/project manager.

Koszt prowadzenia agencji

Na cenę witryny internetowej głównie wpływa wynagrodzenie pracowników oraz koszty ponoszone przez agencję. Firma musi zarabiać, a specjalistów jest na rynku tak mało, że agencje wzajemnie ich sobie podbierają. Nie mam tu na myśli internetowych specjalistów, teoretyków, którzy pokazują niesamowite narzędzia w internecie, z których nigdy nie korzystali, tylko rzemieślników, którzy podpisują się pod realizacjami i są dumni z efektu.

Średnie wynagrodzenie przedstawionych osób na umowę o pracę to 6500 zł netto, czyli lekko ponad 10 000 zł brutto brutto — koszt pracodawcy. Jest to wynagrodzenie dla doświadczonych osób, nie stażystów, czy studentów na UZ. Średni czas pracy pracownika na rzecz klientów przyjmuje się na poziomie 120 godzin w miesiącu. Pozostałe 40 godzin to należne urlopy, przerwy, rozmowy, spotkania, niemoc — niestety występuje coś takiego w branży kreatywnej. Do tego dochodzi koszt lokalu i mediów, licencje oprogramowania dla zespołu, firmowe zakupy, szkolenia — razem przy 5-osobowym zespole to dodatkowe 6000 zł netto miesięcznie.

Ile zarabia agencja na witrynach internetowych

Nie ważne ile zarabia agencja, ważne jest, jakie masz potrzeby, jakie rozwiązania dostarczą oczekiwanych efektów oraz ile możesz zainwestować. Często wymarzona witryna z animacjami i zbędnymi rozwiązaniami to droga do niepowodzenia.

Wielokrotnie spotkaliśmy się, że firma, która do nas przyszła po stronę, robi 3, a nawet 5 stronę w ciągu 2-3 lat. Jest to najgorsze, co może spotkać markę. Brak spójności wizualnej marki, spadek w pozycjonowaniu, stracony czas i zbędne koszty to najbardziej dające się odczuć efekty błędnych decyzji i witryn niedostarczających efektów.

Czas realizacji witryny

Wdrożenie witryny głównie zależy od ilości informacji do przedstawienia, wymagań i oczekiwań klienta, a także jego dyspozycyjności. Strona może powstać nawet w 2 tygodnie. Najdłużej realizacja trwała pół roku ze względu na konieczność wykonania odzieży firmowej, zdjęć i filmów, które wymagały zaplanowania oraz przygotowania firmy.

Ile warto zainwestować

Nie ma tu jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od branży, potrzeb i oczekiwań klientów. Moja propozycja jest następująca.

Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, która zarabia, to w stronę warto zainwestować 3 krotność średniego miesięcznego ZUS-u, czyli ok. 10 000 zł netto.

Jeśli Twoja jednoosobowa firma nie zarabia, zdefiniuj przyczyny tych problemów i zastanów się, czy witryna internetowa jest w stanie je rozwiązać i czy to jest ten moment, gdzie warto w nią inwestować.

Jeśli zatrudniasz od 5 pracowników w górę, to można przyjąć miesięczny koszt ZUS-u.

Dlaczego kalkuluję na podstawie składek ZUS? W 2022 roku kolega przekonał mnie, że to właśnie one obrazują, jaką masz firmę, czy działa (jak zarabiasz, to płacisz większe składki) i że taka firma ma potencjał do rozwoju — chyba że dobrze kombinujesz.

Dobrze opracowana i wdrożona witryna internetowa to pracownik, który pracuje 24 godziny przez 7 dni. Nie ma wymówek, nie pije kawki, robi trudną robotę. Zdarza się, że witryna choruje, ponieważ czasem występują różnego rodzaju zdarzenia, ale przy sprawnej opiece szybko wraca na swoje stanowisko pracy.

Powiązane wpisy

Podpinanie karty płatniczej na koncie Google Ads

W celu uruchomienia reklam w systemie Google Ads konieczne jest podpięcie karty płatniczej. Ze względów bezpieczeństwa czynność tą musi wykonać klient. Aby podpiąć kartę kredytową lub debetową należy zrealizować poniższe kroki. 1. Przyjmij zaproszenie do

Cele i zadania, które może realizować witryna internetowa

Posiadanie funkcjonalnej witryny internetowej dostosowanej do potrzeb i oczekiwań klientów stało się nieodzownym elementem sukcesu dla wielu firm usługowych. Witryna stanowi wirtualną wizytówkę, platformę sprzedażową i narzędzie komunikacji z klientami. Jednak, aby spełniała swoje zadania

Hierarchia informacji w witrynie internetowej

Hierarchia informacji w witrynie to kluczowy element projektowania witryn internetowych. To sposób organizowania treści i prezentowania ich użytkownikom w sposób logiczny i intuicyjny. Dzięki właściwej hierarchii użytkownicy łatwiej znajdują potrzebne im informacje, co z kolei

Sprawdź co mamy dla Ciebie na Instagramie ;)