Google Travel – nieodłączna część GMB dla branży HoReCa

Co to jest Google Travel?

Prowadzisz Hotel i myślisz, że znasz Google?
A znasz Google Travel? Dawne Google Trips zmieniło się w Google Travel!

Od 2019 roku serwis dostarcza podróżującym informacje o ciekawych miejscach, lotach, hotelach, obiektach turystycznych, a także informacje o restauracjach, których prezentacja wkrótce zostanie zmodyfikowana i rozwinięta!

Google Travel integruje niezależne usługi należące do Google jak i innych twórców. W 50% opiera się o GMB, a w drugiej połowie o Graf Wiedzy i dane z Paneli Wiedzy, czerpiąc informacje m.in. z systemów rezerwacji hoteli jak Booking, TripAdvisor, Trivago, a także systemów oceny czy serwisów społecznościowych. W wizytówce hotelu znajdziesz również informacje o lokalizacji obiektu (dzielnicy), znajdujących się w pobliżu lotniskach, stacjach, dworcach, portach, restauracjach, a także atrakcjach turystycznych.

Opinie internautów dla Google Travel

Internauci oceniając i opiniując hotel, mają także możliwość oddzielnej oceny pokoju, lokalizacji i obsługi. Dodają też informacje o rodzaju podróży, wybierając jedną z 6 dostępnych: biznesowa, urlop, dla rodzin, znajomi, podróżujący w pojedynkę, dla par.

G analizuje opinie i wyłapuje często używane słowa przez internautów, a następnie je wyróżnia, informując, czy zostały użyte w pozytywnym, czy w negatywnym komentarzu.

Dzięki właściwym danym NAP hotelu G integruje informacje na temat obiektu, dostarczając podróżującym więcej informacji i możliwości interakcji z Twoim obiektem. Dlatego ważne jest ujednolicenie danych twardych. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś to czas najwyższy przeanalizować obecność w internecie i poprawić dane.

W GT internauci znajdą też historię cen opartą o informacje z serwisów umożliwiających rejestrację, oraz zdjęcia od klientów i ich opinie. Co pozwala porównać hotele w okolicy. 

Jakość profilu w GMB i GT

Na wygląd wizytówki hotelu wpływ ma bardzo wiele czynników. Na jakość profilu w GMB i GT ma wpływ wszystko, co otacza Twój hotel, dlatego warto zostać Lokalnym Przewodnikiem i dbać o odpowiednie informacje na temat obiektów znajdujących się w miejscowości.

77% hoteli nie wykorzystuje dostępnych możliwości i potencjału. Czy Twój hotel należy do tego grona?