Instrukcja tworzenia skutecznych wpisów w WordPress

Chcesz tworzyć wpisy w WordPress, które skutecznie będą pozycjonować się w wyszukiwarce Google? Przeczytaj artykuł i dowiedz się krok po kroku jak je prawidłowo tworzyć!
Jak tworzyć wpisy w WordPress, aby pozycjonowały się w wyszukiwarce Google.

Każdemu autorowi wpisów w WordPress, zależy na tym, aby strona pozycjonowała się w wyszukiwarce Google. Zauważamy, że większość twórców treści nie posiada odpowiedniej wiedzy, która ułatwiłaby tworzenie treści we właściwy sposób, a przede wszystkim na zaplanowanie jej i efektywne dodanie na stronie.

Stworzyliśmy instrukcję krok po kroku, tworzenia wpisów w WordPress, aby ułatwić pracę wszystkim twórcom. Stworzenie artykułu według poniższego schematu wymaga dużego zaangażowania, ale gwarantuje osiągnięcie efektów w pozycjonowaniu.

Pamiętaj, że wpływ na pozycjonowanie artykułu poza odpowiednim przygotowaniem treści, ma też konfiguracja WordPress, a także inne działania związane z pozycjonowaniem.

 

Pełna instrukcja tworzenia wpisu w WordPress w 33 krokach.

Określenie tematu artykułu

  1. Wybierz tematykę wpisu w WordPress,
  2. Zdobądź wiedzę na temat tego, co już jest w internecie,
    1. Sprawdź Twój temat w popularnych serwisach: Wyszukiwarka Google, YouTube, SlideShare.

 

Wybór słów kluczowych

  1. Znajdź słowa kluczowe dla wpisu:
    1. answearthepublic.com informacje na temat fraz wpisywanych przez internautów w Wyszukiwarce Google,
    2. answersocrates.com j.w.,
    3. trends.google.com sprawdzanie popularności fraz kluczowych,
    4. ads.google.com sprawdź wartość wybranych fraz kluczowych;
  2. Określ jedno główne słowo kluczowe dla wpisu oraz 1-3 frazy towarzyszące te, które będą się powtarzać w artykule.

Więcej na temat słów kluczowych znajdziesz w artykule „Słowa kluczowe do pozycjonowania stron www„.

Opracowanie szkieletu artykułu

  1. Podziel artykuł na sekcje,
    1. zaplanuj temat każdej sekcji;
  2. Stwórz tytuł artykułu, wykorzystując główną frazę kluczową,
  3. Stwórz śródtytuły dla poszczególnych sekcji, wykorzystując główną frazę kluczową (w innej formie niż w tytule np. fraza główna Analityka internetowa, odmiana Na czym polega analityka internetowa?) oraz 2-3 dodatkowe wszystko zależy od tego, czy sekcje są powiązane,
  4. Sprawdź, czy artykuł wiąże się tematycznie z innymi istniejącymi już artykułami na stronie (np. w treści będą wspomniane elementy, które omawiane są w innym wpisie),
    1. jeśli tak, pamiętaj, żeby o tym wspomnieć w artykule i zrobić linkowanie do istniejących artykułów linkowanie wewnętrzne;
  5. Jeśli w artykule poruszasz temat produktów, usług, zaprzyjaźnionych firm, dodaj odpowiednie linki do zewnętrznych stron, na których czytelnik znajdzie więcej informacji na ich temat linkowanie zewnętrzne.

Więcej na ten tworzenia treści do internetu znajdziesz w artykule “Sztuka pisania dobrych i przejrzystych treści na stronę dla użytkowników i wyszukiwarek”.

 

Wybór zdjęć do artykułu

  1. Znajdź zdjęcia do artykułu minimum jedno na artykuł:
    1. Wybierz zdjęcia powiązane, do których możesz się odnieść w treści artykułu,
    2. Wybierz zdjęcie, które będzie główne okładka do artykułu.

 

Stworzenie treści artykułu

  1. Napisz artykuł wplatając odpowiednie słowa kluczowe w poszczególne sekcje:
    1. minimum 3x każda fraza w artykule (może być w odmianie),
    2. artykuł powinien mieć minimum 3 000 znaków ze spacjami,
  2. W trakcie pisania artykułu twórz krótkie zdania i akapity,
  3. W ramach jednego akapitu przygotuj treść na 5-7 linijek. Ułatwi to czytanie i interpretowanie tekstu odbiorcom.

 

Utworzenie meta tagów dla artykułu

  1. Stwórz dla artykułu:
    1. title tytuł strony, długość max. 60 znaków:
      1. umieść główną frazę kluczową w title,
      2. tytuł artykułu i title nie muszą być takie same,
      3. pamiętaj, żeby stworzyć tytuł dla wyszukiwarki i social media,
    2. description opis strony, długość max. 150 znaków:
      1. umieść główną frazę kluczową w description,
      2. pamiętaj o CTA w opisie,
      3. pamiętaj, żeby stworzyć tytuł dla wyszukiwarki i social media,
    3. og:image obrazek strony, dodaj stworzone og:image.

 

Stworzenie linku do wpisu w WordPress

  1. Stwórz odpowiedni slug dla artykułu max. 32 znaki:
    1. umieść główną frazę kluczową w slug,
    2. używaj tylko małych liter i dywiz “-” rozdzielających wyrazy,
    3. nie używaj znaków diakrytycznych “ą, ę, ś, ć, ź, ż itp.).

Więcej informacji na temat linkowania znajdziesz w artykule “Domena internetowa i budowanie linkowania w celu tworzenia obecności firmy w wyszukiwarce Google”.

 

Przygotowanie zdjęć do artykułu

  1. Zoptymalizuj pliki graficzne, zmieniając rozmiar (px) i wielkość (kb) każdego zdjęcia:
    1. zawsze twórz pliki z rozszerzeniem .jpg (optymalizacja wielkości);
  2. Utwórz nazwy plików graficznych, wykorzystując słowa kluczowe:
    1. dobrze będzie, jeśli dla każdej sekcji (fraz kluczowych) pojawią się zdjęcia z odpowiednimi nazwami, max. 64 znaki,
    2. tworząc nazwy, wykorzystuj tylko małe litery, rozdzielając słowa dewizami;
  3. Dodaj w EXIF słowa kluczowe i odpowiednią lokalizację GPS koordynaty lat, lng lokalizacji Twojej firmy,
  4. Wgraj wszystkie zdjęcia do WordPressa, wykorzystując zakładkę media,
  5. Stwórz title, alt i opis dla każdego zdjęcia w WordPress wykorzystując słowa kluczowe. Nie wymieniaj fraz kluczowych po przecinku!
    1. title tytuł zdjęcia widoczny po najechaniu kursorem na zdjęcie, max; 180 znaków,
    2. alt opis zawartości zdjęcia, który widoczny jest, gdy zdjęcie się nie załaduje, dla niewidzących; max. 320 znaków,
    3. etykieta podpis pod zdjęciem widoczny na stronie, jeśli użyty szablon to uwzględnia; max. 320 znaków.

 

Weryfikacja poprawności artykułu

  1. Sprawdź ilość fraz kluczowych w artykule,
  2. Sprawdź poprawność artykułu i wprowadź wymagane poprawki:
    1. jasnopis.pl,
    2. ortograf.pl.

 

Publikacja wpisu w WordPress

  1. Skopiuj artykuł do utworzonego wpisu w WordPress,
  2. Zadbaj o odpowiednie znaczniki dla nagłówków: tytuł <h1>, śródtytuły <h2>, podtytuły <h3>,
  3. Wyróżnij słowa kluczowe w treści, używając znacznik <strong>…</strong>,
  4. Sprawdź, czy treści znajdują się w akapitach akapitu <p>…</p>,
  5. Dodaj zdjęcia do artykułu:
    1. Wprowadź stworzone opisy: title, alt, description dla zdjęć;
  6. Wprowadź stworzone dane: title, description, slug, og:image we wtyczce YoastSEO,
  7. Dodaj obrazek wyróżniający,
  8. Wybierz odpowiednie kategorie dla wpisu:
    1. jeśli takie nie istnieją, stwórz je pamiętaj im mniej kategorii, a więcej wpisów w poszczególnych kategoriach tym lepiej;
  9. Nie używaj tagów,
  10. Opublikuj artykuł,
  11. Udostępnij artykuł w mediach społecznościowych,
  12. Sprawdź, czy informacje na temat artykułu prawidłowo wyświetlają się w mediach społecznościowych wykorzystując Facebook Debugger.

 

Wszystko gotowe! Możesz teraz udostępniać dodany wpis w WordPress.

Jeśli artykuł jest tworzony w Google Docs i zostaną zastosowane nagłówki oraz pogrubienia, po skopiowaniu artykułu do wpisu w WordPress przeniosą się nagłówki i pogrubienia fraz kluczowych.

 

Wsparcie dla przedsiębiorców

Masz pytania? Dołącz do naszej grupy „Akademia MARKOFANI” na Facebooku, w której bezpłatnie doradzamy, jak osiągnąć sukces!

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *