Jak stworzyć skuteczną stronę internetową

Myślisz o stworzeniu skutecznej strony internetowej?
Dobrze trafiłeś! Zapoznaj się z naszym artykułem, w którym znajdziesz wiele istotnych i pomocnych informacji.

Przeglądając internet, zastanawiasz się, jak powstają funkcjonalne i dopracowane strony lub irytujesz się jeśli strony, które odwiedzasz, są beznadziejne i nie dostarczają poszukiwanych informacji? 

Podczas realizacji strony internetowej dużo zależy od analizy potrzeb poszczególnych segmentów klientów i działań konkurencji. Opracowania funkcjonalności i przedstawienia poszukiwanych informacji przez potencjalnych użytkowników.

Żeby pomóc Ci stworzyć skuteczną stronę internetową, zebraliśmy w tym artykule wszystkie istotne informacje z naszych procedur. Przeanalizuj zebrane informacje punkt po punkcie, a przygotujesz się do realizacji strony internetowej.

 

Podstawowe pytania, które musisz sobie zadać, zanim podejmiesz jakiekolwiek działania:

  1. Do czego ma służyć strona Internetowa?
  2. Kto jest odbiorcą strony internetowej?
  3. Jaki przekaz powinna mieć strona internetowa?
  4. W jaki sposób i gdzie będzie komunikowane o posiadanej stronie internetowej?
  5. W którym momencie będzie otwierana strona internetowa przez klientów? – Etap zakupowy, sytuacja, miejsce, urządzenie?
  6. Czego klienci będą oczekiwać od strony internetowej?
  7. Jakich informacji klienci będą szukać na stronie internetowej?
  8. Jakie korzyści osiągną klienci, korzystając ze strony?
  9. Jakie funkcjonalności są niezbędne, a które dodatkowe?

 

Musisz zastanowić się, czy:

  1. Posiadasz odpowiednie zdjęcia na stronę internetową.
  2. Czy potrafisz napisać treści zgodnie z wymaganiami SEO.

 

A także podjąć decyzje:

  1. Kto przygotuje treści na stronę? Ty, copywriter, czy pół na pół,
  2. Czy Twoja strona wymaga tłumaczenia na inne języki?
  3. Czy chcesz zająć się zakupem domeny i hostingu, czy pozostawisz to firmie tworzącej stronę?
  4. Czy chcesz samodzielnie dokonywać zmian na stronie w późniejszym czasie?
  5. Czy zamierzasz prowadzić bloga?

 

Następnie zebrać niezbędne materiały:

  1. Linki do stron firm konkurencyjnych, z którymi konkurujesz o klienta.
  2. Linki do stron referencyjnych, posiadających rozwiązania i/lub design, które są oczekiwane na nowej stronie.
  3. Podstawowe informacje i treści na temat firmy, produktów i usług, które mają znaleźć się na stronie.
  4. Brandbook, a także materiały graficzne jak, logo i posiadane zdjęcia, czy grafiki.
  5. Dane dostępowe do rejestratora domeny i hostingu.
  6. Możesz też wybrać czcionki i kolory, które Ci się podobają, używając np. Google Fonts i Adobe Color.

 

Na podstawie otrzymanych odpowiedzi i dostarczonych materiałów możemy podjąć działania:

  • Przeanalizować atrakcyjność konkurencji pod względem wizerunkowy i technicznym.
  • Przeanalizować wskazane strony referencyjne.
  • Zweryfikować zapotrzebowanie przedsiębiorstwa w stosunku do otoczenia biznesowego.
  • Opracować persony klientów, do których będzie kierowana strona internetowa.
  • Przedstawić pomysł, zakres realizacji i cel, który mamy osiągnąć.
  • Określić wielkość projektu i oszacować koszt jego wdrożenia.
  • Przygotować słowa kluczowe dla marki, produktów i usług.
  • Opracować szkic strony — wireframe.
  • Zdefiniować zakres i długość treści do przygotowania.
  • Opracować projekt graficzny strony internetowej w wersji na urządzenia mobilne i komputery — mockup.
  • Stworzyć klikalny projekt ze wszystkimi animacjami, przeprowadzić testy UI/UX i wprowadzić optymalizację — prototyp.
  • Zrealizować stronę www, przeprowadzić testy i wdrożyć poprawki — produkt.
  • Umieścić stronę na zakupionym hostingu i opublikować pod wskazanym adresem internetowym.
  • Przeprowadzić optymalizację zgodnie z wymaganiami Google.
  • Wpiąć narzędzia analityczne i reklamowe.

 

O co koniecznie musimy zadbać podczas tworzenia strony internetowej:

  1. Wartościowe treści, atrakcyjne zdjęcia i odpowiedni przekaz.
  2. Prostą ścieżkę do przejścia przez klienta, dla wartościowych dla Ciebie zdarzeń.
  3. Responsywność, szybkość i wydajność strony internetowej.
  4. Podpiętą mapę Google My Business i dane teleadresowe zgodne z Google NAP.
  5. Politykę prywatności, informację o cookies, a także „regułki” w formularzach.
  6. Podpięcie narzędzi analitycznych.

 

Pamiętaj, że skuteczna strona internetowa spełnia pożądane zadanie, a także:

  1. Posiada oczekiwane przez klientów informacje przedstawione w atrakcyjny sposób.
  2. Jest responsywna, szybko wczytuje się oraz jest prosta w obsłudze.
  3. Pozycjonuje się w wynikach wyszukiwania Google na określone słowa kluczowe.

 

Jeśli zastanawiasz się, co powinno znaleźć się na Twojej stronie internetowej, to poniżej znajdziesz ściągę, która podpowie Ci, o czym musisz pomyśleć.

Najczęściej stosowane pozycje w głównym menu strony internetowej:

  1. Logo — Przekierowanie do strony głównej, na której znajdują się informacje mające na celu przedstawienie marki i oferty.
  2. Oferta — Strona przedstawiająca produkty i/lub usługi.
  3. Technologia — Informacje o technologii wytwarzania produktów, usług, jakości i gwarancji.
  4. Portfolio — Prezentacja realizacji za pomocą zdjęć i treści.
  5. O nas — Przedstawienie informacji o firmie, twórcach, partnerach, referencje.
  6. Blog — Treści o określonej tematyce.
  7. Kontakt — Dane teleadresowe, rejestrowe, kanały komunikacji w mediach społecznościowych, formularz kontaktowy, mapa GMB.
  8. CTA — Przycisk wzywający użytkownika do konkretnego działania z przekierowaniem na stronę, na której może je zrealizować.

 

Wraz z podejmowanymi działaniami marketingowymi i rozwojem firmy, często pojawia się potrzeba rozwoju strony internetowej. Dlatego już teraz zebraliśmy kilka informacji na temat rozwiązań, które najczęściej dodajemy do powstałych stron internetowych.

Rozwiązania, o które pytają klienci po pewnym czasie funkcjonowania strony internetowej:

  1. Dodatkowe podstrony — zawsze można utworzyć nowe strony w ramach strony internetowej i dodać je w menu lub kierować na nie z istniejących stron,
  2. Blog — włączenie i skonfigurowanie bloga na WordPress’ie to żadna sztuka i można to zrobić w ciągu kilku godzin,
  3. Newsletter — wdrożenie na wybranych stronach rozwiązania umożliwiającego zapisywanie się do bazy subskrypcyjnej nie stanowi żadnego problemu.
  4. Leadowanie — pobieranie danych od użytkowników zainteresowanych produktem czy usługą jest możliwe na dowolnej stronie internetowej.
  5. Sprzedaż — uruchomienie na stronie prostego sklepu internetowego z produktami czy usługami z obsługą jednego języka i krajowej waluty to żaden problem.
  6. Platforma z materiałami — umożliwiająca samodzielny zakup szkoleń wideo i ich realizację, czy zakup e-booków i otrzymanie ich na adres e-mail.

 

Jeśli zastanawiasz się, jak wygląda współpraca z MARKOFANI przy realizacji strony internetowej, poniżej znajdziesz wszystkie istotne koki:

  1. Mindset:
    1. analiza konkurencji i stron referencyjnych,
    2. określenie zapotrzebowania,
    3. przedstawienie pomysłu (akceptacja).
  2. Przedstawienie zakresu realizacji podzielonego na etapy z określonym czasem potrzebnym na realizację (akceptacja),
  3. Wycena poszczególnych etapów (akceptacja),
  4. Faktura zaliczkowa 25% (płatność),
  5. Przekazanie niezbędnych materiałów przez klienta,
  6. Realizacja projektu,
  7. Zakończenie realizacji (odbiór),
  8. Faktura końcowa 75% (płatność),
  9. Przekazanie dostępów do strony internetowej.

Jeśli Twoje zapotrzebowanie jest większe i obejmuje działania w wielu obszarach, płatność następuje po zakończeniu każdego etapu na podstawie kolejnych faktur zaliczkowych. Rozwiązanie to pomaga naszym klientom sfinansować działania poprzez wygodne rozłożenie wartości projektu na raty.

Pamiętaj, strona internetowa musi odpowiadać na pytania klientów, zanim zostaną zadane, a także spełniać oczekiwania użytkowników.
Jeśli umieścisz odpowiednie wartości, strona będzie dostarczała Ci nowych klientów!

Chcesz stworzyć skuteczną stronę internetową?
Wiemy, jak się za to zabrać, bo robimy to od 2010 roku.

Skontaktuj się z nami już teraz — Konsultacje są bezpłatne!
+48 17 300 03 30
agencja@markofani.com.pl

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *