Jak GMB połączone jest z innymi produktami Google?

Historia Google My Business sięga 2004 roku. Przez wiele lat pierwotny projekt niesamowicie się zmienił. Obecnie GMB połączone jest z ponad 10 innymi produktami Google. Dla wybranych usług jest jednym z kluczowych filarów, a dla innych rozwiązaniem dostarczającym możliwości. Z tego powodu Google ma wiele powodów, aby ambitnie rozwijać profile firm w Google Moja Firma.

 

Jak Google My Business łączy się innymi usługami?

 

Google My Business korzysta z Panelu Wiedzy Google. Dzięki profilom GMB możemy zmieniać dane znajdujące się w panelu. W ten sposób mamy wpływ na to, jakie informacje otrzymują użytkownicy różnych rozwiązań od Google.

 

Obecnie GMB jest jednym z kluczowych filarów dla:

  • Google Maps,
  • Google Search,
  • Google Travel.

 

W narzędziach tych wyświetlają się profile Google Moja Firma w różnej postaci. Dzięki zgromadzonym informacjom możemy m.in. znaleźć siedzibę firmy na mapie i wyznaczyć do niej trasę. Wygodnie jest dowiedzieć się, w jakich godzinach jest otwarta restauracja, widząc tę informację w wyszukiwarce, czy sprawdzić ceny hoteli w miejscowości, do której się wybieramy i móc przejść do serwisu, który oferuje najniższą cenę.

 

Gdzie wyświetlane są informacje z Google My Business?

 

Inne rozwiązania, które korzystają z informacji zebranych w panelu wiedzy dzięki GMB to m.in.: 

  • Google Assistant, który odpowiada nam na wszystkie pytania związane z obiektami, o ile te informacje zostały umieszczone w profilu firmy,
  • Google Street View, dzięki którym można odkrywać świat i planować podróże wygodnie siedząc na kanapie, a także publikować zdjęcia sferyczne i spacery w profilach firm,
  • Google Local Guide – narzędzie dla osób lubiących dzielić się informacjami na temat otaczającego ich świata. Dzięki nim powstaje społeczność Lokalnych Przewodników (sprawdź, kim są lokalni przewodnicy i w czym mogą pomóc lub przeszkodzić), którzy dostarczają cennych informacji osobom chcącym lepiej poznać wybraną firmę,
  • Google Collection – projekt daje możliwość zbierania profili w kolekcjach, dzięki którym możemy segregować w dowolny sposób obiekty np. wygodnie zaznaczyć na mapie miejsca, które chcemy odwiedzić podczas urlopu,
  • Google Ads – dzięki GMB reklamy zyskują rozszerzenia, takie jak numer telefonu, adres firmy, czy odległość użytkownika od reklamującej się firmy.

 

Profile Google Moja Firma otwierają drogę do nowych skuteczniejszych działań, zwiększając ilość dostępnych opcji w zaawansowanych narzędziach reklamowych dedykowanych hotelom – Google Hotel Ads, zakupom Google – Google Merchant Center, czy promocji lokalnych usług dzięki – Google Local Services Ads.

 

Jest też kilka innych produktów Google, w których używane są profile GMB lub informacje z nich jak np. Kalendarz Google, Google Sites, czy system Android. Rozwiązania od Google, które wykorzystują GMB, można byłoby wymieniać jeszcze chwilę dłużej.

 

Do zarządzania profilem GMB wykorzystywane są dwa kolejne rozwiązania od Google. Jeśli chcesz kontrolować profil GMB, niezbędne jest posiadanie darmowego konta Google Gmail lub profesjonalnego konta firmowego w Google Workspace.

 

Jak widzisz GMB, ma wpływ na Twój biznes! Dlatego jeśli jeszcze nie zacząłeś solidnie prowadzić profilu, to najwyższa pora zainteresować się tym tematem.

 

Ilość możliwości Cię przytłacza albo nie masz czasu na działania w GMB? Powierz profil w nasze ręce. Profesjonalnie zajmiemy się obecnością Twojej firmy w Google!

Napisz do nas na adres gmb@markofani.com.pl lub zadzwoń pod numer +48 17 300 03 30.