Zmierz skuteczność profilu GMB dzięki Google Analytics

Zastanawiasz się, czy profil firmy w Google Moja Firma pozyskuje dla Ciebie klientów?

 

Śledź każde kliknięcie dzięki Google Analytics i Google Search Console!

Jeśli chcesz weryfikować przejścia na stronę z profilu GMB, musisz podjąć odpowiednie działania. Podając w narzędziach analitycznych sam adres strony, kliknięcia przycisku “Strona” w wizytówce Google Moja Firma pokażą się jako wejścia bezpośrednie na Twoją stronę.

 

Google Moja Firma – jak ułatwić sobie analitykę?

 

W celu efektywnego mierzenia kliknięć musisz stworzyć odpowiedni adres, który opublikujesz w profilu (Google Moja Firma > Profil obiektu > Informacje > Witryna). 

W celu przygotowania właściwego adresu, który będzie można namierzyć potrzebujesz stworzyć link z tagami UTM (Urchin Tracking Module). Odpowiedni link stworzysz, wykorzystując np. narzędzie Facebooka – Campaign URL Builder.

 

Tworząc odpowiedni link, otrzymasz dużo dłuższy adres niż Twoja domena np.: https://domena.pl/?utm_source=google&utm_medium=gmb&utm_campaign=strona

 

Do Twojego adresu internetowego zostaną dodane trzy parametry:

 

  • source – źródło ruchu, z którego pochodzą kliknięcia,
  • medium – oznaczenie skąd jest mierzony ruch w danym źródle,
  • campaign – kampania, której dotyczy ruch.

 

W naszym przypadku źródłem jest Google, medium profil GMB, a kampanię oznaczamy “strona”, dlatego że mierzymy przejścia na stronę główną firmy. Pamiętaj, aby zawsze używać małych liter! Używanie różnych liter tworzy różne pozycje w narzędziach analitycznych.

W profilu GMB nigdzie nie jest wyświetlany adres strony internetowej, dlatego nie musisz się przejmować adresem w takiej formie. Dzięki powyższemu rozwiązaniu wszystkie kliknięcia w przycisk kierujący do strony internetowej zostaną zarejestrowane przez narzędzia analityczne.

 

Google Moja Firma – Jak sprawdzić skuteczność profilu?

 

Wystarczy zalogować się do Google Analytics (musisz mieć wpięty odpowiedni kod na stronie) i przejść do “Pozyskiwanie > Cały ruch > Źródło/medium”, a na liście znajdziesz pozycję “google / gmb”. Oczywiście, aby GA zarejestrował kliknięcia użytkownicy internetu, muszą kliknąć przycisk w profilu GMB. Warto również pamiętać o ustawieniu odpowiedniego zakresu dat, tak aby obejmował okres po wprowadzeniu tej zmiany.

W Google Search Console sytuacja wygląda podobnie. Wystarczy, że przejdziesz do “Skuteczność > Strony”, a na liście znajdziesz dobrze Ci już znany długi adres.

Stosując powyższy sposób, dowiesz się, ile osób profil firmy w GMB kieruje na Twoją stronę, a także jak pozyskani użytkownicy zachowują się po przejściu pod odpowiedni adres.

Powyższe rozwiązanie warto zastosować do wszystkich linków publikowanych w GMB, czyli w produktach – jeśli dajesz możliwość przejścia na podstronę, na której klient dowie się więcej, wpisach – jeśli linkujesz do strony,  a także menu, umów wizytę czy zamówień, jeśli oferujesz takie usługi na swojej stronie.

Przedstawiony sposób będzie działał i generował statystyki dla wszystkich stron, ale zobaczysz to tylko jeśli narzędzia Google Search Console i Google Analytics są prawidłowo podpięte i jeśli masz do nich dostęp.

Oczywiście w GMB znajdują się też statystyki, dzięki którym dowiesz się ile osób przeszło na stronę. Jeśli jednak nie wprowadzisz powyższego rozwiązania wyniki analityczne GA i GSC będą zachwiane, ponieważ kliknięcia przycisku “Strona” obecnie traktowane są jako wejście ”direct”, a nie przez profil firmy w GMB.

 

Chcesz, aby Twój profil był widoczny i pozyskiwał dla Ciebie klientów? Zaangażuj się albo oddaj go w nasze ręce. Sprawdź artykuł: GMB – Profesjonalne działanie agencji – udostępnianie za pomocą kodu