Optymalizacja strony internetowej pod względem SEO

Właściwa optymalizacja SEO pod kątem wyszukiwarek internetowych jest fundamentem efektywnego pozycjonowania strony internetowej. Jej celem jest przygotowanie witryny tak, by była w stanie uzyskać jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwarki.

Zobacz, na jakie elementy na stronie internetowej warto zwrócić uwagę, aby była ona jak najlepiej zoptymalizowana pod względem SEO. Jednym z elementów, które mogą poprawić pozycję, są tagi SEO.

Czym są tagi SEO?

Są to znaczniki, dzięki którym możliwe jest ustalenie tytułu strony, zadeklarowanie słów kluczowych czy opisu treści. Informacje te ważne są dla przeglądarek i wyszukiwarek, ale również dla użytkowników Internetu.

Meta Title – Właściwy tytuł strony internetowej

Title, czyli tytuł strony jest bardzo ważnym elementem optymalizacji SEO, ponieważ jest on wyświetlany w wynikach wyszukiwania. Jego zadaniem jest informować, o tym, czego dotyczy konkretna strona. Niewątpliwie tag title wspiera pozycjonowanie i stanowi wartość dla użytkownika. Posiada on znaczący wpływ na to, czy użytkownik kliknie link do strony z wyników wyszukiwania.

Konieczne jest to, aby umieścić wartościowe słowo kluczowe w tytule. Powinno być związane z treścią danej strony w dobry sposób. Mianowicie wskazane jest umieścić frazę kluczową jak najbliżej początku tagu tytułu, nie należy, a nawet nie wolno umieszczać w nim zbyt dużo słów kluczowych. 

Należy pamiętać także o ograniczeniach z nim związanych.Title powinien mieć długość 50-70 znaków. Lecz tak naprawdę długość nie zależy od ilości liter, tylko od szerokości frazy wyrażonej w pikselach, więc częste używanie liter takich jak W lub M spowoduje, że znaków zmieści się zdecydowanie mniej.

Można bezpiecznie przyjąć, że optymalna długość tagu title w 2021 roku to 55 znaków. Jest to wartość orientacyjna, gdyż w rzeczywistości Google wyświetla w wynikach wyszukiwania treść o szerokości nieprzekraczającej 600px – jednak wartość tą ciężko przeliczyć na konkretną liczbę znaków.

Zbyt długi Title zostanie skrócony automatycznie, a to zdecydowanie zaszkodzi pierwszemu wrażeniu internautów. Koniecznie należy upewnić się, czy znaczniki tytułowe nie są zbyt długie, tak aby strona prezentowała się zrozumiałe, atrakcyjnie i dbale.

Kolejna istotna kwestia to unikalność tytułów – należy pilnować, żeby tytuły stron nie powtarzały się wśród wszystkich podstron danej witryny. Z racji tego, że są one wyświetlane w wynikach wyszukiwania, warto również umieścić tam nazwę firmy.

Przykładowy nieprawidłowy (za dużo znaków, zbyt dużo fraz kluczowych i brak nazwy firmy) meta title:

  • Gabinet kosmetyczny, salon kosmetyczny, kosmetyczka Rzeszów 

Przykładowy prawidłowy (odpowiednia długość, zawiera słowo kluczowe, informuje) meta title:

  • Salon kosmetyczny w Rzeszowie stworzony dla Ciebie | Glow Atelier

Meta Description – Skuteczny opis strony internetowej

Znacznik meta description to krótki opis zawartości konkretnej strony widoczny m.in. w wynikach wyszukiwania Google. Jego celem jest pokazanie użytkownikom, co znajdą na opisywanej przez niego podstronie, a także zachęcić by czytelnik sięgnął po więcej.

Prawidłowe przygotowane opisy meta description to szansa na większe zainteresowanie Twoją stroną użytkowników wpisujących w pole wyszukiwarki różnorodne zapytania. Należy konstruować description w taki sposób, aby użytkownik wiedział, co uzyska, wchodząc na daną stronę. 

Ważną rolę w opisie strony odgrywają słowa kluczowe, ponieważ wpływają na zachowanie użytkowników. Gdy użyta fraza kluczowa jest zbieżna z tym, co w oknie wyszukiwarki wpisał użytkownik, zostaje ona pogrubiona i przykuwa uwagę. Fraza kluczowa powinna być powtórzona z Meta Title.

Pod żadnym pozorem nie należy wprowadzać internautów w błąd, aby nie stracić ich zaufania. Meta description powinno zawierać krótkie podsumowanie treści strony, a także CTA, czyli call to action zachęcające do konkretnej aktywności, wezwanie do działania.

Długość meta opisu nie powinna przekroczyć 156 znaków. Opis strony internetowej nie powinien przekraczać ok. 920px dla komputerów i ok. 680px dla urządzeń mobilnych.

Meta description zajmuje przestrzeń o określonej liczbie pikseli pod tytułem. Zazwyczaj na desktopie mieszczą się w niej dwie linijki tekstu, a na mobile więcej.

Warto umieścić wszystkie najciekawsze i najbardziej intrygujące informacje w pierwszych 120 znakach, aby były wyświetlane w dowolnej innej wyszukiwarce, urządzeniach mobilnych i mediach społecznościowych.

Na description mają wpływ też informacje od Google. Daty publikacji lub informacja kiedy ostatnio odwiedzana została strona, mogą zostać uwzględnione przez Google w opisie, zmniejszając dostępną liczbę znaków.

 

Przykładowy nieprawidłowy (za dużo znaków, zbyt dużo fraz kluczowych) meta description:

  • Salon kosmetyczny w Rzeszowie. Oferujemy makijaże ślubne i okolicznościowe, manicure i pedicure hybrydowy, zabiegi z zakresu kosmetologii pielęgnacyjnej, depilację laserową.

Przykładowy prawidłowy (odpowiednia długość, zawiera słowo kluczowe, unikalną wartość, wezwanie do działania) meta description: 

  • Wyjątkowy salon kosmetyczny w Rzeszowie, w którym skorzystasz z profesjonalnych usług realizowanych przez specjalistów. Sprawdź i umów wizytę!

Slug – dobre linki na stronie internetowej

Slug to ciąg znaków, który znajdziesz po ukośniku w adresie URL podstrony, może być wzbogacony o tagi UTM jak i wyszukiwania z wyszukiwarki na stronie. Dzięki niemu konkretna strona ma swój adres podany w formie zrozumiałej dla użytkowników. Kanoniczny adres URL to adres strony, którą Google uznaje za najbardziej reprezentatywną spośród zbioru duplikatów stron w Twojej witrynie. 

Dobry slug powinien zawierać frazę kluczową, na którą pozycjonuje się konkretną stronę www. Sedno optymalizacji pod kątem SEO wiąże się z identyfikacją i używaniem tych samych fraz kluczowych co w postach czy stronach internetowych do generowania większego ruchu.

Przede wszystkim – powinien wiązać się z nazwą konkretnej podstrony i sygnalizować jej treść. Dobrze skonstruowany slug daje użytkownikowi dużo informacji o treści danej strony. Powinien być prosty, krótki i łatwy w czytaniu, to znaczy pozbawiony zbędnych spójników.

Warto zadbać o usunięcie przedrostka „www”, który w rzeczywistości jest niepotrzebną subdomeną, a także zadbać o właściwe linki kanoniczne dla całej strony.
Więcej na ten temat znajdziesz w artykule: markofani.com.pl/wlasna-strona-internetowa-w-26-krokach/ 

Tagi Open Graph – skuteczny ruch w mediach społecznościowych

Tagi OG, czyli Open Graph to meta tagi stosowane w mediach społecznościowych służące do opisywania treści. Ich celem jest ułatwienie integracji pomiędzy portalami społecznościowymi a zewnętrznymi serwisami internetowymi. Pozwalają także kontrować sposoby, w jakie wyświetlane są wpisy w portalach społecznościowych. 

Warto je znać i wykorzystywać, ponieważ media społecznościowe są dużym motorem ruchu w sieci.

Wyróżniamy taki OG, takie jak:

  • og:title, czyli tytuł i nagłówek główny na obiekcie,
  • og:url, czyli link do serwisu,
  • og:description, czyli opis zawartości strony,
  • og:image, czyli obraz, który ma zostać wyświetlony razem z linkiem do strony,
  • og:type, czyli rodzaj prezentowanej treści

Narzędzia pomocne dla tagów SEO

Wszystko można sprawdzić za pomocą odpowiedniej wtyczki dla Chrome np. SEO META in 1 CLICK. To narzędzie, które wyraźnie wyświetla wszystkie meta tagi, dane i główne informacje o SEO dla danej strony internetowej. Pomaga znaleźć zduplikowane treści w Internecie, a także zapewnia szybki zarys zawartości. Wyświetla między innymi tytuł i długość, opis i długość, adres URL, nagłówki czy ilość zdjęć i linków.

Dodatkowo warto także sprawdzić narzędzie audytujące typu Screaming Frog SEO Spider. Dzięki niemu można zweryfikować stan wszystkich stron witryny, do których może dostać się robot – również stan ich tagów description, czyli czy opisy występują na każdej stronie w witrynie, czy mają odpowiednią długość lub, czy nie są zduplikowane. Dzięki niemu można przeanalizować najważniejsze czynniki on-site, a także dowiedzieć się o mocnych i słabych stronach witryny.

Podsumowanie

Aby efektywnie pozycjonować strony internetowe, konieczna jest właściwa optymalizacja względem SEO. Dzięki powyższym elementom witryna będzie w stanie uzyskać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.