Optymalizacja SXO strony internetowej

Optymalizacja stron internetowych zgodna z SXO
Optymalizacja SXO strony internetowej to droga do większej ilości użytkowników i lepszej konwersji

Podróżujesz budżetowymi liniami lotniczymi? Jeśli tak, to na 100% odwiedzasz stronę linii lotniczej Ryanair. Zapewne przez kilka ostatnich lat zauważyłeś, jak zmieniał się proces wyszukiwania lotów, zakupu biletów, a także odprawy przed lotem. 

Na pewno udało Ci się nieraz zirytować, że znowu coś zmienili, a po chwili korzystania z nowej wersji strony okazywało się, że była to zmiana na lepsze. Nie stało się to przypadkiem! Strona linii lotniczej dość szybko ewoluuje, aby dostarczać odbiorcom coraz lepsze doświadczenia w celu zwiększenia konwersji, a także podniesienia wartości koszyka poprzez zastosowanie różnego rodzaju up-sellów i cross-sellów.

Twoja strona, czy sklep internetowy w celu dostarczania coraz lepszych wyników powinny podążać tą samą ścieżką. Ważne jest, żeby dostosowywać się do oczekiwań internautów jak i algorytmów, dzięki którym strony znajdujące się w Twojej domenie internetowej będą wysoko wyświetlane w wynikach wyszukiwania.

To właśnie dzięki optymalizacji SXO cieszymy się stronami szybko i prawidłowo wczytującymi się na różnych urządzeniach, które są łatwe w obsłudze i odpowiadają na wyszukiwania internautów.

 

Z tego artykułu dowiesz się:

 

Optymalizacja strony internetowej — Na czym polega i co daje?

Strony internetowe optymalizuje się pod względem: 

  • treści, aby były odpowiednie dla grupy odbiorców, 
  • jakości strony pod względem technicznym, 
  • odpowiednich działań pod wyszukiwarki internetowe. 

Odpowiednie rozmieszczenie elementów, hierarchia strony, przemyślane i proste ścieżki prowadzące użytkownika przez proces przekładają się na to, w jaki sposób postrzegamy stronę.

Podejmowane działania zazwyczaj mają na celu wypracowanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Dzięki temu witrynę może odwiedzić więcej zainteresowanych użytkowników z ruchu organicznego.

Niestety mało kiedy wspomina się o optymalizacji stron internetowych pod kampanie reklamowe, a to właśnie brak podjęcia działań związanych z optymalizacją często powoduje, że kampania nie przynosi oczekiwanych rezultatów.

Dlatego wybrane zadania realizowane w ramach optymalizacji SXO strony www stosuje się także w celu zwiększenia konwersji z prowadzonych kampanii reklamowych. Podejmując odpowiednie działania, można skutecznie zmniejszyć współczynnik odrzuceń, wpłynąć na zachowanie internautów i pomóc im zrealizować cel. 

Patrząc na wartości, jakie daje optymalizacja, czas gra kluczową rolę. Mierzy się go pod względem szybkości wczytywania strony, możliwości interakcji i stabilności wizualnej. Wpływa to pozytywnie na doświadczenie użytkownika.

Dzięki optymalizacji SXO serwisy, które mają duży ruch, mogą szybko zauważyć wzrost konwersji. Dla stron o małej ilości użytkowników realizacja SXO jest jednym z elementów budowania przewagi konkurencyjnej, a na efekty trzeba poczekać.

 

 

SXO — czym jest i jak wpływa na optymalizację stron?

Google w marcu 2022 r. wdrożyło aktualizację rankingu stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Do dotychczasowych wymagań związanych z prawidłowym wyświetlaniem stron na urządzeniach mobilnych (RWD), bezpiecznym przeglądaniem (SSL) i brakiem wyskakujących natrętnych reklam, Google dodaje trzy wspomniane wcześniej wskaźniki znajdujące się pod nazwą Core Web Vitals. Stawiają one wysokie wymagania przed osobami zajmującymi się tworzeniem stron internetowych i techniczną optymalizacją.

Nowe wymagania skupiają się na doświadczeniach użytkownika w interakcji ze stroną internetową. Głównym celem jest podniesienie zadowolenia (wywołanie pozytywnych doświadczeń) internautów z korzystania ze strony internetowej. UX stał się jednym z głównych aspektów branych pod uwagę przy indeksowaniu i pozycjonowaniu stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Dlatego koniecznie musisz podjąć działania związane z optymalizacją jeśli chcesz skutecznie realizować postawione sobie cele.

 

SEO, a SXO — Jakie są różnice?

SXO (Search Experience Optimization) to połączenie działań SEO (Search Engine Optimization) z praktykami budującymi pozytywne doświadczenia użytkowników UX (User Experience).

SEO — skupiaja się na optymalizacji stron internetowych pod kątem wyświetlania stron na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania na konkretne zapytania.

UX — jest zbiorem doświadczeń użytkowników wchodzących w interakcję ze stroną i ma duży wpływ na to, czy internauta zainteresuje się stroną oraz, czy dokona pożądanej przez wszystkich przedsiębiorców konwersji.

SEO + UX = SXO, łączące ze sobą dwa powyższe działania i dążące do takiego usprawnienia strony, aby była maksymalnie przyjazna użytkownikom oraz robotom indeksującym strony

 

Audyt SXO — Dlaczego warto przeprowadzić?

Optymalizacji stron internetowych pod względem SEO jak i SXO nie można przeprowadzić bez audytu. Konieczne jest zestawienie wniosków i działań do podjęcia. Pod lupę trzeba wziąć stronę internetową, a także strony konkurencji, które trzeba pokonać w wynikach wyszukiwania.

Wykonanie rzetelnego audytu strony pokazuje, o co trzeba zadbać. Kontrola konkurencji zazwyczaj ukazuje jakie działania trzeba podjąć, aby osiągnąć oczekiwane efekty w wyszukiwarce Google.


Wdrożenie zmian zazwyczaj dzieli się na etapy:

  • wyeliminowania negatywnych czynników,
  • wdrożenie kluczowych działań usprawniających,
  • realizację dodatkowych kwestii intensyfikujących efekt końcowy.

W przypadku optymalizacji strony www pod reklamy zakres jest dużo mniejszy. Można śmiało pominąć analizę działań konkurencji, a działania skupiają się wokół wydajności strony internetowej i uzyskania wyższego poziomu konwersji.

Podczas audytu weryfikujemy aspekty związane z SEO i UX:

  1. prędkość wczytywania (ładowanie, interaktywność, stabilność),
  2. prawidłowość wyświetlania (responsywność),
  3. jakość treści (słowa kluczowe),
  4. CTA,
  5. intuicyjność interfejsu (UI),
  6. ścieżkę zakupową.

Jakich wyników można oczekiwać? To zależy! Każda branża ma różne wysokości konwersji. Ogólnie konwersję określa się na poziomie 2-4%.

 

 

Efekty wdrożenia SXO — Co osiągniesz inwestując w optymalizację strony

W zależności od obranego celu można osiągnąć wiele pozytywnych wyników w ramach optymalizacji strony internetowej. Przedsiębiorcom zazwyczaj zależy na pięciu najbardziej wartościowych wynikach, które głównie przekładają się na zwiększenie sprzedaży:

  1. większy ruch na stronie z organicznych wyników wyszukiwania,
  2. osiągnięcie wyższej konwersji z kampanii reklamowych,
  3. zwiększenie zaangażowania u odbiorców,
  4. podniesienie wartości koszyka.

 

Optymalizacja SXO — Audyt i wdrożenie przez MARKOFANI

Realizując usługi z zakresu optymalizacji stron internetowych, czy sklepów internetowych patrzymy na cel, który określa klient. Do tematu trzeba podejść odpowiedzialnie oraz zweryfikować, czy branża i uwarunkowania otoczenia umożliwiają osiągnięcia oczekiwanego celu. Najczęściej przedsiębiorcy oczekują zbyt wiele w zbyt krótkim czasie.

W przypadku technicznych działań można je zrealizować nawet w kilka dni. Dostosowanie przekazu na stronie wymaga analizy, opracowania strategii i mierzenia skuteczności wprowadzonych zmian.

Efekt dla kampanii reklamowych może być zauważalny natychmiast, ale w przypadku pozycjonowania w wynikach wyszukiwania niestety najzwyczajniej trzeba poczekać.

 

Jeśli potrzebujesz pomocy w optymalizacji strony internetowej, jesteśmy w stanie pomóc. Realizujemy audyty, tworzymy plany działania, realizujemy wdrożenie.

Skontaktuj się z nami już teraz — Konsultacje są bezpłatne!
+48 17 300 03 30
agencja@markofani.com.pl