...

Poznaj prawdę o reklamach w internecie, ich skuteczności oraz kosztach

Poświęć kilka minut, a dowiesz się, dlaczego w kampaniach reklamowych trzeba uwzględnić działania od zainteresowania internauty ofertą po wiadomość z podziękowaniem za zakup, która może dostarczyć Ci jeszcze więcej pieniędzy!

Oferowane przez nas usługi i zakres działań podejmowanych podczas realizacji

Poniżej znajdziesz informacje, jakie działania możemy dla Ciebie podjąć w ramach naszej współpracy. Jest to zestaw podstawowych usług. Skontaktuj się z nami, aby poznać ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Przygotowanie do działań reklamowych

  1. Rozpoznanie potrzeb biznesowych — spotkanie z klientem:
    1. Określenie potrzeb przedsiębiorstwa,
    2. Określenie celu do osiągnięcia,
    3. Określenie działań do podjęcia.
  2. Opracowanie profilu klienta:
    1. Opisanie pożądanego klienta, do którego mamy dotrzeć;
  3. Analiza działań konkurencji,
  4. Opracowanie lejka sprzedażowego:
    1. Opisanie kroków prowadzących klienta od pierwszego kontaktu z marką do sprzedaży produktów i/lub usług;
  5. Oszacowanie początkowego minimalnego i zalecanego budżetu reklamowego.

Wdrożenie lub sprawdzenie poprawności wpięcia i konfiguracji narzędzi analitycznych oraz rekonfiguracja w przypadku wykrycia błędów.

Google Analytics (GA4)

  1. określenie potrzeb analitycznych,
  2. utworzenie konta i konfiguracja strumienia danych,
  3. wdrożenie kodu śledzenia w witrynie internetowej,
  4. konfiguracja niechcianych witryn odsyłających,
  5. konfiguracja zdarzeń i konwersji,
  6. połączenie z Google Search Console i Google Ads,
  7. przydzielenie prawa dostępu wskazanym osobom,
  8. utworzenie comiesięcznego automatycznego raportu — Google Looker Studio.

Google Search Console

  1. utworzenie konta i konfiguracja,
  2. weryfikacja domeny internetowej,
  3. dodanie mapy witryn,
  4. połączenie z Google Analytics,
  5. przydzielenie prawa dostępu wskazanym osobom.

Google Tag Manager

  1. utworzenie konta i konfiguracja,
  2. wdrożenie na stronę,
  3. konfiguracja zdarzeń,
  4. przydzielenie prawa dostępu wskazanym osobom.

Hotjar 

  1. utworzenie konta i konfiguracja,
  2. przydzielenie prawa dostępu wskazanym osobom.

Wdrożenie lub sprawdzenie poprawności wpięcia i konfiguracji systemów reklamowych oraz rekonfiguracja w przypadku wykrycia błędów.

Google Ads

    1. utworzenie i konfiguracja konta,
    2. połączenie konta Google Analytics, Google Search Console i Google Merchant Center,
    3. sprawdzenie metod płatności,
    4. konfiguracja konwersji,
    5. przydzielenie prawa dostępu wskazanym osobom.

 

Facebook Ads

    1. utworzenie i konfiguracja konta,
    2. dodanie: stron (fanpage), kont na Instagramie, użytkowników, katalogów,
    3. podpięcie konta reklamowego,
    4. sprawdzenie metod płatności,
    5. weryfikacja domeny,
    6. Facebook Pixel:
      1. utworzenie wymaganych Pixeli,
      2. wdrożenie na stronę,
      3. konfiguracja zdarzeń;
    7. przydzielenie prawa dostępu wskazanym osobom.

Opracowanie kampanii reklamowej na Facebooku i Instagramie

Realizacja reklam na zasięg, ruch, aktywność, konwersję/sprzedaż.

  1. Przydzielenie dedykowanego specjalisty,
  2. Opracowanie struktury kampanii,
  3. Ustalenie budżetu reklamowego,
  4. Ustawienie niestandardowych grup odbiorców,
  5. Dopasowanie grupy odbiorców reklam do persony,
  6. Stworzenie kreacji reklamowych:
    1. opracowanie grafik,
    2. opracowanie treści;
  7. Techniczne wprowadzenie reklam do systemu,
  8. Uruchomienie reklam.

Opracowanie reklam tekstowych w wyszukiwarce Google

  1. Przydzielenie dedykowanego specjalisty Google Ads,
  2. Ustalenie budżetów reklamowych,
  3. Ustalenie struktury kampanii:
    1. podział na grupy reklam;
  4. Określenie sposobu kierowania reklam (słowa kluczowe, zainteresowania itp.)
  5. Określenie listy słów wykluczających (niechcianych);
  6. Opracowanie treści reklam:
    1. jedna reklama elastyczna na grupę reklam (maksymalnie 3 reklamy);
  7. Określenie stawek dla słów kluczowych,
  8. Uruchomienie rozszerzeń dla reklam m.in. Profil Firmy w Google,
  9. Techniczne ustawienie reklam w systemie Google Ads.

Opracowanie reklam produktowych w wyszukiwarce Google

  1. Ustalenie struktury kampanii:
    1. podział produktów na grupy,
  2. Przygotowanie zestawienia produktów,
  3. Określenie listy słów wykluczających (niechcianych),
  4. Określenie stawek dla produktów.

Opracowanie reklam displayowych (sieć reklamowa Google)

  1. Ustalenie struktury kampanii:
    1. podział na grupy reklam;
  2. Określenie listy słów kluczowych, z którymi mają wiązać się reklamy,
  3. Opracowanie treści reklam:
    1. jedna elastyczna reklama graficzna na grupę reklam;
    2. do 6 statycznych reklam graficznych na grupę reklam.
  4. Określenie stawek na grupę reklam,
  5. Techniczne ustawienie reklam w systemie Google Ads.

Optymalizacja i nadzór nad reklamami na Facebooku i Instagramie

  1. Przydzielenie specjalisty Facebook Ads,
  2. Codzienne czuwanie nad prawidłowym przebiegiem kampanii reklamowych,
  3. Optymalizacja budżetu w zestawach reklam,
  4. Optymalizacja celów kampanii,
  5. Optymalizacja zestawów reklam,
  6. Optymalizacja kreacji reklamowych,
  7. Komunikacja z wyznaczoną osobą po stronie klienta (poniedziałek — piątek, 9:00-17:00),
  8. Raport miesięczny.

Optymalizacja i nadzór nad reklamami w Google

  1. Przydzielenie specjalisty Google Ads,
  2. Czuwanie nad prawidłowym przebiegiem kampanii reklamowych,
  3. Aktualizowanie listy słów kluczowych,
  4. Aktualizowanie listy słów wykluczających (niechcianych),
  5. Optymalizacja stawek w systemie reklamowym,
  6. Optymalizacja treści reklam,
  7. Optymalizacja zestawienia produktów,
  8. Komunikacja z wyznaczoną osobą po stronie klienta (poniedziałek — piątek, 9:00-17:00),
  9. Raport miesięczny.

Przygotowanie systemu

  1. Zakup i konfiguracja domeny, certyfikatu SSL, hostingu. Utworzenie konta FTP i bazy danych.
  2. Instalacja i konfiguracja CMS WordPress, motywu wraz z motywem potomnym, wtyczki buildera oraz niezbędnych wtyczek do prawidłowego i efektywnego funkcjonowania witryny.
  3. Konfiguracja do 3 skrzynek e-mail:
    1. Uruchomienie usługi catch all,
    2. Wpięcie skrzynki w bezpłatną usługę Gmail,
      1. Konfiguracja konta,
      2. Ustawienie stopki tekstowej,
      3. Ustawienie domyślnego nadawcy.

 

Stworzenie strony 

ETAP I

  1. Opracowanie makiety strony lądowania i strony podziękowania:
    1. Układ treści, grafik, przycisków, popup’ów.
  2. Stworzenie wartościowych treści — nagłówki, akapity, wezwania do działania.
  3. Opracowanie strony prawidłowo wyświetlającej się na ekranach smartfonów i komputerów.
  4. Przygotowanie polityki prywatności i cookies oraz klauzuli RODO dla formularzy.
  5. Stworzenie indywidualnego projektu graficznego strony lądowania.

ETAP II

  1. Wdrożenie strony lądowania w wersji na smartfony i komputery.
    1. Zgodność strony ze standardami internetowymi i oczekiwaniami Google: SEO, UX/UI, RWD, CWV.
  2. Zadbanie o atrakcyjną prezentację strony lądowania w mediach społecznościowych i wyszukiwarce Google.
  3. Optymalizacja techniczna pod wymagania Google.
  4. Testy strony lądowania i poprawki.
  5. Publikacja strony lądowania.
  6. Testy poprawności działania analityki internetowej.

Najczęstsze błędny popełniane przez małe agencje i freelancerów, które zauważamy w trakcie realizacji

Pozyskujemy klientów, którzy przenoszą do nas swoje działania reklamowe, dlatego mamy okazję oceniać działania innych i uczyć się na ich błędach. Pomimo że wiedzy w internecie na temat reklam jest dużo, zauważamy podstawowe błędy w przejmowanych kampaniach.

Powoduje to wyklikiwanie budżetu i sztuczne poprawianie statystyk kampanii reklamowej. Jeśli klient ma świadomość Twojej firmy i jej szuka po wpisaniu nazwy, powinien wyświetlić się Profil Firmy w Google oraz Twoja strona w organicznych wynikach wyszukiwania.

Wszystkie reklamy w jednym worku, a także ciągła modyfikacja reklam sprzed roku, czy dwóch, co uniemożliwia kontrolowanie skuteczności i prawidłowego prowadzenia działań reklamowych. 

Informacje zebrane w systemie reklamowym nie są wystarczające do oceny jakości podjętych działań. Często firmy zasłaniają się, mówiąc: “Mieliśmy zrobić kampanię reklamową i ją zrobiliśmy. Kampania jest efektywna, bo dostarcza ruch na stronę.” i co z tego, skoro Ty potrzebujesz klientów, a nie użytkowników na swojej stronie, a bez prawidłowo skonfigurowanej analityki internetowej nie wiemy, czy użytkownik wykonał oczekiwane przez nas zadanie.

Uruchomione kampanie zostają pozostawione bez nadzoru osoby posiadającej doświadczenie. Przykładowo w kampanii w branży nieruchomości budżet wyklikiwał się na słowa kluczowe, które nie były powiązane z oferowanymi usługami — “Jak sprzedać dom w Sims 3”. Analiza efektywności systemu reklamowego i stron internetowych na które kierowany jest ruch jest kluczowym działaniem podczas prowadzenia kampanii reklamowych.

Chcesz zacząć się reklamować w internecie lub zweryfikować dotychczasowe działania?

Skontaktuj się z nami. Konsultacje z naszymi ekspertami są bezpłatne.

Jesteśmy Partnerem Google i 11 firm technologicznych, a także wydawcą serwisu internetowego dla marketerów — Aspirate.pl
Jesteś w dobrych rękach!

Przejdź na stronę o nas, aby poznać nas lepiej — O nas.

Sprawdź co mamy dla Ciebie na Instagramie ;)

Spraw, by Twoja strona zarabiała
Pobierz listę działań prowadzących do skutecznego pozyskiwania klientów za pomocą strony
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.