Poznaj prawdę o reklamach w internecie, ich skuteczności oraz kosztach

Poświęć kilka minut, a dowiesz się, dlaczego w kampaniach reklamowych trzeba uwzględnić działania od zainteresowania internauty ofertą po wiadomość z podziękowaniem za zakup, która może dostarczyć Ci jeszcze więcej pieniędzy!

Oferowane przez nas usługi i zakres działań podejmowanych podczas realizacji

Poniżej znajdziesz informacje, jakie działania możemy dla Ciebie podjąć w ramach naszej współpracy. Jest to zestaw podstawowych usług. Skontaktuj się z nami, aby poznać ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb.

Przygotowanie do działań reklamowych

  1. Rozpoznanie potrzeb biznesowych — spotkanie z klientem:
    1. Określenie potrzeb przedsiębiorstwa,
    2. Określenie celu do osiągnięcia,
    3. Określenie działań do podjęcia.
  2. Opracowanie profilu klienta:
    1. Opisanie pożądanego klienta, do którego mamy dotrzeć;
  3. Analiza działań konkurencji,
  4. Opracowanie lejka sprzedażowego:
    1. Opisanie kroków prowadzących klienta od pierwszego kontaktu z marką do sprzedaży produktów i/lub usług;
  5. Oszacowanie początkowego minimalnego i zalecanego budżetu reklamowego.

Wdrożenie lub sprawdzenie poprawności wpięcia i konfiguracji narzędzi analitycznych oraz rekonfiguracja w przypadku wykrycia błędów.

Google Analytics (GA4)

  1. określenie potrzeb analitycznych,
  2. utworzenie konta i konfiguracja strumienia danych,
  3. wdrożenie kodu śledzenia w witrynie internetowej,
  4. konfiguracja niechcianych witryn odsyłających,
  5. konfiguracja zdarzeń i konwersji,
  6. połączenie z Google Search Console i Google Ads,
  7. przydzielenie prawa dostępu wskazanym osobom,
  8. utworzenie comiesięcznego automatycznego raportu — Google Looker Studio.

Google Search Console

  1. utworzenie konta i konfiguracja,
  2. weryfikacja domeny internetowej,
  3. dodanie mapy witryn,
  4. połączenie z Google Analytics,
  5. przydzielenie prawa dostępu wskazanym osobom.

Google Tag Manager

  1. utworzenie konta i konfiguracja,
  2. wdrożenie na stronę,
  3. konfiguracja zdarzeń,
  4. przydzielenie prawa dostępu wskazanym osobom.

Hotjar 

  1. utworzenie konta i konfiguracja,
  2. przydzielenie prawa dostępu wskazanym osobom.

Wdrożenie lub sprawdzenie poprawności wpięcia i konfiguracji systemów reklamowych oraz rekonfiguracja w przypadku wykrycia błędów.

Google Ads

    1. utworzenie i konfiguracja konta,
    2. połączenie konta Google Analytics, Google Search Console i Google Merchant Center,
    3. sprawdzenie metod płatności,
    4. konfiguracja konwersji,
    5. przydzielenie prawa dostępu wskazanym osobom.

 

Facebook Ads

    1. utworzenie i konfiguracja konta,
    2. dodanie: stron (fanpage), kont na Instagramie, użytkowników, katalogów,
    3. podpięcie konta reklamowego,
    4. sprawdzenie metod płatności,
    5. weryfikacja domeny,
    6. Facebook Pixel:
      1. utworzenie wymaganych Pixeli,
      2. wdrożenie na stronę,
      3. konfiguracja zdarzeń;
    7. przydzielenie prawa dostępu wskazanym osobom.

Opracowanie kampanii reklamowej na Facebooku i Instagramie

Realizacja reklam na zasięg, ruch, aktywność, konwersję/sprzedaż.

  1. Przydzielenie dedykowanego specjalisty,
  2. Opracowanie struktury kampanii,
  3. Ustalenie budżetu reklamowego,
  4. Ustawienie niestandardowych grup odbiorców,
  5. Dopasowanie grupy odbiorców reklam do persony,
  6. Stworzenie kreacji reklamowych:
    1. opracowanie grafik,
    2. opracowanie treści;
  7. Techniczne wprowadzenie reklam do systemu,
  8. Uruchomienie reklam.

Opracowanie reklam tekstowych w wyszukiwarce Google

  1. Przydzielenie dedykowanego specjalisty Google Ads,
  2. Ustalenie budżetów reklamowych,
  3. Ustalenie struktury kampanii:
    1. podział na grupy reklam;
  4. Określenie sposobu kierowania reklam (słowa kluczowe, zainteresowania itp.)
  5. Określenie listy słów wykluczających (niechcianych);
  6. Opracowanie treści reklam:
    1. jedna reklama elastyczna na grupę reklam (maksymalnie 3 reklamy);
  7. Określenie stawek dla słów kluczowych,
  8. Uruchomienie rozszerzeń dla reklam m.in. Profil Firmy w Google,
  9. Techniczne ustawienie reklam w systemie Google Ads.

Opracowanie reklam produktowych w wyszukiwarce Google

  1. Ustalenie struktury kampanii:
    1. podział produktów na grupy,
  2. Przygotowanie zestawienia produktów,
  3. Określenie listy słów wykluczających (niechcianych),
  4. Określenie stawek dla produktów.

Opracowanie reklam displayowych (sieć reklamowa Google)

  1. Ustalenie struktury kampanii:
    1. podział na grupy reklam;
  2. Określenie listy słów kluczowych, z którymi mają wiązać się reklamy,
  3. Opracowanie treści reklam:
    1. jedna elastyczna reklama graficzna na grupę reklam;
    2. do 6 statycznych reklam graficznych na grupę reklam.
  4. Określenie stawek na grupę reklam,
  5. Techniczne ustawienie reklam w systemie Google Ads.

Optymalizacja i nadzór nad reklamami na Facebooku i Instagramie

  1. Przydzielenie specjalisty Facebook Ads,
  2. Codzienne czuwanie nad prawidłowym przebiegiem kampanii reklamowych,
  3. Optymalizacja budżetu w zestawach reklam,
  4. Optymalizacja celów kampanii,
  5. Optymalizacja zestawów reklam,
  6. Optymalizacja kreacji reklamowych,
  7. Komunikacja z wyznaczoną osobą po stronie klienta (poniedziałek — piątek, 9:00-17:00),
  8. Raport miesięczny.

Optymalizacja i nadzór nad reklamami w Google

  1. Przydzielenie specjalisty Google Ads,
  2. Czuwanie nad prawidłowym przebiegiem kampanii reklamowych,
  3. Aktualizowanie listy słów kluczowych,
  4. Aktualizowanie listy słów wykluczających (niechcianych),
  5. Optymalizacja stawek w systemie reklamowym,
  6. Optymalizacja treści reklam,
  7. Optymalizacja zestawienia produktów,
  8. Komunikacja z wyznaczoną osobą po stronie klienta (poniedziałek — piątek, 9:00-17:00),
  9. Raport miesięczny.

Przygotowanie systemu

  1. Zakup i konfiguracja domeny, certyfikatu SSL, hostingu. Utworzenie konta FTP i bazy danych.
  2. Instalacja i konfiguracja CMS WordPress, motywu wraz z motywem potomnym, wtyczki buildera oraz niezbędnych wtyczek do prawidłowego i efektywnego funkcjonowania witryny.
  3. Konfiguracja do 3 skrzynek e-mail:
    1. Uruchomienie usługi catch all,
    2. Wpięcie skrzynki w bezpłatną usługę Gmail,
      1. Konfiguracja konta,
      2. Ustawienie stopki tekstowej,
      3. Ustawienie domyślnego nadawcy.

 

Stworzenie strony 

ETAP I

  1. Opracowanie makiety strony lądowania i strony podziękowania:
    1. Układ treści, grafik, przycisków, popup’ów.
  2. Stworzenie wartościowych treści — nagłówki, akapity, wezwania do działania.
  3. Opracowanie strony prawidłowo wyświetlającej się na ekranach smartfonów i komputerów.
  4. Przygotowanie polityki prywatności i cookies oraz klauzuli RODO dla formularzy.
  5. Stworzenie indywidualnego projektu graficznego strony lądowania.

ETAP II

  1. Wdrożenie strony lądowania w wersji na smartfony i komputery.
    1. Zgodność strony ze standardami internetowymi i oczekiwaniami Google: SEO, UX/UI, RWD, CWV.
  2. Zadbanie o atrakcyjną prezentację strony lądowania w mediach społecznościowych i wyszukiwarce Google.
  3. Optymalizacja techniczna pod wymagania Google.
  4. Testy strony lądowania i poprawki.
  5. Publikacja strony lądowania.
  6. Testy poprawności działania analityki internetowej.

Najczęstsze błędny popełniane przez małe agencje i freelancerów, które zauważamy w trakcie realizacji

Pozyskujemy klientów, którzy przenoszą do nas swoje działania reklamowe, dlatego mamy okazję oceniać działania innych i uczyć się na ich błędach. Pomimo że wiedzy w internecie na temat reklam jest dużo, zauważamy podstawowe błędy w przejmowanych kampaniach.

Powoduje to wyklikiwanie budżetu i sztuczne poprawianie statystyk kampanii reklamowej. Jeśli klient ma świadomość Twojej firmy i jej szuka po wpisaniu nazwy, powinien wyświetlić się Profil Firmy w Google oraz Twoja strona w organicznych wynikach wyszukiwania.

Wszystkie reklamy w jednym worku, a także ciągła modyfikacja reklam sprzed roku, czy dwóch, co uniemożliwia kontrolowanie skuteczności i prawidłowego prowadzenia działań reklamowych. 

Informacje zebrane w systemie reklamowym nie są wystarczające do oceny jakości podjętych działań. Często firmy zasłaniają się, mówiąc: “Mieliśmy zrobić kampanię reklamową i ją zrobiliśmy. Kampania jest efektywna, bo dostarcza ruch na stronę.” i co z tego, skoro Ty potrzebujesz klientów, a nie użytkowników na swojej stronie, a bez prawidłowo skonfigurowanej analityki internetowej nie wiemy, czy użytkownik wykonał oczekiwane przez nas zadanie.

Uruchomione kampanie zostają pozostawione bez nadzoru osoby posiadającej doświadczenie. Przykładowo w kampanii w branży nieruchomości budżet wyklikiwał się na słowa kluczowe, które nie były powiązane z oferowanymi usługami — “Jak sprzedać dom w Sims 3”. Analiza efektywności systemu reklamowego i stron internetowych na które kierowany jest ruch jest kluczowym działaniem podczas prowadzenia kampanii reklamowych.

Chcesz zacząć się reklamować w internecie lub zweryfikować dotychczasowe działania?

Skontaktuj się z nami. Konsultacje z naszymi ekspertami są bezpłatne.

Jesteśmy Partnerem Google i 11 firm technologicznych, a także wydawcą serwisu internetowego dla marketerów — Aspirate.pl
Jesteś w dobrych rękach!

Przejdź na stronę o nas, aby poznać nas lepiej — O nas.