Własna strona internetowa w 26 krokach – Jak ją stworzyć?

Myślisz o własnej stronie internetowej, sklepie internetowym, blogu? Chcesz zmienić obecną stronę internetową na nowszą, odpowiadającą obecnym trendom i posiadającą rozwiązania, którymi dysponuje już Twoja konkurencja? A może masz świetny pomysł i chcesz zaoferować klientom wyjątkową formę prezentacji produktów, usług, czy nowoczesną obsługę?

Ile kosztuje strona internetowa?

Najczęściej zadawane pytanie brzmi: ile kosztuje strona internetowa?
Nasza odpowiedź: to zależy!

Dobra strona może kosztować 5 000 złotych, jak i 50 000 zł, a nawet i więcej. Wszystko zależy od tego, co tak właściwie potrzebujesz i w jakim stopniu Ty i agencja, która realizuje projekt, jesteście świadomi tego, jak działa i jakie możliwości daje dzisiejszy świat WWW – World Wide Web. Realizując projekty, obserwujemy rynek i widzimy, że często firmy nie wykorzystują dobrych, sprawdzonych rozwiązań i pomijają kluczowe elementy, skupiając się na tym, czego nie do końca potrzebuje klient.

Dlaczego dobra strona, sklep czy blog są kosztowne? Za co tak właściwie płacisz? Przede wszystkim za wiedzę i doświadczenie agencji. Po drugie za sposób pracy agencji i narzędzia, które wykorzystuje do realizacji. Po trzecie za zaangażowanie i realnie poświęcany czas na wszystkie działania, które mają przyczynić się do Twojego sukcesu. Pamiętaj też o tym, że agencja musi opłacić lokal, media, licencje, zusy, co wpływa na cenę, ale korzystając z usług agencji, masz pewność, że nad projektem pracuje zespół ludzi w celu dostarczenia produktu na jak najwyższym poziomie.

Tworząc stronę, sklep, czy bloga zawsze dokładamy starań, aby klient był świadomy tego, co otrzyma, dlaczego to jest ważne i kiedy te działania przyniosą efekty. W trakcie realizacji projektu dla mikro i małych przedsiębiorców angażujemy klienta na każdym etapie, aby po przejęciu strony był świadomy, jak może efektywnie funkcjonować i czego powinien wymagać od pracowników.

Na czym warto się skupić tworząc stronę internetową?

Żeby pomóc Ci rozeznać się w temacie i dowiedzieć, czego powinieneś oczekiwać, przygotowaliśmy przykładowy zakres działań, które powinieneś podjąć w procesie tworzenia witryny internetowej.

Lista powstała na podstawie naszych procedur, które wykorzystujemy podczas realizowania stron internetowych. Zakres ten często różni się w zależności od wielkości projektu i budżetu.

Jak zabrać się za własną stronę internetową:

  1. Przeanalizuj konkurencję:
    1. branding,
    2. frazy kluczowe,
    3. opisy,
    4. wartości,
    5. funkcjonalności,
    6. CTA;
  2. Stwórz persony klientów,
  3. Zweryfikuj obecny branding Twojej firmy – czy jest atrakcyjny dla klientów (logo, czcionki, kolorystyka),
  4. Opracuj strategię marketingową – jeśli jej nie masz:
    1. zaplanuj działania z wykorzystaniem strony przynajmniej na rok po jej wdrożeniu,
    2. wybierz cel strony internetowej – co chcesz zaproponować klientom,
    3. określ czego potrzebujesz, aby dostarczyć wartość klientom,
    4. określ jakie działania mają podjąć użytkownicy (konwersja): rejestracja, zakup, pobranie, subskrypcja;
  5. Określ wartości, strukturę strony, funkcjonalności dla klientów:
    1. ścieżka podstawowa,
    2. wyróżnik,
    3. przekaz,
    4. CTA,
    5. struktura podstron;
  6. Określ możliwości rozwoju strony np. sklep internetowy, blog, kursy wideo on-line, katalog produktów,
  7. Przygotuj mood board – znajdź pomysł na stronę,
  8. Opracuj specyfikację strony internetowej,
  9. Opracuj makietę strony:
    1. zaplanuj układ elementów na wszystkich stronach,
    2. menu,
    3. CTA;
  10. Stwórz strategię adresów podstron (slug) np. twojafirma.pl/sklep/kategorie/produkt1, twojafirma.pl/blog/kategoria/wpis1, itd.,
  11. Opracuj sposób komunikacji z klientami i stwórz odpowiednie skrzynki pocztowe,
  12. Opracuj treści na stronę internetową wykorzystując język korzyści i zasady SEO:
    1. znajdź odpowiednie frazy kluczowe dla firmy, produktów i usług,
    2. stwórz chwytliwe nagłówki (H1-H6), treści w akapitach z wyróżnionymi frazami kluczowymi,
    3. opracuj linkowanie wewnętrzne – między stronami i linkowanie zewnętrzne np. do stron producentów,
    4. stwórz odpowiednie tytuły (title), opisy (description) i slug dla wszystkich podstron – wyszukiwarki,
    5. przygotuj treści na grafikę og:image, a także tytuł i opis do tagów og – social media,
    6. rozpisz dane twarde – Google NAP i się ich trzymaj – pamiętaj o odpowiednim formatowaniu
    7. stwórz nazwy plików jpg/png/pdf wykorzystując słowa kluczowe,
    8. opracuj treści do alt i title plików graficznych,
    9. uzupełnij dane w EXIF plików graficznych;
  13. Stwórz projekt graficzny pamiętając o RWD (responsive web design):
    1. dla komputerów,
    2. dla urządzeń mobilnych,
    3. pamiętaj o favicon i og:image dla podstron;
  14. Przeprowadź testy A/B projektów graficznych na potencjalnych klientach,
  15. Stwórz środowisko testowe np. nowa.twojafirma.pl i produkcyjne,
  16. Zadbaj o prawidłowe nazwy, rozmiar i wagę plików graficznych użytych na stronie,
  17. Stwórz stronę internetową,
  18. Wdróż dane uporządkowane,
  19. Zadbaj o część prawną strony:
    1. Cookies,
    2. RODO,
    3. Polityka Prywatności,
    4. Regulamin np. świadczonych usług;
  20. Opublikuj stronę na docelowej domenie,
  21. Zadbaj o zabezpieczenie strony certyfikatem SSL,
  22. Skonfiguruj pliki:
    1. htaccess,
    2. robots.txt,
    3. sitemap.xml;
  23. Podepnij i skonfiguruj narzędzia analityczne, reklamowe i do komunikacji z klientem:
    1. Google Search Console,
    2. Google Tag Manager,
    3. Google Analytics,
    4. Google Ads (remarketing),
    5. Google My Business (mapa i opinie),
    6. Facebook Pixel,
    7. Facebook Messenger;
    8. Hotjar;
  24. Przeprowadź testy i optymalizację:
    1. testy wizerunkowe – sprawdź poprawność wyświetlania na różnych urządzeniach,
    2. testy funkcjonalne – sprawdź poprawność działania wdrożonych funkcjonalności,
    3. testy wydajnościowe – sprawdź szybkość i bezbłędność działania;
  25. Sprawdzaj co jakiś czas czy Twoja strona i funkcjonalności działają prawidłowo,
  26. Analizuj dane w narzędziach analitycznych i wprowadzaj zmiany.

Wszystkie powyższe kroki prowadzą do powstania prawie idealnej strony internetowej. Pamiętaj, że w tym wszystkim najważniejsze jest dostarczenie odpowiednich wartości (treści i funkcjonalności) klientowi, a także robotom indeksującym strony dla wyszukiwarek. Obecnie strony dla komputerów i urządzeń mobilnych są oddzielnie pozycjonowane w wynikach wyszukiwania Google, więc mogą mieć różne pozycje w wynikach wyszukiwania na różnych urządzeniach. Dlatego koniecznie musisz zadbać o prawidłowe wersje na telefon, tablet i komputery – zobacz statystyki.

Realizując strony internetowe, często zmieniamy układ elementów i przekaz dla użytkownika w zależności od typu urządzenia, z którego korzysta. Pamiętaj o tym, że klienci inaczej zachowują się na Twojej stronie i w innych warunkach ją przeglądają na telefonie i komputerze.

Przykładowe podstrony, które powinny znaleźć się na stronie internetowej:
– oferta,
– cennik,
– o nas,
– blog,
– galeria,
– referencje,
– kontakt.

Do uruchomienia własnej strony potrzebujesz:
– domenę,
– certyfikat ssl – obowiązkowo!,
– hosting (konto ftp, bazę danych).

PS Koniecznie musisz założyć odpowiednie konta pocztowe w domenie strony.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *