Google Analytics to bezpłatna usługa z zakresu analityki internetowej, umożliwiająca analizowanie zebranych danych związanych z użytkownikami i ich zachowaniem na stronie internetowej.
Z Google Analytics korzystają głównie osoby zajmujące się marketingiem. Usługa najczęściej jest wykorzystywana w celu analizowania efektywności podjętych działań, a także określania potencjału rozwoju wybranych obszarów, czy planowanych akcji marketingowych.
Dzięki GA można m.in. kontrolować konwersję z kampanii reklamowych, sprawdzić skuteczność pozycjonowania strony internetowej, czy efektywność działań prowadzonych w mediach społecznościowych. To tylko kilka prostych przykładów, w których może pomóc Google Analytics.
Potęga tego narzędzia ujawnia się, gdy zgromadzone dane trafią w ręce osoby, która potrafi wyciągnąć wnioski w celu optymalizacji strony, ścieżki zakupowej, czy planowanych działań marketingowych.
Jako właściciel firmy musisz mieć dostęp do usługi na poziomie administracyjnym. Umożliwi Ci to zarządzanie użytkownikami, analizowanie efektywności podejmowanych działań i skuteczne budowanie rozpoznawalności firmy w internecie.
W celu przydzielenia użytkownikom dostępu do usługi w Google Analytics w wersji Universal Analytics i Google Analytics 4 wykonaj opisane czynności.
[VIDEO]
Przydzielanie dostępu do kont i usług w Google Analytics
KROK 1
- Przejdź na stronę analytics.google.com.
- Zaloguj się do konta Google (accounts.google.com).
KROK 2
- Kliknij rozwijane menu obok logo Analytics (lewy górny róg ekranu).
- Wybierz konto “Konta Analytics”, usługę “Usługi aplikacje” i widok “Widoki”.
KROK 3
- Z pionowego menu (lewa strona ekranu) wybierz “Administracja” – koło zębate (lewy dolny róg ekranu).
- Kliknij “Zarządzanie dostępem do usługi” (druga kolumna).
KROK 4
- Kliknij niebieski + (prawy górny róg ekranu) i wybierz pozycję “Dodaj użytkowników”.
- Podaj adres e-mail osoby, której chcesz przydzielić dostęp.
- Zaznacz pozycję “Powiadom nowych użytkowników e-mailem”.
- Wybierz “Role standardowe” na poziomie “Edytujący”.
- Kliknij “Dodaj” (prawy górny róg ekranu).
WAŻNE: Jeśli osoba, której nadajesz dostępy, ma zająć się konfiguracją konta i łączeniem z innymi usługami Google, jak np. Google Search Console należy przyznać rolę “Administrator” na poziomie konta, a nie usługi.
Pamiętaj, żeby odpowiedzialnie zarządzać rolami dla kont i usług. Jeśli na liście znajdują się nieznane Ci adresy e-mail, zmień ich poziom dostępu na “Przeglądający” lub usuń z listy. Informacje o rolach znajdziesz w pomocy Google — Zarządzanie dostępem i ograniczeniami dotyczącymi danych.
Żeby móc dodawać użytkowników potrzebujesz dostęp na poziomie administracyjnym.
Jeśli po zalogowaniu się do GA nie masz dostępnych kont lub usług, to znaczy, że nie masz dostępu do usługi podpiętej pod Twoją stronę internetową. Przyczyną może być też przydzielenie dostępu na inne konto w Google. Dlatego, jeśli posiadasz inne konta, zaloguj się na nie i sprawdź, czy masz dostęp.
Jeśli, Twój poziom dostępu jest niższy, wówczas zwróć się z prośbą do osoby, która widnieje jako Administrator, aby przyznała Ci dostęp na tym samym poziomie.