Reklama w internecie to duże wyzwanie dla wielu właścicieli biznesów. Dlatego postanowiliśmy przygotować dokładny opis działań, które warto podjąć, aby osiągnąć efekty. Dowiesz się jakie działania warto podjąć, aby przygotować, uruchomić i zoptymalizować reklamy, które będą dostarczały oczekiwanych efektów.
W tym wpisie na blogu będziemy udostępniać informacje, które uzupełnią te, które już przekazaliśmy w opublikowanych nagraniach. Naszym celem jest dostarczenie większej ilości wiedzy, która pozwoli lepiej zrozumieć, jak działają reklamy internetowe.
Wyzwanie potrwa 15 dni! Realizacja każdego z przedstawionych kroków pomoże Ci zrozumieć, jak funkcjonują reklamy w internecie. W przypadku pytań lub wątpliwości zapraszamy do zadawania ich na Instagramie pod odpowiednim nagraniem. Wszystkie relacje zostaną zapisane w wyróżnionych stories pod nazwą ADS.
Zachęcamy do obejrzenia wyróżnionego stories “ADS” na naszym profilu na Instagramie: @agencjamarkofani.
Poniżej przedstawiamy informacje dla każdej dodanej relacji.
Reklama w internecie
Reklamy w internecie może robić każdy. Nie wymaga to wyjątkowych umiejętności, czy wiedzy. Systemy reklamowe dostarczają kreatory, dzięki którym po kilku kliknięciach mamy opublikowaną reklamę. Poprzez dostępność i łatwość tworzenia reklam wielu przedsiębiorców straciło, traci i będzie traciło pieniądze. Na 100% spotkałeś się ze stwierdzeniem “reklamy nie działają w mojej branży”, co w 99% jest nieprawdą, bo zadaniem reklamy jest dostarczenie ruchu na konkretną stronę, a czy użytkownik wykona oczekiwane przez przedsiębiorcę zadanie, to zależy od zawartości strony, na której się znajdzie. Stworzenie reklamy a osiągnięcie oczekiwanych wyników to dwie różne rzeczy. O ile to pierwsze “jest proste”, a przynajmniej tak się większości wydaje, to postawiony sobie cel osiąga 1%.
Tworzenie reklam wymaga wiedzy, a także doświadczenia. Systemy reklamowe mają wymagania co do treści, kreacji graficznych, stron docelowych, na które kierujemy użytkowników po kliknięciu reklamy. Droga do sprzedaży produktów jest jeszcze wtedy daleka, a do sprzedaży usług jeszcze dalsza, bo poza tym, że musimy dotrzeć do odpowiednich osób, zainteresować ich tematem, żeby przeszli na wskazaną stronę, to w przypadku usług często jest wymagany kontakt telefoniczny z klientem, umówienie terminu, w którym klient zjawi się, aby skorzystać z usługi, a z tym to różnie jest.
Jeśli dotąd nie zajmowałeś się reklamami internetowymi lub masz z nimi złe doświadczenia, to warto zacząć od poznania podstaw. Poniżej znajdziesz informacje, które pozwolą Ci lepiej zrozumieć, jak działać, by odnieść sukces w reklamowaniu usług w internecie. Niezależnie, czy będziesz podejmować działania samodzielnie, czy zlecisz to agencji bądź freelancerowi znajdź codziennie jedną godzinę, zapoznaj się z materiałami i podejmij opisane działania. W ten sposób będziesz świadomie tworzyć reklamy w internecie, dowiesz się czego wymagać od osoby, która będzie je realizowała, a także rozwiniesz swój biznes, ponieważ zgromadzone informacje dadzą Ci do myślenia!
Żeby rozpocząć poniższą przygodę z reklamami w internecie, musisz wybrać usługi, na które chcesz pozyskać klientów. To, że chcesz je sprzedać to jedno, a czy podejmiesz akurat działania, które sobie teraz założysz, okaże się w trakcie realizacji poniższych kroków.
1. Analiza działań reklamowych konkurencji
Analiza działań reklamowych konkurencji jest kluczowym krokiem, który warto podjąć przed rozpoczęciem tworzenia własnych reklam. Dzięki temu zdobędziesz wiedzę na temat sposobów, w jakie inne firmy komunikują się z potencjalnymi klientami, jakie wartości są dla nich ważne, jakie stosują call to action czy call to value.
Analiza ta pozwoli Ci również poznać kreacje graficzne wykorzystywane przez konkurencję, co pomoże uniknąć stosowania tych samych stockowych zdjęć lub form graficznych reklam. Jest to ważne, ponieważ unikatowa i spójna estetyka reklam z marką jest kluczowa w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy oraz przyciągania uwagi klientów.
Dlatego, przed przystąpieniem do tworzenia własnych reklam, warto poświęcić czas na dokładną analizę działań reklamowych konkurencji.
Meta Ads — Facebook i Instagram
Można w prosty sposób sprawdzić aktywne reklamy każdej firmy posiadającej profil na Facebooku lub Instagramie. W tym celu wystarczy odwiedzić . W wyszukiwarce wybierz opcję interesujących Cię reklam, na start polecamy wybrać wszystkie reklamy, a następnie wpisz nazwę profilu firmy, którą chcesz przeanalizować.
Sprawdzenie aktywnych reklam każdej firmy, która posiada profil na Facebooku lub Instagramie, jest bardzo prostym zadaniem. Wystarczy skorzystać z bibliotekę reklam.
Aby to zrobić, należy przejść na stronę biblioteki reklam i wybrać interesujące Cię reklamy, a następnie wpisać nazwę profilu firmy, której reklamy chcesz przeanalizować. Zalecamy rozpoczęcie od wyboru opcji „Wszystkie reklamy”, aby zobaczyć wszystkie aktywne kampanie danej firmy.
Dzięki temu narzędziu możesz zobaczyć, jakie reklamy publikuje dana firma, jakie wartości i przekazy wykorzystuje, a także jakie kanały i formaty reklam preferuje. Jest to bardzo przydatne narzędzie, które pomaga w analizie działań reklamowych konkurencji i w tworzeniu bardziej efektywnych strategii marketingowych dla własnej firmy.
Więcej informacji na temat biblioteki reklam znajdziesz na stronie: https://www.facebook.com/help/259468828226154
Google Ads
W przypadku Google Ads sprawy trochę się komplikują, ponieważ nie ma możliwości sprawdzenia wszystkich reklam emitowanych przez daną firmę. Google udostępnia narzędzie do podglądu i diagnostyki reklam, ale nie ułatwia ono pracy.
Dlaczego warto korzystać z narzędzia do podglądu, a nie wpisywać słów kluczowych w wyszukiwarce Google? Istnieje tylko jeden plus rozwiązania od Google — umożliwia ono wybór lokalizacji, dla której chcemy sprawdzić reklamy.
Podczas gdy biblioteka reklam Meta Ads wyświetla wszystkie reklamy związane z danym profilem konta reklamowego, narzędzie Google Ads umożliwia sprawdzenie reklam tylko dla wybranej lokalizacji. Jest to szczególnie przydatne, gdy chcemy zobaczyć reklamy konkurencji w danym regionie, które nie posiadają słów kluczowych określających lokalizację, takich jak np. nazwa miasta.
Niestety, po ostatniej aktualizacji interfejsu wyszukiwarki Google, nie działają już magiczne sztuczki podglądu reklam dla wyszukiwarki w języku angielskim. W związku z tym korzystanie z narzędzia do podglądu Google Ads może być jedynym bezpłatnym sposobem na sprawdzenie reklam konkurencji.
USP i UVP — wartości, którymi posługuje się konkurencja
Analizując konkurencję, warto znać dwa ważne akronimy, które odgrywają kluczową rolę w treściach reklam.
USP (ang. Unique Selling Proposition) oraz UVP (ang. Unique Value Proposition) to dwa kluczowe pojęcia związane z marketingiem i sprzedażą. Oba określają unikalną wartość, jaką marka oferuje klientom, jednakże różnią się od siebie.
Od strony sprzedawcy: USP jest określeniem unikalnej cechy produktu lub usługi, która wyróżnia ją na tle konkurencji. USP skupia się na tym, co czyni produkt lub usługę unikalnym i jakie korzyści oferuje klientom.
Od strony klienta: USP to po prostu cecha lub korzyść produktu lub usługi, która przyciąga jego uwagę i sprawia, że decyduje się na zakup. Innymi słowy, USP to to, co skłania klientów do wyboru danego produktu lub usługi.
Z kolei UVP koncentruje się na wartości, jaką produkt lub usługa oferuje klientom. UVP określa, co firma robi lepiej niż konkurencja i jakie korzyści płyną z wyboru jej produktów lub usług.
Od strony sprzedawcy: UVP to sposób na przekazanie klientom informacji na temat wartości, jakie oferuje firma.
Od strony klienta: UVP to to, co firma oferuje klientom, co czyni ją lepszą niż cała konkurencja i dlaczego warto wybrać jej produkty lub usługi, a nie konkurencji.
Podsumowując, USP skupia się na tym, co wyróżnia produkt lub usługę, a UVP na tym, jakie korzyści płyną z wyboru produktów lub usług wybranej firmy.
CTA i CTV — sposoby zachęcające do podjęcia działania
Analizując reklamy konkurencji, z pewnością znajdziesz w nich wezwania do działania, które mogą przybrać jedną z dwóch poniższych form.
CTA (ang. Call to Action) i CTV (ang. Call to Value) to kolejne dwa istotne pojęcia, które powinien znać każdy przedsiębiorca. Terminy te mają skłonić użytkowników do działania i często są stosowane w kampaniach reklamowych.
CTA to zazwyczaj krótkie i jasne wezwanie do działania, które jest skierowane do odbiorcy. Celem jest skłonienie odbiorcy do wykonania określonej akcji, takiej jak kliknięcie przycisku, wypełnienie formularza lub dokonanie zakupu.
- „Pobierz kupon!”
- „Zapisz się!”
- „Umów konsultację.”
- „Skorzystaj z oferty.”
CTV to strategia marketingowa, która koncentruje się na wartości, jaką firma oferuje swoim klientom. Celem CTV jest przekonanie klientów, że wybór oferowanych przez firmę produktów lub usług przyniesie im wartość i korzyści. CTV firm usługowych coraz częściej skupia się na misji firmy oraz jej unikalnych wartościach, które mają pomóc w budowaniu zaufania i lojalności klientów.
- „Kupuj taniej z kuponami.”
- „Bądź zawsze na bieżąco.”
- „Zdobądź wiedzę od eksperta.”
- „Wyróżnij się na rynku.”
Podsumowując, CTA to suche wezwanie do działania, natomiast CTV to przedstawienie wartości, jaką firma oferuje swoim klientom. Oba pojęcia są ważne w kampaniach reklamowych i mogą być wykorzystywane razem, aby przekazywać skuteczne i angażujące treści oraz zachęcać klientów do podjęcia pożądanych działań i budować pozytywny wizerunek firmy.
Podejmij działania!
W tym kroku podejmij następujące działania:
- Stwórz listę firm konkurencyjnych.
- Znajdź reklamy konkurencji i przeanalizuj je.
- Spisz wartości, którymi posługują się marki — USP, UVP.
- Wypisz używane wezwania do działania — CTA, CTV.
- Pobierz grafiki lub wykonaj zrzuty ekranów, aby ująć całą reklamę.
2. Określenie celu i KPI kampanii reklamowej
W kontekście prowadzenia kampanii reklamowej ważnym aspektem jest jasne określenie celu, który ma zostać osiągnięty. Cele kampanii mogą być różne, zależą one od potrzeb marki, a także jej strategii. Jednym z celów może być budowanie rozpoznawalności marki na rynku, co może przekładać się na większą świadomość wśród konsumentów. Innym celem może być pozyskiwanie kontaktów do potencjalnych klientów, np. poprzez zbieranie adresów e-mail i imion do bazy mailingowej, która może posłużyć do późniejszych działań marketingowych.
Jednym z kluczowych celów kampanii reklamowej jest konwersja, która przybiera różne formy. Konwersja w kampaniach reklamowych oznacza zamianę użytkownika, który kliknął reklamę w klienta, który wykonał oczekiwaną przez nas akcję. Może to być np. dokonanie zakupu, wypełnienie formularza kontaktowego, pobranie pliku czy założenie konta na stronie internetowej.
Cele kampanii reklamowej
Kampanie reklamowe mogą mieć różne cele. Poniżej znajduje się kilka najbardziej popularnych.
- Budowanie świadomości marki — celem jest zwiększenie rozpoznawalności marki u określonej grupy odbiorców.
- Pozyskiwanie leadów — celem jest pozyskiwanie danych kontaktowych potencjalnych klientów, takich jak adres e-mail czy numer telefonu oraz imię, które później mogą zostać wykorzystane do prowadzenia działań marketingowych.
- Sprzedaż — celem jest doprowadzenie do dokonania zakupu oferowanej usługi lub produktu.
- Remarketing — celem jest docieranie do osób, które miały już kontakt z marką lub jej ofertą, w celu zwiększenia szans na ponowne zainteresowanie się ofertą i dokonanie zakupu.
- Wzrost liczby subskrybentów — celem jest zwiększenie liczby odbiorców newslettera lub innych form komunikacji z klientami.
Jeśli chcesz budować relacje z odbiorcami w celu sprzedaży e-booków, czy kursów interesuje Cię możliwość kontaktu z takimi osobami. W takim przypadku ważne jest, aby skupić się na pozyskiwaniu leadów, czyli kontaktu do potencjalnych klientów, którzy wyrażają zainteresowanie Twoją ofertą.
KPI — Key Performance Indicators
Wyznaczając cele, warto dodatkowo ustalić kluczowe wskaźniki efektywności, które pozwolą na mierzenie jakości podjętych działań. Takie wskaźniki to np. liczba osób, które pobrały lead magnet, liczba osób, z którymi udało się zbudować relację, czy liczba osób, które dokonały zakupu. Idąc dalej, kolejnym KPI, może być ilość osób, które powróciły i dokonały kolejnego zakupu.
Jak widzisz nie wszystkie wskaźniki, związane są z systemem reklamowym lub analityką internetową — w szczególności, gdy usługi nie da się kupić lub zarezerwować online. Dlatego często konieczne jest spojrzenie na cały proces z góry, aby zrozumieć, co jest kluczowe dla Twojej marki i jej sukcesu. W mierzeniu efektywności często warto wykorzystanie dodatkowe narzędzia takie jak CRM, czy odpowiednio przygotowane arkusze w Excelu, które pozwolą na zbieranie informacji, których nie będziemy w stanie wyciągnąć z systemu reklamowego, czy analityki internetowej. To wszystko w celu mierzenia efektywności działań. Kontrola podejmowanych działań, kosztów i wyciąganie wniosków jest bardziej istotne niż przygotowanie reklam. Odpowiednie działania pomogą Ci na bieżąco oceniać, czy prowadzone kampanie spełniają założone cele i przynoszą oczekiwane rezultaty.
Podsumowując, określenie celów i kluczowych wskaźników opisujących ich sukces lub porażkę jest ważnym elementem prowadzenia działań reklamowych w internecie. Ciągła analiza działań i kosztów oraz optymalizacja umożliwiają skuteczne zarządzanie kampanią i osiąganie zamierzonych celów.
Podejmij działania!
W tym kroku podejmij następujące działania:
- Wyznacz główny cel Twojej kampanii reklamowej.
- Zastanów się jakie informacje mogą wpłynąć na Twoje decyzje odnośnie do losów kampanii reklamowej.
- Określ KPI, które koniecznie musisz mierzyć, aby kontrolować efektywność.
3. Zdefiniowanie grupy odbiorców dla kampanii reklamowej
Działania reklamowe podejmujemy w celu pozyskania klientów. Mając kontakt z dotychczasowymi klientami, zapewne znajdujesz podobieństwa osób pod różnym względem. Sposób ubierania, zachowania, powtarzające się pytania, dziwne zachowania, szybkość działania, powracalność. Ta wiedza jest niesamowicie cenna, bo pozwala pogrupować Twoich dotychczasowych klientów i stworzyć reprezentanta każdej grupy. Wykonując tę czynność, lepiej poznasz segmenty klientów, wybierzesz te, które są najlepsze dla Twojego biznesu, a także definiujesz takie, których nie chcesz obsługiwać, bo są np. problematyczni.
Segmenty klientów
Segmenty klientów to grupy ludzi, którzy mają podobne cechy, problemy, potrzeby, wyzwania, czy zachowania dotyczące produktu lub usługi. W marketingu segmentacja klientów to kluczowe działanie, którego celem jest podział Twoich potencjalnych klientów na mniejsze grupy, które można lepiej zrozumieć i skuteczniej docierać do nich z reklamami i ofertą. Segmentacja pozwala na lepsze dostosowanie strategii do potrzeb i preferencji klientów, a także na zwiększenie skuteczności działań reklamowych i sprzedażowych.
Pomyśl o swoich klientach, którzy byli podobni do siebie, a następnie wypisz ich imiona i nazwiska, tworząc grupy podobnych osób. Następnie zastanów się co łączy tych ludzi, jakie mieli problemy, potrzeby, wyzwania oraz jak Twoja usługa pomogła im. Jeśli w Twojej branży pytania klientów można przyporządkować poszczególnym segmentom, zrób to.
Kiedy daną grupę klientów należy uznać za odrębny segment?
Nie ma sztywnych zasad odnośnie do tworzenia segmentów klientów. Podział realizuje się z wielu różnych względów mających na celu dostosowanie oferty i działań w celu skutecznego pozyskiwania klientów. Przykładowo grupy można podzielić pod względem:
- Potrzeb i oczekiwań, które wymagają ujęcia innych wartości w ofercie.
- Gdy wymagane jest prowadzenie innego rodzaju relacji.
- Kanałów komunikacji, rentowności, jakości współpracy.
Najważniejsze jest to, aby zrozumieć i opisać klientów, których chcesz pozyskiwać.
Profil idealnego klienta
Jeśli masz rozpisane segmenty klientów, to teraz musisz stworzyć rozbudowane profile idealnych klientów, które będą opisywały reprezentantów każdego segmentu. Profil to zestaw cech demograficznych, psychograficznych, zachowań i preferencji, które mają wpływ na interakcje z Twoją firmą i decyzje zakupowe.
Stworzenie profilów idealnych klientów, które opisują doświadczenia zakupowe to ważny krok w opracowaniu strategii marketingowej czy reklamowej, ponieważ pomaga skoncentrować się na konkretnych grupach klientów i dostosować komunikację, produkty i usługi do ich potrzeb. Na podstawie profilu idealnego klienta można określić, gdzie i jak dotrzeć do osób z danego segmentu klientów, jakie kanały i treści marketingowe wykorzystać, jakie oferty będą atrakcyjne i jakie bariery trzeba przełamać. Zrozumienie z jakimi potrzebami, wyzwaniami, problemami oraz oczekiwaniami zmagają się klienci oraz w jaki sposób podejmują decyzje o zakupie, ułatwia przekonanie użytkowników do zakupu.
Buyer persona
Poszukując więcej informacji na temat profilu idealnego klienta, na pewno natkniesz się na Buyer Personę, która pomaga zrozumieć grupę docelową, czyli klientów, którzy kupili lub mogą kupić produkt czy usługę. Jest to szczególnie ważne w przypadku klientów biznesowych, którzy podejmują skomplikowane decyzje zakupowe, a czas ich podjęcia może trwać tygodnie, a nawet miesiące.
Buyer Persona umożliwia zrozumienie poszczególnych etapów procesu decyzyjnego, w jaki sposób klienci podejmują decyzje o wyborze dostawcy lub konkurencji, a także jaka jest rola poszczególnych osób w procesie decyzyjnym. Opisuje problemy, potrzeby, wyzwania, a także oczekiwania, cele i sposoby poszukiwania rozwiązań, a także decyzje. Jest budowana na podstawie pogłębionych wywiadów z klientami, a wszystkie informacje pochodzą bezpośrednio od osób, które brały udział w procesie zakupowym produktu lub usługi.
W budowaniu Buyer Persony istotne jest określenie rodzaju decyzji podejmowanych przez klientów, ponieważ narzędzie to sprawdza się głównie w przypadku skomplikowanych decyzji zakupowych, które wymagają zaangażowania kilku osób w proces decyzyjny. Na przykład w przypadku zakupu maszyny do zakładu produkcyjnego, technolog musi skonsultować decyzję z dyrektorem finansowym, szefem zakupów czy prezesem, co może trwać wiele tygodni lub miesięcy.
W porównaniu z Profilem Idealnego Klienta, który opisuje najbardziej charakterystyczne cechy klientów i jest tworzony na podstawie analizy danych demograficznych i geograficznych, analizy zachowań użytkowników na stronach internetowych oraz ankiet, buyer persona skupia się na analizie zachowań i decyzji zakupowych przedstawicieli przedsiębiorstw.
Profil Idealnego Klienta stanowi początek pracy nad Buyer Personą, a analiza doświadczeń zakupowych przedstawicieli firm pozwala na uzyskanie pełnego obrazu procesu decyzyjnego. Dzięki temu można dostosować strategię marketingową czy reklamową do potrzeb klientów i zwiększyć szansę na skuteczne pozyskanie nowych oraz zadowolenie obecnych.
Podejmij działania!
W tym kroku podejmij następujące działania:
- Przeanalizuj dotychczasowych klientów, a następnie pogrupuj ich.
- Nazwij powstałe grupy — w ten sposób stworzysz segmenty klientów.
- Wybierz 2-3 kluczowe segmenty klientów dla Twojej firmy.
- Stwórz 1-2 rozbudowane profile idealnych klientów, które będą reprezentować segmenty.
4. Przygotowanie wartości dla klientów
Klient mało kiedy podejmuje racjonalne decyzje ze względu na to, że często nie zna się i nie widzi różnicy między Twoją ofertą a konkurencji. Często wartości prezentowane przez przedsiębiorców nie stanowią wartości dla klienta, ponieważ klient najzwyczajniej nie ma świadomości, jak istotna jest ta jedna pozycja w Twojej ofercie i jak wpływa na zaspokojenie jego potrzeb. Z drugiej strony przedsiębiorca posiada klątwę wiedzy i nie rozumie sposobu myślenia i działania klientów.
Z rozwiązaniem powyższego problemu przychodzą profile klientów, a tak właściwie to zrozumienie tego, jak działa klient z danego segmentu i jak możemy na niego wpłynąć. Istotną rolę odgrywa wiedza klienta na dany temat oraz to, co stanowi dla niego główną wartość, a co wartość dodaną. Dobrze zbudowana informacja na temat usługi, która ma atrakcyjną wartość dodaną, często popycha ludzi do zakupu. Wartość ta wydaje się istotna klientowi, ale często nic nie wnosi. Wszystko to jest gra słów, w której trzeba brać za nie odpowiedzialność.
Jeśli spisałeś i przeanalizowałeś wartości, które używa Twoja konkurencja, aby ich reklama została zauważona, to teraz pora na wybranie odpowiednich słów dla usług świadczonych przez Twoją markę. Do każdej usługi, którą chcesz reklamować, dopisz wartości dla konkretnego profilu klienta. Dla każdego profilu mogą być różne wartości lub inna ich kolejność. Żeby to zadanie zrobić dobrze, musisz postawić się w miejscu klienta i zastanowić się, z czym się mierzy, co robi, żeby zrealizować potrzebę, na jakiej podstawie podejmie decyzję. Zazwyczaj pod uwagę brane są cztery elementy: efektywność, jakość, koszt, czas.
Zdobądź wiedzę od pozyskanych klientów
Jeśli masz klientów, dla których zrealizowałeś usługi, zadanie jest dużo prostsze i przyjemniejsze. Zadzwoń do klientów i spytaj, czy poświęci Ci chwilę, bo chcesz poprawić jakość usług i potrzebujesz dowiedzieć się kilku rzeczy odnośnie do Waszej współpracy. Jeśli zadasz 3-5 otwartych pytań uzyskasz cenne informacje. Jeśli nie chcesz dzwonić i myślisz zrobić to przez wiadomości e-mail, to musisz liczyć się z tym, że ilość odpowiedzi będzie dużo mniejsza, bo klientom nie będzie chciało się odpisywać, a jak otrzymasz odpowiedzi, będą one już “moderowane”, bo klient będzie miał chwilę, żeby się zastanowić, a z doświadczenia wiemy, że ciężko jest nam napisać rzeczy, które nam nie pasują. W rozmowie “z nienacka” klient będzie bardziej otwarty, bo nie będzie miał czasu się zastanowić. Oczywiście wszystko ma swoje plusy i minusy. Dlatego podziel zadanie na pół. Zadzwoń do klientów. Porozmawiaj z tymi, którzy będą mieli czas, pozostałym zaproponuj, że wyślesz im wiadomość e-mail.
Podejmij działania!
W tym kroku podejmij następujące działania:
- Stwórz listę 3-5 otwartych pytań do obecnych klientów.
- Zadzwoń do klientów i szczerze porozmawiaj z nimi. Osobom, które nie będą mogły rozmawiać, wyślij wiadomość e-mail.
- Przeanalizuj zebrane informacje i sprawdź, które wartości się powtarzają.
- Przeanalizuj notatki z analizy Twojej konkurencji i wybierz wartości, którymi będziesz reklamować swoje usługi.
- Do każdej usługi przypisz wartości od najbardziej istotnych dla każdego stworzonego profilu idealnego klienta.
- Zastanów się, w jakie słowa ubrać zebrane wartości.
5. Wybór kanału komunikacji
Rekamy można tworzyć w wielu kanałach komunikacji z potencjalnymi klientami. Który kanał będzie skuteczny, dowiesz się, jeśli przeprowadzisz testy. Prowadząc działania reklamowe, nauczyliśmy się mówić, że jak sprawdzimy, to się dowiemy, a do tego czasu możemy „gdybać”. To, że konkurencja prowadzi działania na Facebooku, nie znaczy, że Ty też musisz. Tak samo jest z reklamami. Jeśli wybrana kreacja działa u Twojej konkurencji, to nie znaczy, że zadziała u Ciebie. Czynników wpływających na powodzenie działań reklamowych jest wiele. Od rozpoznawalności marki na rynku, przez spójność wizualną, po sposób prezentacji oferty i upodobania klientów. Żeby znaleźć odpowiednie rozwiązanie, trzeba przeznaczyć na działania czas i budżet, a następnie wyciągać wnioski, wdrażać zmiany i próbować kolejny raz, aż stworzone rozwiażanie zacznie działać.
Poniżej poznasz kluczową różnicę między dwoma różnymi kanałami komunikacji, w których możesz tworzyć reklamy.
Wyszukiwarka Google
W przypadku reklam pojawiających się w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google “Wszystko” możesz tworzyć tekstowe reklamy składające się z nagłówków, tekstów reklam oraz rozszerzeń.
Reklamy tworzysz, aby odpowiadać na wyszukiwania internautów. Osoba, która widzi Twoją reklamę, ma świadomość na temat usługi, ponieważ wyszukuję ją za pomocą słów kluczowych. W zależności od złożoności słowa kluczowego można określić intencję wyszukiwania (jest niesamowicie istotna), świadomość użytkownika na temat usługi, a nawet wskazać etap użytkownika w procesie zakupowym — sprawdź model EBK.
Wybierając odpowiednie słowa kluczowe, na które powinna wyświetlać się reklama oraz tworząc angażujące treści, zainteresujesz osoby, które szukają oferowanych przez Ciebie usług. W zależności od branży koszt kliknięcia reklamy jest bardzo różny od kilkunastu groszy do nawet kilkudziesięciu złotych. Wszystko zależy od popularności słowa kluczowego w danym okresie, czyli ile osób wyszukuje i ile firm tworzy kampanie reklamowe. System reklamowy musi pogodzić wszystkich przedsiębiorców, aby każdy miał dostęp do użytkowników wyszukiwarki, ponieważ ma ograniczone możliwości prezentacji reklam.
Media społecznościowe Facebook, Instagram
Tworząc reklamę w mediach społecznościowych, prezentujesz usługi osobom, które mogą być nimi zainteresowane. Jeśli dobrze określisz grupy docelowe, a Twoja usługa jest uniwersalna, masz szansę trafić do osób, które potrzebują Twojej usługi. Jednak w przypadku reklam na w mediach społecznościowych bardziej chodzi o budzenie potrzeby u użytkowników z danego segmentu klientów.
Reklama dobrze zadziała, jeśli prawidłowo określisz grupę docelową i umieścisz w reklamie wartości, które „zmienią życie klienta”. Użycie odpowiednich wartości i argumentów dla odpowiednio dobranych użytkowników spowoduje duży współczynnik CTR (click-through rate — wskaźnik klikalności) dla kampanii reklamowej.
Wybór systemu reklamowego
Wybór kanału komunikacji wiąże się z koniecznością podjęcia działań w określonym systemie reklamowym. O ile w mediach społecznościowych są nieograniczone możliwości wpływania na różne grupy użytkowników, to w wyszukiwarce Google sprowadza się to do średniej ilości wyszukiwań słów kluczowych, które powiązane są z Twoją usługą. Zapewne pomyślisz sobie, że przecież możesz promować się na inne powiązane usługi z tymi, które oferujesz. Otóż nie, bo Google dba o rzetelność wyświetlanych reklam, a systemy reklamowe oceniają spójność reklam ze stroną docelową, jak i jakość strony docelowej.
Podejmij działania!
W tym kroku podejmij następujące działania:
- Na podstawie segmentów klientów zdecyduj, w którym kanale komunikacji znajduje się najwięcej Twoich potencjalnych klientów.
- Określ hierarchię kanałów od najważniejszego, który powinien dostarczyć Ci efektów i w którym rozpoczniesz działania, a kolejne będziesz testować w późniejszym czasie.
6. Ustalenie harmonogramu kampanii reklamowej
Bardzo ważne jest zrozumienie gdzie i kiedy znajdują się użytkownicy poszczególnych segmentów klientów, do których kierowana jest reklama, ponieważ każda kampania reklamowa musi być umieszczona w czasie. Mieć swój początek i koniec. Możemy też ograniczyć wyświetlanie reklam do konkretnych godzin w wybrane dni.
W przypadku kampanii całorocznych koniecznie trzeba wyznaczyć okres, kiedy będą weryfikowane i oceniane efekty za miniony okres, np. raz w miesiącu.
W przypadku kampanii sezonowych bardzo ważne jest wyznaczenie okresu, kiedy warto budować świadomość u potencjalnych klientów (góra lejka sprzedażowego). Potrzebujemy czas, aby dotrzeć do odpowiedniej ilości osób, zbudować świadomość marki, produktu czy usługi, a następnie zachęcić do zakupu.
Jeśli robisz kampanie na usługi w określonym czasie, pamiętaj, że masz możliwość obsłużenia określonej ilości klientów. Pozyskanie zbyt wielu może stać się problemem. Zbyt krótki czas za to nie dostarczy efektów.
Zapewne w głowie pojawia Ci się pytanie, to jak długo prowadzić kampanię? Nie ma na to dobrej rady. Można powiedzieć, że optymalnie to 3 miesiące. Przez ten okres można zoptymalizować reklamy i wyciągnąć wnioski. Oczywiście 3 mc czerwiec, lipiec, sierpień, to inne wyniki niż październik, listopad, grudzień, ale to też zależy od branży, jak i oferty.
Podejmij działania!
W tym kroku podejmij następujące działania:
- Wyznacz datę startu i końca kampanii reklamowej.
- Zapisz ilość dni, przez które będzie trwała kampania reklamowa.
- Określ, kiedy warto zatrzymać kampanię — np. jeśli zdobędziesz X klientów.
- Zastanów się, czy wyznaczony startu i czas trwania jest odpowiedni dla Twoich działań.
7. Określenie budżetu kampanii reklamowej
Budżet = ilość osób, do których dotrze reklama = efekty.
Nie ma tutaj reguł. Zazwyczaj zaczyna się od 30 do 50 zł dziennie, aby trzymać rękę na pulsie i optymalizować kampanię oraz stronę docelową — patrzymy, jak zachowują się użytkownicy i zmieniamy wygląd strony, aby jak najszybciej doprowadzić do jak największej ilości konwersji. Jeśli reklama dostarcza ruch na stronę, a strona konwertuje, wtedy możemy zwiększać budżet z nadzieją skalowania efektywności. Jednak tutaj wszystko zależy od grupy docelowej.
Podejmij działania!
- Zastanów się, ile możesz wydać miesięcznie na kampanię reklamową.
- Określ jaki koszt pozyskania klienta jest adekwatny do średniego przychodu od klienta.
- Zaplanuj budżet nie mniejszy niż 25 zł dziennie.
8. Optymalizacja stron docelowych
Zadaniem kampanii reklamowej jest sprowadzenie użytkowników na wskazaną stronę. Strona taka musi szybko i prawidłowo wyświetlić się na urządzeniu potencjalnego klienta, a także przedstawić w atrakcyjny sposób promowaną usługę czy produkt. Jeśli strona, na której znajdzie się użytkownik, jest słaba, to nawet najlepsza i najdroższa kampania reklamowa nie będzie efektywna.
Najważniejsze są treści, a w nich wartości dla właściwego segmentu klientów. Jeśli robisz reklamę dla programistów i dla prawników, stwórz strony lądowania dostosowane do tych dwóch segmentów klientów. Użytkownikowi skierowanemu przez reklamy łatwiej będzie podjąć decyzje o nawiązaniu relacji z marką.
Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych, a także szybkość wczytywania możesz sprawdzić, wykorzystując popularne narzędzia:
Dostosowanie stron internetowych pod potrzeby kampanii reklamowych często wiąże się z ich modernizacją. Więcej na ten temat znajdziesz w artykule Modernizacja strony internetowej.
Podejmij działania!
- Sprawdź, czy strony docelowe prawidłowo wyświetlają się na różnych urządzeniach.
- Przetestuj, czy użytkownik może wykonać oczekiwane przez Ciebie zadanie na każdym dostępnym Ci urządzeniu.
- Sprawdź jakość każdej strony docelowej za pomocą narzędzi.
9. Wdrożenie i konfiguracja analityki internetowej
Prowadząc kampanie reklamowe, koniecznie trzeba śledzić dostarczane efekty. Do tego niezbędne są narzędzia analityczne, takie jak Google Analytics (GA4) czy Facebook Pixel.
Używając GA, można m.in. śledzić, który kanał komunikacji dostarcza ruch oraz z którego kanału komunikacji użytkownicy konwertują — wykonują oczekiwane przez Ciebie zadanie. Łącząc narzędzia, mamy możliwość śledzenia całego procesu, który musi przejść użytkownik. Analizując wyniki, widzimy, które reklamy klikały się i sprawdzały ruch na stronę docelową oraz czy Ci użytkownicy kupowali.
Facebook Pixel umożliwi nam przede wszystkim uruchomienie remarketingu do osób, które były na stronie, ale nie wykonały zadania. Wówczas możemy przypominać się z ofertą na Facebooku, Instagramie czy Messengerze. Aby skusić odbiorcę do zakupu, możemy wykorzystać kupo rabatowy lub dodatkowe świadczenie. Oczywiście remarketing nie musi wyświetlać się po jednorazowym odwiedzeniu strony. Reklamy można wyświetlać przez np. 2 tygodnie, a jak użytkownik nie skusi się przez ten czas wówczas zaproponować atrakcyjne wartości w kampanii remarketingowej.
Hotjar to bardzo ciekawe i pomocne narzędzie, które pozwala tworzyć mapy ciepła, na których widać, gdzie klikają użytkownicy oraz nagrywać zachowanie odwiedzających strony w witrynie internetowej. W ten sposób można znaleźć na stronach niejasne rozwiązania dla użytkowników, a także dodawać nowe np. gdy użytkownicy klikają wybraną ikonę lub wyraz, co może świadczyć, że chcą więcej informacji albo nie znają danego wyrazu, klikają, żeby go zaznaczyć, skopiować i wyszukać znaczenie w Google.
Wdrożone narzędzia Google w witrynie internetowej możesz sprawdzić za pomocą rozszerzenia do przeglądarki Chrome Google Tag Assistant Legacy.
Integrację narzędzi Google możesz sprawdzić, wykorzystują Google Marketing Platform.
Podejmij działania!
- Sprawdź, czy masz podpięte wyżej wymienione narzędzia.
- Sprawdź, czy narzędzia są skonfigurowane i połączone ze sobą — jest to kluczowe.
10. Utworzenie i konfiguracja konta reklamowego
Utworzenie konta reklamowego jest bardzo proste. Sprowadza się do odwiedzenia odpowiedniej strony i przejścia paru kroków, przez które poprowadzi Cię samouczek. Zakładając konto w systemie reklamowym, szczególną uwagę należy poświęcić wprowadzanym danym rejestrowym firmy, a także danym karty płatniczej. Jeśli popełnisz tu błędy, to otrzymasz fakturę, która może nie zostać uwzględniona przez księgowego lub nie będzie możliwe rozpoczęcie kampanii bez podpiętej karty.
Google Ads
Google Ads od 2022 roku proponuje nowym klientom, dodatkowe 1200 zł po wydaniu 1200. Można je uzyskać, tylko współpracując z partnerską agencją Google np. MARKOFANI. Dlatego, jeśli nie znasz systemu reklamowego i masz obawy, że nie poradzisz sobie z jego obsługą, warto nawiązać współpracę z partnerem Google, aby nie stracić bezpłatnego budżetu na wyświetlanie reklam. Jeśli znasz Google Ads lub chcesz się go nauczyć, to załóż konto i rozpocznij działania.
Jeśli zależy Ci, na pozyskiwaniu klientów lokalnie, koniecznie konto reklamowe musisz połączyć z uzupełnionym Profilem Firmy w Google. Umożliwi Ci to użycie dodatkowych możliwości w reklamach w wyszukiwarce, przez co staną się bardziej zauważalne, a także dostarczą więcej istotnych informacji dla klientów.
Meta Ads
Facebook uwielbia komplikować życie użytkownikom. Ciągłe wprowadzanie zmian, tworzenie nowych paneli do zarządzania, rozwarstwianie narzędzi, wszystko chyba tylko po to, aby osoby, które nie znają się na strukturze paneli, do zarządzania szybko poddali się i zgłosili do osób, które siedzą w tym na co dzień — a też i nas lubią zaskoczyć! Żeby wystartować kampanię reklamową na Facebooku, Instagramie czy messengerze.
Profesjonalne prowadzenie kampanii reklamowej w systemie Meta Ads wymaga założonego i skonfigurowanego Facebook Business Managera. To właśnie tutaj dodajemy posiadane profile na Facebooku i Instagramie. Podajemy dane firmy i tworzymy konto reklamowe, którym zarządzamy w oddzielnym panelu.
Oczywiście zawsze można wykorzystywać opcje, promuj post na Facebooku czy Instagramie, ale w tym przewodniku nie o takie reklamy nam chodzi.
Załóż Facebook Business Manager
Konta reklamowe na Facebooku
Systemy reklamowe nie lubią się z kartami płatniczymi prepaid!
Podejmij działania!
- Załóż konto reklamowe w wybranym systemie.
- Dodaj poprawne dane firmy.
- Dodaj kartę płatniczą.
- Skonfiguruj konto.
- Połącz konto reklamowe z innymi narzędziami.
11. Stworzenie kreacji reklamowych
Drugi z dwóch najważniejszych etapów w tworzeniu kampanii reklamowych — pierwszym jest optymalizacja stron docelowych. Reklamy muszą być atrakcyjne dla zdefiniowanych grup odbiorców. Nagłówki powinny stanowić reklamę Twoich reklam! To głównie one stanowią punkt zaczepny dla potencjalnego klienta. Wybór odpowiednich wartości i przekazu spowoduje, że klient zauważy reklamę, a następnie kliknie ją. Treść reklamy musi być spójna z tym, co użytkownik znajdzie na stronie docelowej. Najlepiej jakby była to kontynuacja obietnicy złożonej w reklamie w postaci storytelingu.
Google Ads — reklama w wyszukiwarce
W przypadku reklam tekstowych w wyszukiwarce Google (wszystko) należy przygotować serię nagłówków i treści reklam. System sam je będzie mieszał i testował na użytkownikach, aby stworzyć kombinację, która dostarcza najlepszych efektów.
Możesz stworzyć, aż 15 nagłówków. Każdy nagłówek może mieć 30 znaków. Teksty reklam, to kolejne 4 teksty o długości do 90 znaków. Każda reklama może mieć dodatkowe komponenty takie jak np. linki do podstron w Twojej domenie internetowej, numer telefonu, czy grafikę.
Tworzenie dynamicznej reklamy w wyszukiwarce
Meta Ads — reklama na Facebooku i Instagramie
Reklama na Facebooku i Instagramie wymaga większego zaangażowania, ponieważ tutaj główną rolę gra grafika, która musi zostać zauważona, a następnie zainteresować użytkownika serwisu, aby chciał zapoznać się z treścią reklamy. Przygotowanie chwytliwego nagłówka oraz wybór odpowiedniego obrazu to klucz do sukcesu. Jednak nie mniej ważna jest treść reklamy, która musi wzbudzić zaufanie i chęć odwiedzenia strony docelowej lub wypełnienie formularza leadowego.
W przypadku kampanii reklamowych w mediach społecznościowych warto przygotować kreacje dostosowane do miejsca, w którym będą wyświetlane reklamy. Najczęściej stosuje się reklamy o proporcjach 1:1 i 4:3 dla reklam na tablicy oraz 9:16 dla reklam w relacjach.
Jak utworzyć kampanię reklamową w Menedżerze reklam na platformach Meta
Podejmij działania!
- Wybierz zdjęcia, które przyciągną uwagę i wzbudzą zaufanie.
- Na podstawie opracowanych wartości dla poszczególnych segmentów klientów:
- Stwórz 15 nagłówków oraz 4 teksty reklam dla systemu Google Ads.
- Stwórz minimum 2, maksymalnie 6 różnych kreacji graficznych i treści dla systemu Meta Ads.
- Jeśli to możliwe udostępnij stworzone kreacje reprezentantom grup i spytaj, na co zwrócili uwagę, oraz czy są elementy, które budzą u nich obawy lub niechęć do kliknięcia reklamy.
12. Wprowadzenie i uruchomienie kampanii reklamowej
Stworzone kreacje reklamowe wprowadź w odpowiedni system reklamowy, aby móc uruchomić kampanię reklamową. Po dodaniu treści i obrazów sprawdź, jak prezentują się reklamy, na dostępnym podglądnie. Jeśli uważasz, że wymagają zmian, wprowadź je. Nie sugeruj się wierszami i miejscami, w których łamie się tekst. Na rynku jest wiele urządzeń, które mają różne rozdzielczości ekranów, przez co treści reklam będą inaczej na nich wyglądały.
Podejmij działania!
- Meta Ads:
- Wybierz grupę docelową.
- Wprowadź w systemie stworzone reklamy.
- Ustaw harmonogram kampanii reklamowej.
- Google Ads:
- Wybierz odpowiedni cel i typ kampanii.
- Wprowadź w systemie stworzone reklamy.
- Ustaw harmonogram kampanii reklamowej.
- Sprawdź poprawność danych firmowych na koncie reklamowym.
- Sprawdź limity do płatności w internecie na podpiętej karcie płatniczej.
- Uruchom kampanię reklamową.
13. Optymalizacja reklam i stron docelowych
Optymalizacja reklam jest jednym z kluczowych elementów układanki. Po uruchomieniu kampanii, w zależności od budżetu, należy sprawdzać efektywność reklam oraz stron docelowych. Jeśli Twój budżet jest mały — 50 zł to wystarczy, że co 2-3 dni sprawdzisz, jakie efekty ma Twoja kampania oraz jak użytkownicy zachowują się w witrynie internetowej. Im budżet większy, tym więcej czasu trzeba przeznaczyć na działanie oraz zwiększyć jego intensywność.
Optymalizacja reklam
W ramach optymalizacji reklam należy sprawdzać, jak reklamy z zestawu są zauważane i klikane przez potencjalnych klientów. Jaki jest koszt kliknięcia reklamy. Jeśli reklamy mają zbyt małą klikalność lub zbyt wysoki koszt jednego kliknięcia to znaczy, że trzeba wprowadzać zmiany.
Optymalizacja stron docelowych
Użytkownik, który został przekierowany przez reklamę na stronę docelową, ma wykonać określone zadanie. W ramach optymalizacji należy analizować, jak zachowują się użytkownicy na stornie. Gdzie się zatrzymują, do którego miejsca przeglądają stronę, które elementy chcą kliknąć oraz czy wykonują zadanie. W optymalizacji ważne jest zrozumienie, co użytkownik chciał zrobić na stronie albo co go zainteresowało, jeśli klika wybrane miejsce lub zaznacza tekst.
Wprowadzanie zmian, które eliminują problemy techniczne, a także obawy użytkowników przed wykonaniem działania zwiększają efektywność posejmowych działań.
Analiza konkurencji
W takcie optymalizacji nie można pomijać analizy działań konkurencji. Podjęte przez Ciebie działania mogły spowodować zmiany u konkurencji.
Podejmij działania!
W tym kroku podejmij następujące działania:
- Analizuj efekty poszczególnych reklam — liczbę wyświetleń, liczbę kliknięć, koszt kliknięcia.
- Wprowadzaj zmiany w zestawach reklam — rób testy A/B, jeśli nie wiesz, dlaczego wybrana reklama nie działa.
- Analizuj mapy ciepła poszczególnych stron i nagrania wideo z zachowaniem użytkowników.
- Wprowadzaj niezbędne zmiany w przekazie, a także techniczne.
14. Zdobycie cennych informacji od klientów
Kluczowym aspektem w biznesie jest zrozumienie potrzeb klientów. Dlatego po pozyskaniu klientów z kampanii reklamowych warto zapytać ich o to, co przyciągnęło ich uwagę w grafice reklamy oraz treściach. Wiedza na temat procesu zakupowego i podejmowanych działań, może pomóc Ci lepiej zrozumieć zachowanie potencjalnych klientów i dostosować reklamy do ich potrzeb. W ten sposób prawdopodobnie obniżysz koszty kampanii reklamowych i zwiększysz ich efektywność.
Warto zapytać klientów także o to, co możesz poprawić w Twojej komunikacji lub oferowanych usługach. Ta wiedza jest bezcenna, jeśli chcesz rozwijać swoją firmę i zwiększyć jej konkurencyjność.
Jeśli masz bezpośredni kontakt z klientem, nie bój się poruszyć tego tematu. Większość osób chętnie podzieli się swoją opinią. W przypadku pracy zdalnej i kontaktu z klientem przez telefon lub e-mail warto przesłać ankietę lub prośbę o opinię.
Nie zapominaj, że zdobycie informacji od klientów to proces ciągły i warto regularnie monitorować i analizować ich potrzeby i oczekiwania, aby stale ulepszać oferowane usługi.
Podejmij działania!
W tym kroku podejmij następujące działania:
- Opracuj listę konkretnych otwartych pytań do klientów.
- Ustal sposób pozyskiwania informacji od klientów.
- Regularnie podejmuj działanie.
15. Analiza efektów
W ramach analizy efektów warto zwrócić uwagę na różnego rodzaju dane, takie jak liczba wyświetleń reklam, liczba kliknięć, koszt kliknięcia, ilość konwersji, koszt konwersji, a także wskaźniki dotyczące zachowań użytkowników na stronie, takie jak czas spędzony na stronie, średnia liczba odwiedzonych stron na sesję, wskaźnik odrzuceń i wiele innych.
Analiza efektów pozwoli na wyciągnięcie wniosków na temat skuteczności działań reklamowych, a także na dostosowanie strategii i planów działań do bieżących potrzeb. W ten sposób można zwiększyć skuteczność kampanii, ograniczyć koszty i zwiększyć zyski.
Ważne jest również, aby regularnie porównywać wyniki z konkurencją i analizować trendy rynkowe, co pozwoli na dostosowanie działań reklamowych do potrzeb rynku. Analiza efektów to nie tylko podsumowanie działań, ale przede wszystkim narzędzie do ciągłego doskonalenia strategii marketingowej i zwiększania efektywności.
Podejmij działania!
W tym kroku podejmij następujące działania:
- Regularnie analizuj efekty kampanii reklamowej oraz stron docelowych.
Ile kosztuje reklama w internecie
Czas niezbędny na poznanie możliwości działań reklamowych, zasad tworzenia reklam, systemów reklamowych, narzędzi do analityki, a następnie stworzenie reklam i ich optymalizacja to setki godzin zanim osiągniesz upragniony cel — uruchomienie reklam.
Osiągnięcie zadowalających efektów jest jeszcze trudniejsze. Dlatego zapewne w Twojej głowie rodzi się pytanie — ile kosztuje reklama w internecie. Na to pytanie szczegółowo odpowiadamy w artykule “Ile kosztuje reklama”.
Zdobądź wiedzę i oceń, czy chcesz działać samodzielnie i masz czas, aby poczekać na efekty, czy potrzebujesz ich już teraz i musisz znaleźć kompetentnego partnera do działań reklamowych.
Podsumowanie
Stworzenie udanej kampanii reklamowej to duże wyzwanie, które wymaga planu działania oraz determinacji podczas jego realizacji. Osiągnięta efektywność zależy od prowadzonej optymalizacji reklam i stron docelowych. Dlatego stworzenie kampanii reklamowej i strony docelowej to dopiero połowa drogi do skutecznych reklam.
Jeśli masz pytania dotyczące reklam w internecie albo potrzebujesz firmy, która zajmie się kompleksowo tematem reklamowym w Twojej firmie, abyś mógł zająć się biznesem, śmiało napisz do nas na adres agencja@markofani.com.pl lub zadzwoń pod numer +48 17 300 03 30 — telefon stacjonarny.