Z artykułu dowiesz się:
Dariusz Kopyto
Dariusz Kopyto
Specjalista ds. Marketingu Omnichannel. Od 2005 r. realizuje działania marketingowe dla firm z sektora MMŚP. Specjalizuje się w SEO, analityce internetowej i działaniach sprzedażowych. Na co dzień zarządza Agencją Reklamową MARKOFANI i serwisem dla marketerów — Aspirate.pl

Adres strony internetowej

Budowanie obecności firmy w internecie zaczyna się od domeny internetowej, dzięki której powstają adresy URL poszczególnych stron. Poza stroną główną, na którą kieruje domena, każda strona znajdująca się na serwerze, musi posiadać swój unikalny adres URL, którego istotną część tworzy slug — „ślimak”.

Wpływa on na pozycjonowanie, a także pozytywne postrzeganie adresu strony przez użytkownika. Każda strona powinna mieć określony adres kanoniczny. Wskazuje on Google właściwy adres URL strony. Stąd roboty wiedzą, jaki adres URL powinien zostać indeksowany. Ma to głównie zastosowanie w sklepach internetowych, które zapisują w adresach URL parametry produktów.

SLUG

Część adresu URL przekazująca informacje, jakiego tematu dotyczy strona internetowa.

Parametry:

  • Długość do 48 zzs.
  • Tylko małe litery.
  • Brak polskich znaków diakrytycznych.
  • Wyrazy rozdzielone dywizami “-”.
  • Główne słowo kluczowe na początku “ślimaka”.
  • Unikaj stosowania liczb, chyba że ich użycie jest uzasadnione.

Powiązane wpisy tematycznie