Z artykułu dowiesz się:
Picture of Dariusz Kopyto
Dariusz Kopyto
Specjalista ds. Marketingu Omnichannel. Od 2005 r. realizuje działania marketingowe dla firm z sektora MMŚP. Specjalizuje się w SEO, analityce internetowej i działaniach sprzedażowych. Na co dzień zarządza Agencją Reklamową MARKOFANI i serwisem dla marketerów — Aspirate.pl

Znaczniki title i meta

Znaczniki title i meta to niesamowicie ważne elementy w budowaniu rozpoznawalności firmy w internecie. Informacje w nich zawarte wyświetlają się użytkownikom wyszukiwarek internetowych, a także odbiorcom w mediach społecznościowych, jeśli został udostępniony adres URL strony.

Dobry i chwytliwy tytuł strony, może skutecznie przyciągnąć uwagę, a CTA w opisie zachęcić do odwiedzenia strony internetowej. Dlatego warto przyłożyć się, aby stworzyć wartościowe informacje, które zainteresują i zachęcą do odwiedzenia strony internetowej.

TITLE — TYTUŁ STRONY INTERNETOWEJ

Tytuł przedstawia zawartość strony internetowej. Jest istotny dla użytkownika i robotów Google — wpływa na pozycjonowanie. Dlatego każda strona w domenie powinna mieć indywidualny tytuł, który wykorzystuje główne słowo kluczowe dla strony. Google może samodzielnie zmienić tytuł strony wyświetlany w wynikach wyszukiwania, jeśli uzna, że obecny jest nieprawidłowy. Zmiana tytułu na stronie i prośba o ponowne zindeksowanie umożliwia uzyskanie oczekiwanego tytułu.

Parametry:

  • Długość od 44 do 56 zzs.
  • Główne słowo kluczowe na początku tytułu.
  • Zdania zgodne z zasadami pisowni.
  • Nazwa marki lub jej skrót na końcu tytułu.
  • Tytuł oddzielony od marki separatorem “|”.
  • Brak wielu słów kluczowych wymienianych po przecinku.
  • Aktualny rok (2022) w tytule — jeśli jego użycie jest uzasadnione.

DESCRIPTION — KRÓTKI OPIS STRONY

Opis strony rozwija informację zawartą w tytule i ma zachęcić odbiorcę do odwiedzenia strony. Słowa kluczowe w opisie nie są czynnikiem rankingowym, ale warto je umieścić w odpowiedniej formie, bo zostaną wyróżnione, jeśli pokryją się z tymi, wpisanymi przez użytkownika. Pogrubienia wpływają głównie na zauważalność pozycji w wynikach wyszukiwania. Przy opisach Google może umieścić różne informacje, jak datę publikacji, która wpływa na długość widocznego opisu. Często można spotkać ocenę produktu, datę ostatniej wizyty na stronie, czy strony powiązane znajdujące się w domenie.

Parametry:

  • Długość od 128 do 150 zzs.
  • Główne słowo kluczowe na początku opisu.
  • Słowa towarzyszące użyte w naturalny sposób.
  • Zdania zgodne z zasadami pisowni.
  • Treść napisana językiem korzyści.
  • CTA występujące na końcu opisu.

OG:IMAGE — GRAFIKA WYRÓŻNIAJĄCA STRONĘ W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Znacznik meta og:image wskazuje adres URL grafiki reprezentującej stronę. Obrazek wyświetla się w mediach społecznościowych w celu zwiększenia atrakcyjności postu, jeśli jest publikowany adres URL strony internetowej. Ze względu na to, że w mediach społecznościowych, jak i komunikatorach grafiki są materiałami, które najlepiej przyciągają wzrok, znacznik ten nie może zostać pominięty!

Parametry:

  • Atrakcyjna grafika lub zdjęcie.
  • Treści uzupełniające informacje zajdujące się w title i description.
  • Występuje dobrze widoczne CTA.
  • Typ pliku JPG/JPEG.
  • Wymiary pliku graficznego 1200x630px.
  • Rozmiar poniżej 1 MB.

TITLE I METADANE STRONY, A OPEN GRAPH

Znacznik title i og:title to dwie różne rzeczy. Pierwszy z nich wyświetla się w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek, a drugi w mediach społecznościowych. Głównym znacznikiem jest, dlatego, jeśli nie stworzymy tytuł do wyświetlania w mediach społecznościowych, nic złego się nie stanie. Podobnie jest z opisem strony — og:description. Warto jednak zadbać o dostosowany do wyświetlania w mediach społecznościowych tytuł i opis, ponieważ wyświetlają się one poniżej grafiki og:image, która zazwyczaj zawiera treści i CTA.

WTYCZKA YOAST SEO

Do sprawnego zarządzania najpopularniejszymi znacznikami title, description, og:title, og:description i og:image potrzebujesz wtyczki Yoast SEO. Dzięki niej masz możliwość wprowadzania odpowiednich informacji, a także zweryfikujesz jakość każdej strony internetowej. Obsługa wtyczki nie wymaga umiejętności technicznych.

Powiązane wpisy

Adres strony internetowej

Budowanie obecności firmy w internecie zaczyna się od domeny internetowej, dzięki której powstają adresy URL poszczególnych stron. Poza stroną główną, na którą kieruje domena, każda strona znajdująca się na serwerze, musi posiadać swój unikalny adres

Sprawdź co mamy dla Ciebie na Instagramie ;)