Z artykułu dowiesz się:
Dariusz Kopyto
Dariusz Kopyto
Specjalista ds. Marketingu Omnichannel. Od 2005 r. realizuje działania marketingowe dla firm z sektora MMŚP. Specjalizuje się w SEO, analityce internetowej i działaniach sprzedażowych. Na co dzień zarządza Agencją Reklamową MARKOFANI i serwisem dla marketerów — Aspirate.pl

Czy można usunąć profil Google My Business?

W działaniach marketingowych nie możesz pominąć prowadzenia profilu firmy w Google Moja Firma, ponieważ:

  1. profilu nie usuniesz, a jeśli to zrobisz, Lokalni Przewodnicy przywrócą go do życia,
  2. bez GMB Twoja firma “nie” będzie widoczna w Mapach Google,
  3. klienci będą postrzegać Twoją firmę jako mało wiarygodną,
  4. przegrasz z konkurencją w pozycjonowaniu lokalnym,
  5. Twoi obecni i potencjalni klienci mogą przejść do konkurencji!

Każdemu przedsiębiorcy zależy, żeby dotrzeć z ofertą do jak największej ilości odbiorców, a także ułatwić potencjalnym klientom bezproblemowe skontaktowanie się i dotarcie do firmy.

Google wykorzystując swoją pozycję i udostępnione rozwiązania, z których na co dzień korzystamy, zmusza przedsiębiorców do przejmowania, zakładania i zarządzania profilami firm w GMB.

Google My Business staje się podstawowym narzędziem do komunikacji z internautami, którzy szukają produktów, usług i firm przez wyszukiwarkę Google. To właśnie dzięki profilowi upraszcza się ścieżka kontaktu z klientem.

DLATEGO!

Chcesz czy nie, musisz poświęcić czas i podjąć działania w Google Moja Firma. Jeśli jeszcze nie wierzysz w moc tego narzędzia, zaloguj się do profilu firmy i przejdź do zakładki statystyki. 

Na górze tuż pod słowami kluczowymi znajdziesz informacje, mówiące jak klienci znajdują Twoją wizytówkę. Sprawdź, jaki masz wynik i ile osób:

  • zetknęło się z wizytówką Twojej firmy, wyszukując nazwę lub adres firmy (dlatego tak ważne jest Google NAP),
  • odkryło firmę, szukając produktów lub usług (np. wpisując sklep zoologiczny),
  • trafiło na Twoją firmę, szukając konkurencji (imponujący wynik uzyskasz, gdy znajdziesz się w 3PACKu).

Jeśli firma jest młoda lub profil jest zaniedbany, wyniki mogą być mało atrakcyjne. Nie zrażaj się tym. Doprowadź profil do ładu i składu, a szybko zobaczysz, że wyniki urosną w imponujący sposób.

Powiązane wpisy tematycznie