W działaniach marketingowych nie możesz pominąć prowadzenia profilu firmy w Google Moja Firma, ponieważ:
- profilu nie usuniesz, a jeśli to zrobisz, Lokalni Przewodnicy przywrócą go do życia,
- bez GMB Twoja firma “nie” będzie widoczna w Mapach Google,
- klienci będą postrzegać Twoją firmę jako mało wiarygodną,
- przegrasz z konkurencją w pozycjonowaniu lokalnym,
- Twoi obecni i potencjalni klienci mogą przejść do konkurencji!
Każdemu przedsiębiorcy zależy, żeby dotrzeć z ofertą do jak największej ilości odbiorców, a także ułatwić potencjalnym klientom bezproblemowe skontaktowanie się i dotarcie do firmy.
Google wykorzystując swoją pozycję i udostępnione rozwiązania, z których na co dzień korzystamy, zmusza przedsiębiorców do przejmowania, zakładania i zarządzania profilami firm w GMB.
Google My Business staje się podstawowym narzędziem do komunikacji z internautami, którzy szukają produktów, usług i firm przez wyszukiwarkę Google. To właśnie dzięki profilowi upraszcza się ścieżka kontaktu z klientem.
DLATEGO!
Chcesz czy nie, musisz poświęcić czas i podjąć działania w Google Moja Firma. Jeśli jeszcze nie wierzysz w moc tego narzędzia, zaloguj się do profilu firmy i przejdź do zakładki statystyki.
Na górze tuż pod słowami kluczowymi znajdziesz informacje, mówiące jak klienci znajdują Twoją wizytówkę. Sprawdź, jaki masz wynik i ile osób:
- zetknęło się z wizytówką Twojej firmy, wyszukując nazwę lub adres firmy (dlatego tak ważne jest Google NAP),
- odkryło firmę, szukając produktów lub usług (np. wpisując sklep zoologiczny),
- trafiło na Twoją firmę, szukając konkurencji (imponujący wynik uzyskasz, gdy znajdziesz się w 3PACKu).
Jeśli firma jest młoda lub profil jest zaniedbany, wyniki mogą być mało atrakcyjne. Nie zrażaj się tym. Doprowadź profil do ładu i składu, a szybko zobaczysz, że wyniki urosną w imponujący sposób.