Z artykułu dowiesz się:
Picture of Dariusz Kopyto
Dariusz Kopyto
Specjalista ds. Marketingu Omnichannel. Od 2005 r. realizuje działania marketingowe dla firm z sektora MMŚP. Specjalizuje się w SEO, analityce internetowej i działaniach sprzedażowych. Na co dzień zarządza Agencją Reklamową MARKOFANI i serwisem dla marketerów — Aspirate.pl

Dlaczego warto prowadzić profil firmy w GMB?

Prowadzisz restaurację, pizzerię, kawiarnię, cukiernię?

Twoi potencjalni klienci czytają opinie i oglądają zdjęcia dodane w profilu Google Moja Firma! Na podstawie oceny, komentarzy i zdjęć klientów podejmują decyzję, z usług której firmy skorzystać.

W 72% internauci robią to w GMB, a nie na Facebooku czy Instagramie! Dlatego koniecznie musisz prowadzić profil Google My Business, bo to właśnie dzięki niemu masz szansę znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwarki.

Sprawdź, czy wyświetlasz się w Google

ZRÓB TEST: Wpisz w wyszukiwarce Google np. “najlepsza pizza w Rzeszowie”, a się zdziwisz! Google wyświetla wyniki m.in. na podstawie zawartości strony internetowej, opinii klientów, informacji dodanych w profilu GMB.

Dlatego, jeśli prowadzisz obiekt z branży HoReCa, koniecznie musisz:

  1. zadbać o spójność informacji na stronie internetowej i w wizytówce – tak musisz posiadać stronę z odpowiednimi treściami SEO, bo to klucz do sukcesu w pozycjonowaniu lokalnym,
  2. prowadzić regularnie profil GMB i nieustannie go optymalizować – wpisy, odpowiedzi na opinie, pytania, wiadomości mają znaczenie,
  3. trzymać się zasad Google i analizować działania konkurencji, bo każdy chce być jak najwyżej w rankingu, a najlepiej w 3 PACKu, więc konkurencja nie śpi!

Teraz zrób kolejny test!

Wpisz w przeglądarce w pasku adresu “g.page” i sprawdź co dzieje się w Twoim profilu. W pierwszej kolejności zadbaj o NAP, kategorię podstawową i dodatkowe oraz komentarze!

Pamiętaj, Lokalni Przewodnicy, mieszkańcy, KONKURENCJA mają wpływ na Twój profil w GMB. Musisz być czujny!

Powiązane wpisy

Znaczniki title i meta

Znaczniki title i meta to niesamowicie ważne elementy w budowaniu rozpoznawalności firmy w internecie. Informacje w nich zawarte wyświetlają się użytkownikom wyszukiwarek internetowych, a także odbiorcom w mediach społecznościowych, jeśli został udostępniony adres URL strony.

Sprawdź co mamy dla Ciebie na Instagramie ;)