Prowadzisz restaurację, pizzerię, kawiarnię, cukiernię?
Twoi potencjalni klienci czytają opinie i oglądają zdjęcia dodane w profilu Google Moja Firma! Na podstawie oceny, komentarzy i zdjęć klientów podejmują decyzję, z usług której firmy skorzystać.
W 72% internauci robią to w GMB, a nie na Facebooku czy Instagramie! Dlatego koniecznie musisz prowadzić profil Google My Business, bo to właśnie dzięki niemu masz szansę znaleźć się na pierwszej stronie wyszukiwarki.
Sprawdź, czy wyświetlasz się w Google
ZRÓB TEST: Wpisz w wyszukiwarce Google np. “najlepsza pizza w Rzeszowie”, a się zdziwisz! Google wyświetla wyniki m.in. na podstawie zawartości strony internetowej, opinii klientów, informacji dodanych w profilu GMB.
Dlatego, jeśli prowadzisz obiekt z branży HoReCa, koniecznie musisz:
- zadbać o spójność informacji na stronie internetowej i w wizytówce – tak musisz posiadać stronę z odpowiednimi treściami SEO, bo to klucz do sukcesu w pozycjonowaniu lokalnym,
- prowadzić regularnie profil GMB i nieustannie go optymalizować – wpisy, odpowiedzi na opinie, pytania, wiadomości mają znaczenie,
- trzymać się zasad Google i analizować działania konkurencji, bo każdy chce być jak najwyżej w rankingu, a najlepiej w 3 PACKu, więc konkurencja nie śpi!
Teraz zrób kolejny test!
Wpisz w przeglądarce w pasku adresu “g.page” i sprawdź co dzieje się w Twoim profilu. W pierwszej kolejności zadbaj o NAP, kategorię podstawową i dodatkowe oraz komentarze!
Pamiętaj, Lokalni Przewodnicy, mieszkańcy, KONKURENCJA mają wpływ na Twój profil w GMB. Musisz być czujny!