Rozpocząłeś działalność i potrzebujesz identyfikację wizualną, a także profesjonalną ofertę w celu pozyskiwania klientów? Przeczytaj nasz artykuł i który pozwoli Ci podjąć decyzję, co potrzebujesz.
Co zrobić po założeniu firmy?
Założyłeś firmę i zastanawiasz się co dalej?
Przygotujemy dla Ciebie wszystkie niezbędne materiały marketingowe, którymi obecny przedsiębiorca powinien się posługiwać, aby budować świadomość marki na rynku i coraz skuteczniej pozyskiwać klientów.
Warto skontaktować się z nami. Działania dostosujemy do Twoich potrzeb i możliwości finansowych.
Jeżeli:
- Chcesz skutecznie pozyskiwać klientów?
- Potrzebujesz identyfikację wizerunkową Twojej firmy?
- A także materiały marketingowe?
- A może reklamy, które pozwolą Ci efektywnie pozyskiwać klientów?
To przeczytaj dalszą część artykułu.
Dlaczego marketing jest ważny?
Skorzystałeś z projektu unijnego na założenie działalności gospodarczej lub spółki z ograniczoną odpowiedzialnością? Wynajmujesz świetny lokal, kupujesz możliwie najlepszy sprzęt? Uważasz, że im droższe urządzenie, tym lepiej, bo chcesz wykorzystać dostępne środki, ale w praktyce na początku swoich działań wykorzystasz tylko 30-50% możliwości zakupionych urządzeń albo przez cały ich okres użytkowania wcale?!
Zatrzymaj się i zastanów się, co jest teraz dla Ciebie ważne? Wydanie pieniędzy na zakup drogich urządzeń czy efektywne wykorzystanie dostępnych środków. Zakup urządzeń według potrzeb i zainwestowanie w odpowiednie materiały oraz działania, które pozwolą Ci efektywnie pozyskać klientów i rozwijać biznes?
Najskuteczniejszym sposobem pozyskiwania klientów są bezpośrednie spotkania, jak i profesjonalna oferta przedstawiająca produkty i usługi w internecie, na którą potencjalnych klientów skieruje wyszukiwarka lub kampania reklamowa. Dlatego na 100% potrzebujesz pięciu kluczowych rzeczy:
- Identyfikacja wizualna,
- Wizytówka Google Moja Firma (GMB),
- Własna strona internetowa lub sklep internetowy,
- Konto e-mail w domenie strony,
- Reklama do odpowiedniej grupy potencjalnych klientów.
Naming & branding
Jeśli tworzysz firmę od zera, powinieneś zadbać o odpowiednią nazwę, identyfikację wizualną i niezbędne materiały jak logo, wizytówka czy ulotka.
Realizując nową markę, w szczególności musisz zwrócić uwagę na nazwę, jej wymowę i pisownię, a także typografię i kolorystykę w logo. Tworząc nazwę, sprawdź, co dzieje się po wpisaniu stworzonych fraz w wyszukiwarce Google, a także czy popularne rozszerzenia domen są dostępne. Realizując znak firmowy, zadbaj o to, aby projekt logo posiadał logotyp i sygnet w układzie poziomym i pionowym. Pamiętaj też o sloganie reklamowym.
Jeśli Twoja działalność oparta jest o biznesowe spotkania z klientami, dobrze będzie, jeśli będziesz posiadał dodatkowe materiały jak katalog usług i/lub produktów, cennik, papier firmowy, notes czy teczkę, w której przekażesz klientowi komplet dokumentów. Dobrze przygotowane materiały pozwolą Ci przedstawić ofertę klientowi zarówno na spotkaniu, jak i przesłać je przez internet.
Wizytówka Google Moja Firma (GMB)
Obecnie wizytówka Google Moja Firma to pierwsza rzecz, którą zobaczy potencjalny klient po wpisaniu nazwy Twojego przedsiębiorstwa w internecie.
Nie ważne czy prowadzisz usługi krawieckie, sklep internetowy z serami własnego wyrobu, czy warsztat samochodowy. Musisz posiadać odpowiednio przygotowaną i skonfigurowaną wizytówkę, a na dodatek aktualizować ją i zachęcać zadowolonych klientów do wystawienia rzetelnych opinii na temat Twoich produktów i usług.
Dzięki wizytówce masz szansę dużo szybciej zbudować świadomość marki na rynku. Twoja karta Google My Business pojawi się wśród wyników wyszukiwania wraz z Twoją bezpośrednią konkurencją. Ułatwi to pozyskanie klientów szukających oferowanych przez Ciebie produktów i usług.
Wizytówka GMB wyświetla się na stronach wyszukiwarki Google, a także w mapach Google. Na pewno sam nie raz korzystałeś już z tego rozwiązania, szukając informacji, gdzie znajduje się dana firma, czy jak do niej dojechać.
Własna strona internetowa
Sklep internetowy lub strona internetowa z odpowiednią domeną to, miejsce, na podstawie którego potencjalny klient weryfikuje Twoją firmę i ofertę. Decyzja o zakupie często zapada na podstawie zdjęć, opisu i ocen innych klientów, dlatego tak ważne jest zbieranie opinii od klientów i wykorzystanie ich w celach marketingowych.
Obecnie strona musi być tak zaprojektowana, aby odbiorca nie miał kłopotu w poruszaniu się po niej i odnalezieniu interesujących informacji. Powinna dobrze wyświetlać się na urządzeniach mobilnych. Równie ważny jest czas jej ładowania, ponieważ klienci są coraz mniej cierpliwi i według statystyk już po 5 sekundach ponad 65% użytkowników traci cierpliwość i zamyka stronę.
Stronę należy ciągle optymalizować i dostosowywać do wymogów Google, w odpowiedzi na działania konkurencji i potrzeb odbiorców.
Konto mail w domenie strony
Konto poczty elektronicznej dla małych firm powinno być skonfigurowane w taki sposób, aby ogólnie dostępny był jeden adres kontaktowy np. sklep@twojafirma.pl, a wysłane wiadomości spływały na Twoje prywatne konto a.kowalski@twojafirma.pl.
Dlaczego? Nie powinieneś prowadzić korespondencji z klientami ze skrzynek pocztowych o nazwie sklep@, biuro@, kontakt@ itp. Adresy te służą tylko do pierwszego kontaktu klienta z Twoją firmą. Dalsza korespondencja powinna być prowadzona przez konkretną osobę, odpowiedzialną za temat poruszony przez klienta.
Warto też zadbać, aby serwer przechwytywał wszystkie błędnie zaadresowane wiadomości z tzw. literówkami, i kierował je na Twój adres. Pozwoli Ci to otrzymać wiadomości, które zostały błędnie zaadresowane lub wysłane na nieistniejącą już skrzynkę pocztową np. byłego handlowca. Dodatkowo Twoje oficjalne konto pocztowe może mieć też adres dla znajomych, który nie będzie tak oficjalny, jak imię i nazwisko np. adam@twojafirma.pl.
Wszystkie powyższe opcje możesz obsłużyć za pomocą jednego adresu e-mail, bez potrzeby logowania się na różne konta mail unikając przy tym zamieszania w komunikacji. Prawidłowa konfiguracja konta e-mail pozwoli stworzyć odpowiednie filtry, które ułatwią pracę, gdy otrzymywanych wiadomości zacznie przybywać.
Więcej na ten temat dowiesz się, czytając artykuł „Zarządzanie kontami mail w firmie„.
Narzędzia analityczne
Jeśli masz w głowie pytanie “po co mi teraz narzędzia analityczne, skoro i tak się na tym nie znam i nie mam pracownika czy agencji, która się tym zajmie”, to pomyśl, że Twoja firma rozwinie się i po pewnym czasie podejmiesz decyzję, o zatrudnieniu pracownika do marketingu.
Wówczas taka osoba ma dostęp do historii działań Twojej firmy w internecie i może sprawdzić m.in. jakie obecnie wyniki ma Twoja firma w stosunku do Twojej konkurencji lub za pomocą których słów kluczowych klienci odwiedzają poszczególne strony. A także cenne informacje typu co w sklepie działa poprawnie, a co trzeba poprawić.
Narzędzia analityczne tworzą niesamowicie ważną bazą informacji, która zaprocentuje m.in. w momencie tworzenia reklam do przyszłych klientów czy podczas pozycjonowania.
Kanały social media
Social Media jak Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, to bardzo popularne kanały do komunikacji z klientami, które umożliwiają „łatwe” i wygodne promowanie firmy oraz realizowanie reklam.
Na pierwszy rzut oka serwisy wydają się proste do samodzielnego prowadzenia działań marketingowych. Niestety osoby, które nie mają wiedzy i doświadczenia w tym zakresie, często nie wykorzystują potencjału dostępnych narzędzi i podejmują błędne decyzje. Często obniża to efektywność działań, a z czasem powoduje problemy i generuje dodatkowe koszty. Głównie wtedy, gdy do akcji wkracza agencja reklamowa czy zatrudniony marketingowiec. Zamiast przystąpić do reklamy i działań sprzedażowych, poprawiają wcześniej popełnione błędy, przez co odciąga się osiągnięcie przychodu z tych kanałów.
Inwestycja w prawidłowe przygotowanie kanałów do działań to rozsądne rozwiązanie, bo dzięki temu kolejne działania samodzielnie podejmowane przez Ciebie będą efektywniejsze.
Reklama do odpowiedniej grupy potencjalnych klientów
Jak to mówią “Reklama dźwignią handlu”. Jeśli masz czym się pochwalić (dotychczas zrealizowane usługi lub produkty), znasz grupę odbiorców i posiadasz dobrze przygotowaną ofertę, warto zainwestować w płatną reklamę.
Niestety opracowanie odpowiedniej reklamy dostosowanej do grupy docelowej to często wyzwanie, dla początkującego przedsiębiorcy. Często tzw. “klątwa wiedzy” czy brak świadomości na temat tego, jak dotrzeć do potencjalnych klientów powoduje marnowanie budżetu i przykładowego stwierdzenia “reklama na Facebooku nie działa”.
Każda reklama musi być dopasowana do konkretnej grupy odbiorców, którzy mogą zostać klientami firmy. Często tworzy się zestawy reklam, w których produkt promuję się oddzielną reklamą np. dla mężczyzn, kobiet, miejsca zamieszkania, a nawet urządzenia, którym dysponuje klient, czy na którym przegląda obecnie internet. Dlatego, jeśli nie znasz się na reklamach, remarketingu, Google Analytics, a pojęcia DSA, RLSA, RDSA są Ci obce, zainwestuj w agencję, zanim stracisz pieniądze.
Dlaczego marketing wymaga czasu?
Wszystkie przedstawione wyżej rozwiązania nie spowodują tego, że klienci od razu będą walić do Ciebie drzwiami i oknami.
Podjęcie wszystkich działań naraz przez jedną osobę jest niemożliwe ze względu na to, że doba ma 24 godziny, a efektywne działania podejmujemy, jeśli śpimy przynajmniej 6 godzin. Dlatego zaplanowane i systematycznie podejmowane działania z czas zapewnią Ci zlecenia, a w efekcie zwiększą zyski.
Jeśli chcesz efektywnie działać i osiągać sukcesy, skorzystaj z naszego szkolenia wdrażającego w świat efektywnego marketingu. Nauczymy Cię podstaw prawidłowego posługiwania się podpiętymi narzędziami, które pozwolą Ci efektywnie realizować marketing.