...
Spis treści
Picture of Dariusz Kopyto
Dariusz Kopyto
Marketing Manager. Od 2005 r. realizuje działania marketingowe dla firm z sektora MMŚP. Specjalizuje się w SEO, analityce internetowej i działaniach sprzedażowych. Na co dzień zarządza Agencją Reklamową MARKOFANI i serwisem dla marketerów — Aspirate.pl

Zmierz skuteczność profilu GMB dzięki Google Analytics

Z tego artykułu dowiesz się:

Zastanawiasz się, czy profil firmy w Google Moja Firma pozyskuje dla Ciebie klientów?

Śledź każde kliknięcie dzięki Google Analytics i Google Search Console!

Jeśli chcesz weryfikować przejścia na stronę z profilu GMB, musisz podjąć odpowiednie działania. Podając w narzędziach analitycznych sam adres strony, kliknięcia przycisku “Strona” w wizytówce Google Moja Firma pokażą się jako wejścia bezpośrednie na Twoją stronę.

Google Moja Firma – jak ułatwić sobie analitykę?

W celu efektywnego mierzenia kliknięć musisz stworzyć odpowiedni adres, który opublikujesz w profilu (Google Moja Firma > Profil obiektu > Informacje > Witryna). 

W celu przygotowania właściwego adresu, który będzie można namierzyć potrzebujesz stworzyć link z tagami UTM (Urchin Tracking Module). Odpowiedni link stworzysz, wykorzystując np. narzędzie Facebooka – Campaign URL Builder.

Tworząc odpowiedni link, otrzymasz dużo dłuższy adres niż Twoja domena np.: https://domena.pl/?utm_source=google&utm_medium=gmb&utm_campaign=strona

Do Twojego adresu internetowego zostaną dodane trzy parametry:

  • source – źródło ruchu, z którego pochodzą kliknięcia,
  • medium – oznaczenie skąd jest mierzony ruch w danym źródle,
  • campaign – kampania, której dotyczy ruch.

W naszym przypadku źródłem jest Google, medium profil GMB, a kampanię oznaczamy “strona”, dlatego że mierzymy przejścia na stronę główną firmy. Pamiętaj, aby zawsze używać małych liter! Używanie różnych liter tworzy różne pozycje w narzędziach analitycznych.

W profilu GMB nigdzie nie jest wyświetlany adres strony internetowej, dlatego nie musisz się przejmować adresem w takiej formie. Dzięki powyższemu rozwiązaniu wszystkie kliknięcia w przycisk kierujący do strony internetowej zostaną zarejestrowane przez narzędzia analityczne.

Google Moja Firma – Jak sprawdzić skuteczność profilu?

Wystarczy zalogować się do Google Analytics (musisz mieć wpięty odpowiedni kod na stronie) i przejść do “Pozyskiwanie > Cały ruch > Źródło/medium”, a na liście znajdziesz pozycję “google / gmb”. Oczywiście, aby GA zarejestrował kliknięcia użytkownicy internetu, muszą kliknąć przycisk w profilu GMB. Warto również pamiętać o ustawieniu odpowiedniego zakresu dat, tak aby obejmował okres po wprowadzeniu tej zmiany.

W Google Search Console sytuacja wygląda podobnie. Wystarczy, że przejdziesz do “Skuteczność > Strony”, a na liście znajdziesz dobrze Ci już znany długi adres.

Stosując powyższy sposób, dowiesz się, ile osób profil firmy w GMB kieruje na Twoją stronę, a także jak pozyskani użytkownicy zachowują się po przejściu pod odpowiedni adres.

Powyższe rozwiązanie warto zastosować do wszystkich linków publikowanych w GMB, czyli w produktach – jeśli dajesz możliwość przejścia na podstronę, na której klient dowie się więcej, wpisach – jeśli linkujesz do strony,  a także menu, umów wizytę czy zamówień, jeśli oferujesz takie usługi na swojej stronie.

Przedstawiony sposób będzie działał i generował statystyki dla wszystkich stron, ale zobaczysz to tylko jeśli narzędzia Google Search Console i Google Analytics są prawidłowo podpięte i jeśli masz do nich dostęp.

Oczywiście w GMB znajdują się też statystyki, dzięki którym dowiesz się ile osób przeszło na stronę. Jeśli jednak nie wprowadzisz powyższego rozwiązania wyniki analityczne GA i GSC będą zachwiane, ponieważ kliknięcia przycisku “Strona” obecnie traktowane są jako wejście ”direct”, a nie przez profil firmy w GMB.

Chcesz, aby Twój profil był widoczny i pozyskiwał dla Ciebie klientów? Zaangażuj się albo oddaj go w nasze ręce. Sprawdź artykuł: GMB – Profesjonalne działanie agencji – udostępnianie za pomocą kodu

Powiązane wpisy

Znaczniki title i meta

Znaczniki title i meta to niesamowicie ważne elementy w budowaniu rozpoznawalności firmy w internecie. Informacje w nich zawarte wyświetlają się użytkownikom wyszukiwarek internetowych, a także odbiorcom w mediach społecznościowych, jeśli został udostępniony adres URL strony.

Usługi, audyty, doradztwo

Potrzebujesz wsparcia marketingowego?

Sprawdź co mamy dla Ciebie na Instagramie ;)

Spraw, by Twoja strona zarabiała
Pobierz listę działań prowadzących do skutecznego pozyskiwania klientów za pomocą strony
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.