...
Spis treści
Picture of Dariusz Kopyto
Dariusz Kopyto
Marketing Manager. Od 2005 r. realizuje działania marketingowe dla firm z sektora MMŚP. Specjalizuje się w SEO, analityce internetowej i działaniach sprzedażowych. Na co dzień zarządza Agencją Reklamową MARKOFANI i serwisem dla marketerów — Aspirate.pl

Analityka to podstawa działania – Najczęstsze błędy

Z tego artykułu dowiesz się:

Od początku działania agencji reklamowej MARKOFANI zauważamy kilka powtarzających się błędów popełnianych przez przedsiębiorców, freelancerów, jak i agencje. Dlatego postanowiliśmy zebrać te błędy i przedstawić je, aby przedsiębiorcy nie powielali tych błędów i nie ponosili często związanych z nimi kosztów.

Dlaczego należy korzystać z analityki internetowej?

Jednym z najpoważniejszych i najczęstszych błędów, które często sięgają początków firmy lub okresu zmiany strony internetowej dotyczą analityki. Biorą się one z kilku powodów:

  • braku podpiętych narzędzi analitycznych,
  • braku wiary w narzędzia analityczne,
  • braku analizy informacji zebranych przez narzędzia analityczne.

Wiele osób realizując stronę we własnym zakresie lub zlecając jej wykonanie prywatnej osobie czy agencji w całym procesie, pomija podpięcie narzędzi analitycznych. Jest to wielki błąd! Często na tę decyzję wpływają różne stwierdzenia, jak:

  • nie znam się na tym więc po co mi to,
  • nie mam na to czasu, więc nic mi to nie da,
  • jest to dodatkowy koszt, na który mnie teraz nie stać.

Niestety często brak podpiętych narzędzi jest spowodowany niską świadomością oraz małą wiedzą na temat ich wykorzystania do osiągania celów. Młody przedsiębiorca, zakładający własną firmę, często tworzy nową stronę internetową samodzielnie, zlecając ją znajomemu lub znalezionemu przez internet freelancerowi. Strona po wdrożeniu często zostaje odstawiona na drugi plan, bo trzeba pozyskiwać klientów, realizować sprzedaż, obsługiwać klientów oraz prowadzić firmę. W natłoku tych zadań zapominamy o witrynie, aktualizowaniu jej, a na interpretację informacji zebranych przez narzędzia analityczne brakuje najzwyczajniej czasu.

Pomyśl o tym, że wraz z rozwojem firmy zaczniesz delegować zadania, a prędzej czy później zaczniesz aktualizować stronę i realizować reklamy. I to właśnie w tym momencie dzięki zebranym informacjom możesz podjąć odpowiednie decyzje, które przyspieszą Twój rozwój i obniżą koszt reklamy. Nie ważne czy z narzędzi analitycznych będziesz korzystać Ty, pracownik, czy agencja. Ważne są dane, które można przeanalizować i wyciągnąć z nich wnioski!

Narzędzia analityczne, które warto podpiąć

Dlatego, jeśli posiadasz własną stronę, sklep lub blog koniecznie sprawdź, czy masz podpięte, a także odpowiednio skonfigurowane podstawowe narzędzia. Dwa poniższe narzędzia koniecznie musisz wdrożyć! Jeśli chcesz realizować reklamy i zwiększać sprzedaż koniecznie musisz wdrożyć cały zestaw, aby mieć kontrolę nad działaniami i mierzyć ich efektywność.

✅ Google Search Console – to podstawowe narzędzie do komunikacji właściciela strony z wyszukiwarką. Pomaga weryfikować obecność strony w internecie, a także ją pozycjonować. GSC powie Ci m.in. na jakie frazy kluczowe znajdują Cię internauci oraz na której pozycji w wyszukiwarce wyświetla się Twoja strona internetowa na wybrane frazy. Analityka. Koniecznie musisz je podpiąć!

✅ Google Tag Manager – narzędzie, które pozwoli Ci samodzielnie zarządzać wszystkimi kodami narzędzi wpiętych w Twoją stronę, bez konieczności posiadania umiejętności programistycznych. Analityka. Narzędzie dodatkowe, które warto wdrożyć.

✅ Google Analytics – dowiesz się, skąd pochodzą wyświetlenia poszczególnych stron, kiedy zostały wyświetlone, z jakiego urządzenia, przeglądarki, miejsca na świecie oraz który kanał powoduje największą sprzedaż. Znajdziesz tutaj wszystkie istotne informacje na temat internautów, którzy odwiedzili Twoją stronę i tych, którzy obecnie przeglądają Twoją stronę (in real time!). Analityka. Koniecznie musisz je podpiąć!

✅ Google Ads (Remarketing) – dzięki GA zbierzesz osoby, które odwiedziły stronę internetową. Dzięki temu możesz realizować odpowiednie reklamy produktów i usług do osób, które mogą zostać potencjalnymi klientami firmy, ponieważ mieli już możliwość zapoznania się z Twoją firmą. Reklama. Narzędzie dodatkowe, które warto wdrożyć.

✅ Pixel Facebook (Remarketing) – rozwiązanie podobne do Google Ads, ale należące do największego serwisu społecznościowego. Dzięki wdrożeniu Pixela możesz kierować reklamy na Facebooku i Instagramie do osób, które odwiedziły wybrane przez Ciebie podstrony. Reklama. Narzędzie dodatkowe, które warto wdrożyć.

✅ Hotjar rozwiązanie to umożliwia analizowanie zachowania użytkowników na stronie. Zobaczysz m.in., gdzie użytkownicy najczęściej klikają, gdzie się zatrzymują kursorem, a nawet obejrzysz nagrania wideo, które pokażą, jak wyświetla się strona i jak klient zachowuje się podczas przeglądania. Analityka. Narzędzie dodatkowe, które warto wdrożyć.

Wszystkie powyższe narzędzia są darmowe! Prawidłowe podpięcie i konfiguracja przez doświadczoną osobę zajmuje dwie godziny. Jeśli ich nie posiadasz, to każdy dzień zwłoki gra na Twoją niekorzyść, bo nie da się odtworzyć historii wstecz – narzędzia zaczną zbierać informacje dopiero od dnia podpięcia.

Analityka przy kampaniach reklamowych

Jeśli obecnie prowadzisz kampanie reklamowe w Google lub na Facebooku, a nie posiadasz podpiętych narzędzi, to firma, która Cię obsługuje nie gra fair. Warto też zadbać o dostęp do kont reklamowych, które po zakończeniu działań przez agencję powinny zostać Ci przekazane – jest to istotny element całej usługi!

Dzięki narzędziom szybciej rozwiniesz biznes, bo dowiesz się m.in. w jaki sposób internauci znajdują stronę i za pomocą jakich słów kluczowych, a także obniżysz koszt efektywnych reklam, bo jeśli stworzysz reklamę remarketingową do odbiorców, którzy widzieli konkretną podstronę z produktem i spędzili na niej 10 sek. – jest to lekko ciepły ruch, który będzie skuteczniej sprzedawał niż reklama do odbiorców, którzy nigdy wcześniej nie mieli kontaktu z firmą.

Wraz z podpięciem narzędzi analitycznych może wystąpić kilka problemów:

  • źle podpięte i skonfigurowane narzędzia będą generować przekłamane dane, brak obrazu wszystkich istotnych zdarzeń, a nawet brak danych,
  • brak dostępu administracyjnego do kont, które zostały założone przez osoby zewnętrzne, a nawet pracowników, spowoduje utratę danych i możliwości zarządzania kontami,
  • nieodpowiednio ustawione zliczanie konwersji i mikro konwersji w sklepach internetowych, spowoduje problemy przy prowadzeniu i optymalizacji kampanii reklamowych.

Konfiguracja narzędzi analitycznych przez agencję

Szkoda zmarnować taką ilość wartościowych informacji. Podepnij narzędzia sam lub powierz to zadanie specjalistom. Poniżej przedstawiamy przykładowy zakres działań związany z narzędziami analitycznymi, a także koszty, z jakimi musisz się zmierzyć. Zapewniamy, że jeśli Twoja firma będzie się rozwijała, ta inwestycja zwróci się w 100%. 

Jeśli chcesz zrobić to dobrze, skorzystaj z naszej pomocy. Poniżej znajdziesz informacje, z jakimi kosztami wiążą się takie działania.

  • Audyt działań obecnej agencji – narzędzia, działania, efekty – 300 zł netto
  • Audyt poprawności podpiętych narzędzi i ich konfiguracji – 225 zł netto
  • Podpięcie i konfiguracja narzędzi analitycznych i reklamowych – 300 zł netto
  • 3h indywidualne szkolenie z narzędzi analitycznych – 450 zł netto
  • 3h indywidualne szkolenie z SEO: analiza obecnej strony, słowa kluczowe dla branży i produktów, title, description, nagłówki H1-H6, nazwy podstron i plików, parametry dla plików graficznych – 450 zł netto

Pełny pakiet z indywidualnym podejściem i szkoleniem – 8h, podczas których przejdziesz całkowite szkolenie tj. podpinanie narzędzi i ich konfiguracja, nauka obsługi, wyciągania informacji i wniosków z narzędzi, a także poprawa SEO, która przyczyni się do lepszych wyników strony w wyszukiwarce – 1 111 zł netto

W ramach pakietu wdrożymy w Twojej firmie Google Marketing Platform!

W przypadku każdej usługi gwarantujemy prawidłowe wdrożenie, przekazanie dostępów administracyjnych, wsparcie online. 

Jeśli nie jesteś przekonany, skorzystaj z naszych darmowych konsultacji online. https://miro.com/app/live-embed/o9J_leCJKY4=/?moveToViewport=-1099,-1660,5646,3219

Powiązane wpisy

Udostępnianie Meta Business Manager pracownikom agencji reklamowej

Przydzielanie dostępu do NIESKONFIGUROWANEGO konta w Meta Business Manager KROK 1 Przejdź na stronę business.facebook.com/select. Z listy wybierz firmę, do której chcesz przydzielić dostęp. Z pionowego menu (lewa strona ekranu) wybierz “Ustawienia firmowe” – koło

Udostępnianie Google Tag Manager pracownikom agencji reklamowej

Przydzielanie dostępu do kont i usług w Google Analytics KROK 1 Przejdź na stronę tagmanager.google.com. Zaloguj się do konta Google (accounts.google.com). KROK 2 Na liście znajdź konto marki, której kontenery chcesz udostępnić. Kliknij “Ustawienia” –

Udostępnianie Google Search Console pracownikom agencji reklamowej

Google Search Console to bezpłatna usługa umożliwiająca monitorowanie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google, która pomaga dbać o utrzymanie strony zgodnej z oczekiwaniami Google. Z Google Search Console korzystają głównie osoby zajmujące się budowaniem

Usługi, audyty, doradztwo

Potrzebujesz wsparcia marketingowego?

Sprawdź co mamy dla Ciebie na Instagramie ;)

Spraw, by Twoja strona zarabiała
Pobierz listę działań prowadzących do skutecznego pozyskiwania klientów za pomocą strony
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.