Z artykułu dowiesz się:
Picture of Dariusz Kopyto
Dariusz Kopyto
Specjalista ds. Marketingu Omnichannel. Od 2005 r. realizuje działania marketingowe dla firm z sektora MMŚP. Specjalizuje się w SEO, analityce internetowej i działaniach sprzedażowych. Na co dzień zarządza Agencją Reklamową MARKOFANI i serwisem dla marketerów — Aspirate.pl

Jak realizować skuteczne kampanie reklamowe — Lista narzędzi do wdrożenia

Jeśli chcesz prowadzić skuteczne kampanie reklamowe, potrzebujesz narzędzi, wiedzy, budżetu, zaangażowania i cierpliwości. Jest to “łatwe” jeśli chcesz tylko zrobić reklamę internetową (grafika + treść) i ją uruchomić. Komplikacje zaczynają się podczas wybierania grupy odbiorców, ustalania minimalnego i zalecanego budżetu, mierzenia efektywności, szukania przyczyny braku konwersji, optymalizacji zestawów reklamowych.

Niestety dużo osób zaczyna przygodę, inwestując 500 zł w kampanie reklamowe i nie osiąga żadnego efektu, a co gorsze nie próbuje zrozumieć, co poszło nie tak. Jak to się mówi, nauka kosztuje! I w tym przypadku, zamiast ją kontynuować, większość idzie na wagary, a później mówi — reklamy w mojej firmie nie działają.

Jeśli masz czas, chcesz zajmować się kampaniami reklamowymi i oczekujesz dobrych wyników, to musisz zadbać o wszystkie poniższe pozycje. Czasami jest tak, że zainwestujesz, a reklama nie przyniesie oczekiwanego efektu. Wtedy ważne jest zrozumienie, dlaczego nie osiągnięto celu i wyciągnięcie konkretnych wniosków z takiej lekcji.

Lista niezbędnych narzędzi do prowadzenia kampanii reklamowych

Do skutecznego działania i kontrolowania efektów prowadzonych kampanii reklamowych musisz mieć dostęp na odpowiednim poziomie do poniższych narzędzi. Następnie we właściwy sposób podpiąć je pod stronę internetową, skonfigurować i weryfikować efekty. Pamiętaj, że każdy zestaw reklam w kampanii reklamowej powinien mieć kilka kreacji odpowiednio oznaczonych tagami UTM lub GCLID w zależności od systemu reklamowego.

Sprawdź, czy masz dostęp do poniższych narzędzi na wskazanym poziomie.

Narzędzia reklamowe

  1. Google Ads — Dostęp administracyjny.
  2. Facebook Ads (Meta Business Suite) — Właściciel Business Managera.
    1. Konto reklamowe — Pełna kontrola.

Koniecznie musisz sprawdzić “FBM > Menu (hamburger) > Rozliczenia > Metody płatności (w prawym górnym rogu)” — tutaj ustalasz, na jaką firmę Facebook ma wystawiać faktury za reklamy (WAŻNE! Nie ma możliwości korekty faktury przez Facebooka, dlatego sprawdź dokładnie, czy dane do faktury są prawidłowe). Warto też wejść w zakładkę “FBM > Ustawienia firmowe (koło zębate) > Bezpieczeństwo marki > Domeny” i sprawdzić, czy domena jest zweryfikowana.

Narzędzia analityczne

  1. Google Analytics — Administrator na poziomie konta.
  2. Google Tag Manager — Administrator na poziomie konta.
  3. Google Search Console — Właściciel.
  4. Facebook Pixel (Meta Business Suite) — Pełna kontrola (Zarządzaj pikselem).
  5. Hotjar — Właściciel konta.

Koniecznie musisz sprawdzić

  1. Ścieżkę zakupową w sklepie internetowym,
  2. Efektywność strony internetowej (szybkość, responsywność, interaktywność).

Powyższe narzędzia to minimum, które pozwoli realizować i optymalizować kampanie reklamowe w Google (wyszukiwarce, YouTube, sieci reklamowej), na Facebooku i Instagramie. Jeśli nie znasz się na tym i nie masz czasu uczyć się, a następnie analizować efekty, zadbaj o prawidłowe wdrożenie narzędzi. Umożliwi to podejmowanie skuteczniejszych działań osobom, którym zlecisz tworzenie kampanii reklamowych.

Żeby osiągać zadowalające efekty, strona docelowa, na którą prowadzą reklamy, musi być zoptymalizowana, aby szybko i prawidłowo wyświetlała się na urządzeniach użytkowników. Dowiedz się więcej na temat optymalizacji SXO stron internetowych czytają artykuł pt. “Optymalizacja SXO strony internetowej“.

Artykuł zostanie rozwinięty o instrukcje:

  • jak sprawdzić, czy masz dostęp do narzędzi,
  • jak zweryfikować, czy narzędzia są wpięte we właściwy sposób,
  • jak poprawnie nadać dostępy agencji lub freelancerowi.

Potrzebujesz pomocy? – Jesteśmy Partnerem Google! Umów się na bezpłatne konsultacje!

Powiązane wpisy

Reklama w internecie

Kampania reklamowa — jak ją stworzyć

Poznaj proces tworzenia kampanii reklamowej w internecie. Dowiesz się jakie działania warto podjąć, aby przygotować, uruchomić i zoptymalizować reklamy, które będą dostarczały oczekiwanych efektów. W tym wpisie na blogu będziemy udostępniać informacje, które uzupełnią te,

Lejek sprzedażowy

Lejek sprzedażowy to model, który przedstawia proces sprzedaży od momentu, gdy potencjalny klient zainteresuje się Twoim produktem lub usługą, do momentu, gdy dokona zakupu. Jest to schemat, który opisuje drogę, jaką musi przejść klient, aby

Sprawdź co mamy dla Ciebie na Instagramie ;)