Podróżujesz budżetowymi liniami lotniczymi? Jeśli tak, to na 100% odwiedzasz stronę linii lotniczej Ryanair. Zapewne przez kilka ostatnich lat zauważyłeś, jak zmieniał się proces wyszukiwania lotów, zakupu biletów, a także odprawy przed lotem.
Na pewno udało Ci się nieraz zirytować, że znowu coś zmienili, a po chwili korzystania z nowej wersji strony okazywało się, że była to zmiana na lepsze. Nie stało się to przypadkiem! Strona linii lotniczej dość szybko ewoluuje, aby dostarczać odbiorcom coraz lepsze doświadczenia w celu zwiększenia konwersji, a także podniesienia wartości koszyka poprzez zastosowanie różnego rodzaju up-sellów i cross-sellów.
Twoja strona, czy sklep internetowy w celu dostarczania coraz lepszych wyników powinny podążać tą samą ścieżką. Ważne jest, żeby dostosowywać się do oczekiwań internautów, jak i algorytmów, dzięki którym strony znajdujące się w Twojej domenie internetowej będą wysoko wyświetlane w wynikach wyszukiwania.
To właśnie dzięki optymalizacji SXO cieszymy się stronami szybko i prawidłowo wczytującymi się na różnych urządzeniach, które są łatwe w obsłudze i odpowiadają na wyszukiwania internautów.
Optymalizacja strony internetowej — Na czym polega i co daje?
Strony internetowe optymalizuje się pod względem:
- treści, aby były odpowiednie dla grupy odbiorców,
- jakości strony pod względem technicznym,
- odpowiednich działań pod wyszukiwarki internetowe.
Odpowiednie rozmieszczenie elementów, hierarchia strony, przemyślane i proste ścieżki prowadzące użytkownika przez proces przekładają się na to, w jaki sposób postrzegamy stronę.
Podejmowane działania zazwyczaj mają na celu wypracowanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. Dzięki temu witrynę może odwiedzić więcej zainteresowanych użytkowników z ruchu organicznego.
Niestety mało kiedy wspomina się o optymalizacji stron internetowych pod kampanie reklamowe, a to właśnie brak podjęcia działań związanych z optymalizacją często powoduje, że kampania nie przynosi oczekiwanych rezultatów.
Dlatego wybrane zadania realizowane w ramach optymalizacji SXO strony www stosuje się także w celu zwiększenia konwersji z prowadzonych kampanii reklamowych. Podejmując odpowiednie działania, można skutecznie zmniejszyć współczynnik odrzuceń, wpłynąć na zachowanie internautów i pomóc im zrealizować cel.
Patrząc na wartości, jakie daje optymalizacja, czas gra kluczową rolę. Mierzy się go pod względem szybkości wczytywania strony, możliwości interakcji i stabilności wizualnej. Wpływa to pozytywnie na doświadczenie użytkownika.
Dzięki optymalizacji SXO serwisy, które mają duży ruch, mogą szybko zauważyć wzrost konwersji. Dla stron o małej ilości użytkowników realizacja SXO jest jednym z elementów budowania przewagi konkurencyjnej, a na efekty trzeba poczekać.
SXO — czym jest i jak wpływa na optymalizację strony internetowej?
Google w marcu 2022 r. wdrożyło aktualizację rankingu stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Do dotychczasowych wymagań związanych z prawidłowym wyświetlaniem stron na urządzeniach mobilnych (RWD), bezpiecznym przeglądaniem (SSL) i brakiem wyskakujących natrętnych reklam, Google dodaje trzy wspomniane wcześniej wskaźniki znajdujące się pod nazwą Core Web Vitals. Stawiają one wysokie wymagania przed osobami zajmującymi się tworzeniem stron internetowych i techniczną optymalizacją.
Nowe wymagania skupiają się na doświadczeniach użytkownika w interakcji ze stroną internetową. Głównym celem jest podniesienie zadowolenia (wywołanie pozytywnych doświadczeń) internautów z korzystania ze strony internetowej. UX stał się jednym z głównych aspektów branych pod uwagę przy indeksowaniu i pozycjonowaniu stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Dlatego koniecznie musisz podjąć działania związane z optymalizacją, jeśli chcesz skutecznie realizować postawione sobie cele.
SEO, a SXO — Jakie są różnice?
SXO (Search Experience Optimization) to połączenie działań SEO (Search Engine Optimization) z praktykami budującymi pozytywne doświadczenia użytkowników UX (User Experience).
SEO — skupiaja się na optymalizacji stron internetowych pod kątem wyświetlania stron na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania na konkretne zapytania.
UX — jest zbiorem doświadczeń użytkowników wchodzących w interakcję ze stroną i ma duży wpływ na to, czy internauta zainteresuje się stroną oraz, czy dokona pożądanej przez wszystkich przedsiębiorców konwersji.
SEO + UX = SXO, łączące ze sobą dwa powyższe działania i dążące do takiego usprawnienia strony, aby była maksymalnie przyjazna użytkownikom oraz robotom indeksującym strony.
Audyt SXO — Dlaczego warto przeprowadzić?
Optymalizacji stron internetowych pod względem SEO, jak i SXO nie można przeprowadzić bez audytu. Konieczne jest zestawienie wniosków i działań do podjęcia. Pod lupę trzeba wziąć stronę internetową, a także strony konkurencji, które trzeba pokonać w wynikach wyszukiwania.
Wykonanie rzetelnego audytu strony pokazuje, o co trzeba zadbać. Kontrola konkurencji zazwyczaj ukazuje jakie działania trzeba podjąć, aby osiągnąć oczekiwane efekty w wyszukiwarce Google.
Wdrożenie zmian zazwyczaj dzieli się na etapy:
- wyeliminowania negatywnych czynników,
- wdrożenie kluczowych działań usprawniających,
- realizację dodatkowych kwestii intensyfikujących efekt.
W przypadku optymalizacji strony www pod reklamy zakres jest dużo mniejszy. Można śmiało pominąć analizę działań konkurencji, a działania skupiają się wokół wydajności strony internetowej i uzyskania wyższego poziomu konwersji.
Podczas audytu weryfikujemy aspekty związane z SEO i UX:
- prędkość wczytywania (ładowanie, interaktywność, stabilność),
- prawidłowość wyświetlania (responsywność),
- jakość treści (słowa kluczowe),
- CTA,
- intuicyjność interfejsu (UI),
- ścieżkę zakupową.
Jakich wyników można oczekiwać? To zależy! Każda branża ma różne wysokości konwersji. Ogólnie konwersję określa się na poziomie 2-4%.
Efekty wdrożenia SXO — Co osiągniesz inwestując w optymalizację strony
W zależności od obranego celu można osiągnąć wiele pozytywnych wyników w ramach optymalizacji strony internetowej. Przedsiębiorcom zazwyczaj zależy na pięciu najbardziej wartościowych wynikach, które głównie przekładają się na zwiększenie sprzedaży:
- większy ruch na stronie z organicznych wyników wyszukiwania,
- osiągnięcie wyższej konwersji z kampanii reklamowych,
- zwiększenie zaangażowania u odbiorców,
- podniesienie wartości koszyka.
Optymalizacja SXO — Audyt i wdrożenie przez MARKOFANI
Realizując usługi z zakresu optymalizacji stron internetowych, czy sklepów internetowych patrzymy na cel, który określa klient. Do tematu trzeba podejść odpowiedzialnie oraz zweryfikować, czy branża i uwarunkowania otoczenia umożliwiają osiągnięcia oczekiwanego celu. Najczęściej przedsiębiorcy oczekują zbyt wiele w zbyt krótkim czasie.
W przypadku technicznych działań można je zrealizować nawet w kilka dni. Dostosowanie przekazu na stronie wymaga analizy, opracowania strategii i mierzenia skuteczności wprowadzonych zmian.
Efekt dla kampanii reklamowych może być zauważalny natychmiast, ale w przypadku pozycjonowania w wynikach wyszukiwania niestety najzwyczajniej trzeba poczekać.
Jeśli potrzebujesz pomocy w optymalizacji strony internetowej, jesteśmy w stanie pomóc. Realizujemy audyty, tworzymy plany działania, realizujemy wdrożenie.