Spis treści
Picture of Dariusz Kopyto
Dariusz Kopyto
Marketing Manager. Od 2005 r. realizuje działania marketingowe dla firm z sektora MMŚP. Specjalizuje się w SEO, analityce internetowej i działaniach sprzedażowych. Na co dzień zarządza Agencją Reklamową MARKOFANI i serwisem dla marketerów — Aspirate.pl

Ile kosztuje zrobienie strony internetowej w 2024 roku

Z tego artykułu dowiesz się:

Ile kosztuje zrobienie strony internetowej, to jedno z najtrudniejszych pytań, jakie można zadać, ponieważ na cenę wpływa bardzo duża ilość czynników!

Zacznijmy od tego, że poruszając ten temat, musisz wiedzieć, że potrzebujesz witryny internetowej, a nie strony internetowej. Witryna internetowa składa się z wielu stron jak strona główna, o nas, usługi, blog, kontakt itp.

Proces tworzenia witryny internetowej, która będzie realizowała postawione przed nią cele i tym samym dostarczała oczekiwanych efektów, wymaga przede wszystkim zrozumienia biznesu, który prowadzisz oraz klientów, których chcesz pozyskiwać, a dopiero wtedy przygotowania, opracowania, wdrożenia i optymalizacji w celu osiągnięcia jak najlepszego rezultatu.

Zapewne w internecie spotykasz oferty stron internetowych nawet już od 750 zł netto. Oferty te są niesamowicie zgubne, bo zazwyczaj jest to uzupełnienie gotowego szablonu strony dostarczonymi zdjęciami i tekstami. Powoduje to, że witryna internetowa, która nie odpowiada na potrzeby i oczekiwania klientów, a w efekcie nie dostarczać żadnych efektów.

Stronę może tworzyć jedna osoba, ale jedna osoba nie jest w stanie być kompetentna we wszystkich obszarach, które są niezbędne do stworzenia witryny dostarczającej efekty. Dlatego warto oddać realizację witryny internetowej doświadczonemu zespołowi, który pracuje pod jednym dachem.

Na potrzeby przykładu odnośnie do kosztu witryny internetowej ustalmy, że będzie to strona internetowa dla firmy usługowej, która oferuje 3 usług. Witryna internetowa będzie składała się z 12 stron:

  • Strona główna
  • Usługi + 3 usług
  • Realizacje
  • O nas
  • Blog + strona wpisu
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Błąd 404

Strona internetowa cena

Poniżej znajdziesz tabelę, w której porównałem 3 najpopularniejsze witryny internetowe zamawiane przez przedsiębiorców. Ile kosztuje zrobienie strony internetowej, zależy głównie od strategii SEO i ilości stron, które powinny powstać, aby Twoja firma mogła skutecznie budować widoczność w wyszukiwarce Google i zdobywać zaufanie u potencjalnych klientów.

Działania do podjęciaIle kosztuje landing page i strona wizytówkaIle kosztuje firmowa strona internetowaIle kosztuje sklep internetowy
Założenia1 strona, 8-12 sekcji12 stron, 60-80 sekcji12 stron, 60-80 sekcji
Analiza konkurencji oraz przygotowanie moodboard800 zł1200 zł1600 zł
Przygotowanie klucza wizualnego marki (jeśli nie istnieje)1200 zł1200 zł1200 zł
Strategia SEO, opracowanie struktury informacji w witrynie i na stronach, stworzenie szkieletu stron1200 zł*2400 zł *4800 zł
Stworzenie treści na strony1200 zł*2800 zł*1600 zł
Stworzenie designu stron1200 zł*2400 zł*2400 zł
Wdrożenie stron w wersji na laptopy i telefony800 zł*1600 zł*2400 zł
Podpięcie analityki internetowej: Google Tag Manager, Google Analytics, Google Search Console, Facebook Pixel, Hotjar800 zł800 zł800 zł
WARTOŚĆ:7 200 zł netto12 600 zł netto14 800 zł netto
Ile kosztuje stworzenie profesjonalnej witryny internetowej

* Cena zależy od ilości stron internetowych

Osoby biorące udział w tworzeniu witryny

Do realizacji witryny internetowej potrzebni są specjaliści, którzy mają wiedzę i doświadczenie z różnych dziedzin marketingu i IT. Osoba, która jest wizjonerem i określa formę strony, nie do końca będzie specjalistą od content marketingu, czy wirtuozem elementów buildera, dzięki któremu powstają strony internetowe.

  • Marketer — odpowiadający za zawartość witryny internetowej,
  • SEO Specialist — zapewnienie odpowiedniego pozycjonowania strony,
  • Copywriter — tworzenie treści,
  • Designer — stworzenie finalnego wyglądu strony,
  • WordPress Developer — wdrożenie i optymalizacja treści.

W dużych agencjach w proces zaangażowany jest też opiekun klienta i osoba odpowiadająca za koordynację pracy tzw. tarffic/project manager.

Koszt prowadzenia agencji

Na cenę witryny internetowej głównie wpływa wynagrodzenie pracowników oraz koszty ponoszone przez agencję. Firma musi zarabiać, a specjalistów jest na rynku tak mało, że agencje wzajemnie ich sobie podbierają. Nie mam tu na myśli internetowych specjalistów, teoretyków, którzy pokazują niesamowite narzędzia w internecie, z których nigdy nie korzystali, tylko rzemieślników, którzy podpisują się pod realizacjami i są dumni z efektu.

Średnie wynagrodzenie przedstawionych osób na umowę o pracę to 6500 zł netto, czyli lekko ponad 10 000 zł brutto brutto — koszt pracodawcy. Jest to wynagrodzenie dla doświadczonych osób, nie stażystów, czy studentów na UZ. Średni czas pracy pracownika na rzecz klientów przyjmuje się na poziomie 120 godzin w miesiącu. Pozostałe 40 godzin to należne urlopy, przerwy, rozmowy, spotkania, niemoc — niestety występuje coś takiego w branży kreatywnej. Do tego dochodzi koszt lokalu i mediów, licencje oprogramowania dla zespołu, firmowe zakupy, szkolenia — razem przy 5-osobowym zespole to dodatkowe 6000 zł netto miesięcznie.

Ile zarabia agencja na witrynach internetowych

Nie ważne ile zarabia agencja, ważne jest, jakie masz potrzeby, jakie rozwiązania dostarczą oczekiwanych efektów oraz ile możesz zainwestować. Często wymarzona witryna z animacjami i zbędnymi rozwiązaniami to droga do niepowodzenia.

Wielokrotnie spotkaliśmy się, że firma, która do nas przyszła po stronę, robi 3, a nawet 5 stronę w ciągu 2-3 lat. Jest to najgorsze, co może spotkać markę. Brak spójności wizualnej marki, spadek w pozycjonowaniu, stracony czas i zbędne koszty to najbardziej dające się odczuć efekty błędnych decyzji i witryn niedostarczających efektów.

Czas realizacji witryny

Wdrożenie witryny głównie zależy od ilości informacji do przedstawienia, wymagań i oczekiwań klienta, a także jego dyspozycyjności. Strona może powstać nawet w 2 tygodnie. Najdłużej realizacja trwała pół roku ze względu na konieczność wykonania odzieży firmowej, zdjęć i filmów, które wymagały zaplanowania oraz przygotowania firmy.

Ile warto zainwestować

Nie ma tu jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od branży, potrzeb i oczekiwań klientów. Moja propozycja jest następująca.

Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, która zarabia, to w stronę warto zainwestować 3 krotność średniego miesięcznego ZUS-u, czyli ok. 10 000 zł netto.

Jeśli Twoja jednoosobowa firma nie zarabia, zdefiniuj przyczyny tych problemów i zastanów się, czy witryna internetowa jest w stanie je rozwiązać i czy to jest ten moment, gdzie warto w nią inwestować.

Jeśli zatrudniasz od 5 pracowników w górę, to można przyjąć miesięczny koszt ZUS-u.

Dlaczego kalkuluję na podstawie składek ZUS? W 2022 roku kolega przekonał mnie, że to właśnie one obrazują, jaką masz firmę, czy działa (jak zarabiasz, to płacisz większe składki) i że taka firma ma potencjał do rozwoju — chyba że dobrze kombinujesz.

Dobrze opracowana i wdrożona witryna internetowa to pracownik, który pracuje 24 godziny przez 7 dni. Nie ma wymówek, nie pije kawki, robi trudną robotę. Zdarza się, że witryna choruje, ponieważ czasem występują różnego rodzaju zdarzenia, ale przy sprawnej opiece szybko wraca na swoje stanowisko pracy.

Powiązane wpisy

Strony internetowe

Modernizacja strony internetowej

Modernizacja strony internetowej, optymalizacja i aktualizacja — to usługi, które mogą wydawać się podobne, jednak każda z nich obejmuje nieco inny zakres działań. Choć wszystkie trzy mają na celu poprawę funkcjonalności strony, różnią się zakresem

Ile kosztuje utrzymanie strony internetowej
Strony internetowe

Ile kosztuje utrzymanie strony internetowej

Ile kosztuje utrzymanie strony internetowej — to pytanie często pada z ust przedsiębiorców, którzy chcą rozpocząć budowanie obecności firmy w internecie. Koszt założenia i utrzymania strony internetowej głównie zależy od domeny, hostingu i technologii użytej

Strony internetowe

Jak stworzyć wartościową stronę internetową w 2024 roku

Myślisz o stworzeniu strony internetowej? Dobrze trafiłeś! Zanim podejmiesz wiążące decyzję, zapoznaj się z tym artykułem. Znajdziesz tu wiele istotnych i pomocnych informacji. Wykorzystaj je, aby otrzymać wartościową stronę internetową, którą będzie warto rozwijać, żeby

Usługi, audyty, doradztwo

Potrzebujesz wsparcia marketingowego?

Sprawdź co mamy dla Ciebie na Instagramie ;)

Spraw, by Twoja strona zarabiała
Pobierz listę działań prowadzących do skutecznego pozyskiwania klientów za pomocą strony