Nie daj się oszukać naciągaczom i pracuj z zaufanymi partnerami
Zadzwonił do Ciebie “konsultant Google”, który poinformował o tym, że musisz zapłacić za wizytówkę w Google, bo inaczej wygaśnie?
Nie wierz w to!
Pojawiło się wielu naciągaczy, którzy chcą zarobić w prosty sposób.
Profil firmy w Google Moja Firma jest darmowy tak samo, jak profil na Instagramie czy Facebooku. Działania w nim możesz prowadzić samodzielnie lub powierzyć agencji.
Obecnie na rynku jest wiele firm “specjalizujących się” w obsłudze profili GMB.
Niestety część firm chce hakować system i wykorzystuje rozwiązania oficjalnie zabronione przez Google, zachęcając klientów głównie szybkim znalezieniem się w tzw. 3PACK’u na pierwszej stronie wyszukiwarki. Ze względu na takie działania Google może potraktować taką wizytówkę jako spam, “wyzerować”, wyłączyć wybrane funkcjonalności, zablokować, a nawet usunąć – tak spotkaliśmy się z taką sytuacją, ale odzyskaliśmy profil klienta.
Jak więc poznać firmę, która to robi dobrze? Przede wszystkim nie wierz w efekty w ciągu tygodnia, rozbudowane nazwy profilu o słowa kluczowe, które opisuje pole kategorie. Profesjonalnie agencje, które są zaufane przez Google i zajmują się profilami, posiadają odpowiedni panel do zarządzania – odpowiednik Facebook Business Suite (dawny Facebook Business Manager).
Na udostępnionym przez nas zdjęciu znajduje się screen z takiego panelu. Jak na nim widać, obecnie zajmujemy się obsługą 117 profili, które są na różnym poziomie.
Jak poznać dostęp agencyjny? Zrobisz to w bardzo prosty sposób!
Wchodząc w profil, wybierz Użytkownicy > Dodaj użytkownika. Otworzy się okno dodawania użytkowników, w którym należy podać imię i nazwisko lub adres e-mail osoby, która ma otrzymać dostęp do profilu. W tym polu zamiast imienia i nazwiska, czy adresu e-mail należy podać kod agencji “5732383760” – kod agencji reklamowej MARKOFANI. Po wprowadzeniu kodu pojawi się podpowiedź – nazwa firmy i grupa, do której zostanie dodany profil “MARKOFANI (Power GMB)” – w naszym przypadku.
W ten sposób zaprosisz zewnętrzną firmę do obsługi profilu, a agencja otrzyma powiadomienie, że Twoja firma udostępnia profil. Może przyjąć takie zaproszenie lub odrzucić.
Jeśli zdecydujesz się na współpracę z freelancerem, profil prawdopodobnie udostępnisz na prywatny adres e-mail w Gmailu lub firmowy, jeśli organizacja jest podpięta pod Workspace Google. Przekazując dostęp do profilu, pamiętaj, aby nie utracić statusu właściciela. Osoba, która uzyska dostęp na tym samym poziomie, może pozbawić Cię dostępu do Twojego profilu. W ten sposób mogą mieć miejsce przejęcia profili, tak jak kiedyś działo się to na Facebooku.
W podstawowych działaniach prywatna osoba w żaden sposób nie świadczy gorszych usług niż agencja. Działa to na takich samych zasadach jak prowadzenie Facebooka czy Instagrama. Liczy się wiedza, doświadczenie i zasoby.
Przedstawiony przez nas sposób udostępniania profilu na kod agencji można samodzielnie przetestować w każdym profilu. Po wprowadzeniu kodu i wybraniu agencji wystarczy anulować udostępnianie.
Cieszymy się, że czytasz naszego bloga. Dlatego, jeśli chcesz, abyśmy zupełnie za darmo “rzucili okiem” na Twój profil GMB, przetestuj powyższe rozwiązanie. Zaproś nas do zarządzania profilem w Google Moja Firma i napisz wiadomość na adres gmb@markofani.com.pl. Podpowiemy, na co warto zwrócić uwagę w prowadzonym profilu, aby podnieść efektywność działań.
Zaproszenie przyjmiemy dopiero po otrzymaniu od Ciebie wiadomości z nurtującymi Cię pytaniami.