Tworzysz materiały graficzne na Facebooka, Instagrama lub Linkedin? Koniecznie musisz zacząć przygotowywać materiały do Google My Business!
W profilu firmy masz możliwość dodawania różnych zdjęć, grafik i wideo w wielu miejscach. Google rekomenduje określone rozmiary multimediów, jednak w praktyce te wytyczne nie mają znaczenia. Rekomendujemy wgrywanie zdjęć o wyższej rozdzielczości, ponieważ Google i tak je zoptymalizuje.
Poniżej znajdziesz listę grafik i zdjęć, które możesz dodać w profilu. Niektóre opcje są dostępne tylko dla wybranych kategorii obiektów, jak np. menu dla restauracji.
Podstawowe materiały graficzne, jakie powinien posiadać każdy profil to:
- logo – plik o rozdzielczości 1920x1920px,
- okładka – zalecany przez nas rozmiar to 1920x1440px,
- zdjęcia – zarówno z zewnątrz obiektu jak i z jego wnętrza, produktów, w trakcie pracy, potraw i napojów, pomieszczeń ogólnodostępnych, pokojów, zespołu – dowolny format,
Dodatkowe materiały, które powinny się pojawić podczas prowadzenia profilu:
- wpisy – różne typy wpisów z możliwością dodania kilku grafik, zalecamy rozdzielczość 1920x1440px,
- produkty – masz możliwość dodania jednego zdjęcia do każdego produktu,
- menu – zdjęcia lub pliki graficzne przedstawiające menu,
Dlaczego zalecamy rozmiar 1920x1440px?
Rozdzielczość ta nadaje odpowiednie proporcje, dzięki którym cała zawartość jest widoczna we wpisie – pod warunkiem, że jest dodane jedno zdjęcie. Jeśli do wpisu zostanie dodane więcej zdjęć, to zamienią się one w zdjęcia kwadratowe wykadrowane centralnie. Jak to wygląda w praktyce, zobaczysz na załączonych grafikach.
Koniecznie musisz zadbać o to, aby zdjęcia pochodziły z Twojego obiektu, czyli posiadały odpowiednie dane GPS i inne informacje zaszyte w pliku. Według Google, brak danych GPS może spowodować usunięcie zdjęć z profilu. Jednak dotychczas nie odnotowaliśmy takiego zachowania.
W profilach GMB nie należy publikować zrzutów ekranu, zdjęć stockowych, gifów, grafik stworzonych w programach graficznych, zdjęć, do których nie masz praw autorskich – w tym ściągniętych z innych stron internetowych, niepowiązanych z Twoją firmą.
Należy unikać intensywnych przeróbek zdjęć, które mogą negatywnie wpłynąć na postrzeganie miejsca, produktów czy usług przez klientów. Nie powinno się także dodawać ramek, tekstów, czy tworzyć kolaży z wielu zdjęć. Zdjęcia powinny być dobrze naświetlone i przedstawiać rzeczywisty obraz firmy.
Podobnie jak Facebook, GMB nie lubi umieszczania treści na plikach graficznych. Nie mogą one przekraczać 10% powierzchni obrazu, a także powinny znajdować się przy jednej krawędzi.
Powyższe informacje to zalecenia Google, które powinno się stosować. Jednakże niestosowanie się do tych informacji nie powoduje nic złego. W najgorszym przypadku zdjęcia mogą zostać usunięte. Warto jednak pamiętać, że przy nadmiernym łamaniu zasad, profil firmy może zostać zablokowany. Dlatego podczas dodawania materiałów do profili radzimy postępować odpowiedzialnie.