Z artykułu dowiesz się:
Picture of Dariusz Kopyto
Dariusz Kopyto
Specjalista ds. Marketingu Omnichannel. Od 2005 r. realizuje działania marketingowe dla firm z sektora MMŚP. Specjalizuje się w SEO, analityce internetowej i działaniach sprzedażowych. Na co dzień zarządza Agencją Reklamową MARKOFANI i serwisem dla marketerów — Aspirate.pl

Materiały graficzne do Google My Business

Tworzysz materiały graficzne na Facebooka, Instagrama lub Linkedin? Koniecznie musisz zacząć przygotowywać materiały do Google My Business!

W profilu firmy masz możliwość dodawania różnych zdjęć, grafik i wideo w wielu miejscach. Google rekomenduje  określone rozmiary multimediów, jednak w praktyce te wytyczne nie mają znaczenia. Rekomendujemy wgrywanie zdjęć o wyższej rozdzielczości, ponieważ Google i tak je zoptymalizuje.

Poniżej znajdziesz listę grafik i zdjęć, które możesz dodać w profilu. Niektóre opcje są dostępne tylko dla wybranych kategorii obiektów, jak np. menu dla restauracji.

Podstawowe materiały graficzne, jakie powinien posiadać każdy profil to:

  1. logo – plik o rozdzielczości 1920x1920px,
  2. okładka – zalecany przez nas rozmiar to 1920x1440px,
  3. zdjęcia – zarówno z zewnątrz obiektu jak i z jego wnętrza, produktów, w trakcie pracy, potraw i napojów, pomieszczeń ogólnodostępnych, pokojów, zespołu – dowolny format,

Dodatkowe materiały, które powinny się pojawić podczas prowadzenia profilu:

  1. wpisy – różne typy wpisów z możliwością dodania kilku grafik, zalecamy rozdzielczość 1920x1440px,
  2. produkty – masz możliwość dodania jednego zdjęcia do każdego produktu,
  3. menu – zdjęcia lub pliki graficzne przedstawiające menu,

Dlaczego zalecamy rozmiar 1920x1440px? 

Rozdzielczość ta nadaje odpowiednie proporcje, dzięki którym cała zawartość jest widoczna we wpisie – pod warunkiem, że jest dodane jedno zdjęcie. Jeśli do wpisu zostanie dodane więcej zdjęć, to zamienią się one w zdjęcia kwadratowe wykadrowane centralnie. Jak to wygląda w praktyce, zobaczysz na załączonych grafikach.

Koniecznie musisz zadbać o to, aby zdjęcia pochodziły z Twojego obiektu, czyli posiadały odpowiednie dane GPS i inne informacje zaszyte w pliku. Według Google, brak danych GPS może spowodować usunięcie zdjęć z profilu. Jednak dotychczas nie odnotowaliśmy takiego zachowania.

W profilach GMB nie należy publikować zrzutów ekranu, zdjęć stockowych, gifów, grafik stworzonych w programach graficznych, zdjęć, do których nie masz praw autorskich – w tym ściągniętych z innych stron internetowych, niepowiązanych z Twoją firmą.

Należy unikać intensywnych przeróbek zdjęć, które mogą negatywnie wpłynąć na postrzeganie miejsca, produktów czy usług przez klientów. Nie powinno się także dodawać ramek, tekstów, czy tworzyć kolaży z wielu zdjęć. Zdjęcia powinny być dobrze naświetlone i przedstawiać rzeczywisty obraz firmy.

Podobnie jak Facebook, GMB nie lubi umieszczania treści na plikach graficznych. Nie mogą one przekraczać 10% powierzchni obrazu, a także powinny znajdować się przy jednej krawędzi.

Powyższe informacje to zalecenia Google, które powinno się stosować. Jednakże niestosowanie się do tych informacji nie powoduje nic złego. W najgorszym przypadku zdjęcia mogą zostać usunięte. Warto jednak pamiętać, że przy nadmiernym łamaniu zasad, profil firmy może zostać zablokowany. Dlatego podczas dodawania materiałów do profili radzimy postępować odpowiedzialnie.

Powiązane wpisy

Znaczniki title i meta

Znaczniki title i meta to niesamowicie ważne elementy w budowaniu rozpoznawalności firmy w internecie. Informacje w nich zawarte wyświetlają się użytkownikom wyszukiwarek internetowych, a także odbiorcom w mediach społecznościowych, jeśli został udostępniony adres URL strony.

Sprawdź co mamy dla Ciebie na Instagramie ;)