Google nieustannie zaskakuje użytkowników różnymi funkcjonalnościami profili
Google Moja Firma, Google My Business, Google Meu Negócio to ten sam produkt, ale …
W zależności od tego, z jakiego języka korzystamy w wyszukiwarce, aplikacji Mapy Google, czy na komputerze stacjonarnym/laptopie, jak i urządzeniach mobilnych w profilach firm pojawiają się różne funkcjonalności. Jeśli prowadzisz firmę należącą do branży HoReCa lub turystycznej powinieneś to kontrolować, aby Twój obiekt dostarczał odpowiednie informacje dla szukających go obcokrajowców.
Różnice wynikają z tego, że Google wdraża rozwiązania stopniowo i integruje je z różnymi partnerami, oraz testuje różne funkcjonalności w różnych krajach, a nawet dla różnych branż – w zależności od wybranej kategorii głównej obiektu.
Jeśli przełączysz język wyszukiwarki na język angielski (EN), zauważysz m.in. to, że:
- profil szukanej firmy w wyszukiwarce Google wyświetli się podczas wpisywania jej nazwy w wyszukiwarce,
- profile firm są wzbogacone o ikonki mediów społecznościowych,
- pojawia się informacja dotycząca lokalizacji obiektu w odniesieniu do innych znanych obiektów użytkownikowi,
- wyświetlają się trzy opinie klientów pod przyciskiem “Dodaj opinię” – jeśli jest dużo pozytywnych opinii,
- pojawiają się informacje z Wikipedii – jeśli obiekt posiada wpis w Wikipedii, co warto zrobić!
Co ciekawsze w profilach restauracji, jak i hoteli, które mają znaczną ilość pozytywnych opinii, wyświetlają się recenzje krytyków, opublikowane w serwisach internetowych.
A więc GMB samodzielnie zaciąga informacje z różnych miejsc w internecie. To wszystko dzieje się dzięki Google NAP i uporządkowanym danym – dlatego jest to tak ważne dla Twojego biznesu! To samo dotyczy opinii z różnych serwisów internetowych. Nie można ich podpiąć pod profil. Google robi to samodzielnie.
Różnic jest o wiele więcej niż te, które są przedstawione powyżej. Odwiedzając stronę internetową projektu Google Moja Firma (google.com/business) i zmieniając język, uzyskasz dostęp do różnych informacji na temat projektu GMB, które są niedostępne w polskiej wersji językowej.
Jeśli do tej pory traktowałeś profil firmy w GMB po macoszemu. Koniecznie musisz zmienić podejście i zacząć solidne działania.
Wykorzystaj GMB do promocji biznesu i zacznij zbierać pozytywne opinie. To podstawa funkcjonowania w Google Moja Firma tak samo, jak fani na Facebooku czy obserwujący na Instagramie. Odpowiednie zabiegi na 100% przyniosą efekty w postaci nowych zadowolonych klientów.
Jeśli zależy Ci na efektywnych działaniach i chcesz dowiedzieć się, od czego zacząć, skontaktuj się z nami.