...
Z tego artykułu dowiesz się:
Picture of Dariusz Kopyto
Dariusz Kopyto
Marketing Manager. Od 2005 r. realizuje działania marketingowe dla firm z sektora MMŚP. Specjalizuje się w SEO, analityce internetowej i działaniach sprzedażowych. Na co dzień zarządza Agencją Reklamową MARKOFANI i serwisem dla marketerów — Aspirate.pl

Google Moja Firma kontra Google My Business – różnice

Z tego artykułu dowiesz się:

Google nieustannie zaskakuje użytkowników różnymi funkcjonalnościami profili

Google Moja Firma, Google My Business, Google Meu Negócio to ten sam produkt, ale …

W zależności od tego, z jakiego języka korzystamy w wyszukiwarce, aplikacji Mapy Google, czy na komputerze stacjonarnym/laptopie, jak i urządzeniach mobilnych w profilach firm pojawiają się różne funkcjonalności. Jeśli prowadzisz firmę należącą do branży HoReCa lub turystycznej powinieneś to kontrolować, aby Twój obiekt dostarczał odpowiednie informacje dla szukających go obcokrajowców.

Różnice wynikają z tego, że Google wdraża rozwiązania stopniowo i integruje je z różnymi partnerami, oraz testuje różne funkcjonalności w różnych krajach, a nawet dla różnych branż – w zależności od wybranej kategorii głównej obiektu.

Jeśli przełączysz język wyszukiwarki na język angielski (EN), zauważysz m.in. to, że:

  • profil szukanej firmy w wyszukiwarce Google wyświetli się podczas wpisywania jej nazwy w wyszukiwarce,
  • profile firm są wzbogacone o ikonki mediów społecznościowych,
  • pojawia się informacja dotycząca lokalizacji obiektu w odniesieniu do innych znanych obiektów użytkownikowi,
  • wyświetlają się trzy opinie klientów pod przyciskiem “Dodaj opinię” – jeśli jest dużo pozytywnych opinii,
  • pojawiają się informacje z Wikipedii – jeśli obiekt posiada wpis w Wikipedii, co warto zrobić!

Co ciekawsze w profilach restauracji, jak i hoteli, które mają znaczną ilość pozytywnych opinii, wyświetlają się recenzje krytyków, opublikowane w serwisach internetowych. 

A więc GMB samodzielnie zaciąga informacje z różnych miejsc w internecie. To wszystko dzieje się dzięki Google NAP i uporządkowanym danym – dlatego jest to tak ważne dla Twojego biznesu! To samo dotyczy opinii z różnych serwisów internetowych. Nie można ich podpiąć pod profil. Google robi to samodzielnie.

Różnic jest o wiele więcej niż te, które są przedstawione powyżej. Odwiedzając stronę internetową projektu Google Moja Firma (google.com/business) i zmieniając język, uzyskasz dostęp do różnych informacji na temat projektu GMB, które są niedostępne w polskiej wersji językowej.

Jeśli do tej pory traktowałeś profil firmy w GMB po macoszemu. Koniecznie musisz zmienić podejście i zacząć solidne działania. 

Wykorzystaj GMB do promocji biznesu i zacznij zbierać pozytywne opinie. To podstawa funkcjonowania w Google Moja Firma tak samo, jak fani na Facebooku czy obserwujący na Instagramie. Odpowiednie zabiegi na 100% przyniosą efekty w postaci nowych zadowolonych klientów.

Jeśli zależy Ci na efektywnych działaniach i chcesz dowiedzieć się, od czego zacząć, skontaktuj się z nami.

Powiązane wpisy

Znaczniki title i meta

Znaczniki title i meta to niesamowicie ważne elementy w budowaniu rozpoznawalności firmy w internecie. Informacje w nich zawarte wyświetlają się użytkownikom wyszukiwarek internetowych, a także odbiorcom w mediach społecznościowych, jeśli został udostępniony adres URL strony.

Usługi, audyty, doradztwo

Potrzebujesz wsparcia marketingowego?

Sprawdź co mamy dla Ciebie na Instagramie ;)

Spraw, by Twoja strona zarabiała
Pobierz listę działań prowadzących do skutecznego pozyskiwania klientów za pomocą strony
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.