Z artykułu dowiesz się:
Dariusz Kopyto
Dariusz Kopyto
Specjalista ds. Marketingu Omnichannel. Od 2005 r. realizuje działania marketingowe dla firm z sektora MMŚP. Specjalizuje się w SEO, analityce internetowej i działaniach sprzedażowych. Na co dzień zarządza Agencją Reklamową MARKOFANI i serwisem dla marketerów — Aspirate.pl

Google Moja Firma kontra Google My Business – różnice

Google nieustannie zaskakuje użytkowników różnymi funkcjonalnościami profili

Google Moja Firma, Google My Business, Google Meu Negócio to ten sam produkt, ale …

W zależności od tego, z jakiego języka korzystamy w wyszukiwarce, aplikacji Mapy Google, czy na komputerze stacjonarnym/laptopie, jak i urządzeniach mobilnych w profilach firm pojawiają się różne funkcjonalności. Jeśli prowadzisz firmę należącą do branży HoReCa lub turystycznej powinieneś to kontrolować, aby Twój obiekt dostarczał odpowiednie informacje dla szukających go obcokrajowców.

Różnice wynikają z tego, że Google wdraża rozwiązania stopniowo i integruje je z różnymi partnerami, oraz testuje różne funkcjonalności w różnych krajach, a nawet dla różnych branż – w zależności od wybranej kategorii głównej obiektu.

Jeśli przełączysz język wyszukiwarki na język angielski (EN), zauważysz m.in. to, że:

  • profil szukanej firmy w wyszukiwarce Google wyświetli się podczas wpisywania jej nazwy w wyszukiwarce,
  • profile firm są wzbogacone o ikonki mediów społecznościowych,
  • pojawia się informacja dotycząca lokalizacji obiektu w odniesieniu do innych znanych obiektów użytkownikowi,
  • wyświetlają się trzy opinie klientów pod przyciskiem “Dodaj opinię” – jeśli jest dużo pozytywnych opinii,
  • pojawiają się informacje z Wikipedii – jeśli obiekt posiada wpis w Wikipedii, co warto zrobić!

Co ciekawsze w profilach restauracji, jak i hoteli, które mają znaczną ilość pozytywnych opinii, wyświetlają się recenzje krytyków, opublikowane w serwisach internetowych. 

A więc GMB samodzielnie zaciąga informacje z różnych miejsc w internecie. To wszystko dzieje się dzięki Google NAP i uporządkowanym danym – dlatego jest to tak ważne dla Twojego biznesu! To samo dotyczy opinii z różnych serwisów internetowych. Nie można ich podpiąć pod profil. Google robi to samodzielnie.

Różnic jest o wiele więcej niż te, które są przedstawione powyżej. Odwiedzając stronę internetową projektu Google Moja Firma (google.com/business) i zmieniając język, uzyskasz dostęp do różnych informacji na temat projektu GMB, które są niedostępne w polskiej wersji językowej.

Jeśli do tej pory traktowałeś profil firmy w GMB po macoszemu. Koniecznie musisz zmienić podejście i zacząć solidne działania. 

Wykorzystaj GMB do promocji biznesu i zacznij zbierać pozytywne opinie. To podstawa funkcjonowania w Google Moja Firma tak samo, jak fani na Facebooku czy obserwujący na Instagramie. Odpowiednie zabiegi na 100% przyniosą efekty w postaci nowych zadowolonych klientów.

Jeśli zależy Ci na efektywnych działaniach i chcesz dowiedzieć się, od czego zacząć, skontaktuj się z nami.

Powiązane wpisy tematycznie