Czy wiesz, dlaczego Google My Business jest tak ważne dla lokalnych firm?
Zmienia się sposób działania internautów. Do tej pory szukaliśmy odpowiedzi na stronach internetowych wyświetlanych w odpowiedzi na wprowadzone zapytanie w wyszukiwarce.
Obecnie wprowadzane przez Google zmiany, a także oczekiwania ludzi zmieniają podejście do poszukiwania odpowiedzi na proste pytania, jak:
- gdzie znajdują się włoskie restauracje,
- który lokal serwuje najlepsze burgery,
- do której godziny jest otwarty najbliższy sklep spożywczy,
- itd.
Coraz częściej dochodzi do tego, że zaczynamy szukać odpowiedzi na powyższe pytania w Mapach Google. Tym tematem powinni zainteresować się pracownicy branży HoReCa, ponieważ GMB zaczyna królować na rynku serwisów turystycznych!
Posiadaj aktualny profil GMB
Krótko mówiąc, zaczęła się era, w której “Google is your new home page”! Internauta uzyska odpowiedź na nurtujące go pytanie już na pierwszej stronie Google i nie odczuje potrzeby przejścia do innego serwisu. Ze względu na to Google wywiera coraz większą presję na POSIADANIE AKTUALNEGO PROFILU GMB. I niestety nie okłamujmy się, nikogo komu zależy na biznesie, to nie ominie!
Dzięki zmianom użytkownik wyszukiwarki dostaje odpowiedź w mgnieniu oka. Nie musi wchodzić na stronę firmy i szukać odpowiedzi przeglądając kolejne podstrony. Podstawowe informacje uzyska już w Google, a jeśli chce lepiej zapoznać się z firmą, produktem czy usługą powinien mieć możliwość przejścia w odpowiednie miejsce na stronie internetowej.
Ze względu na te zmiany kończy się era, w której mówiliśmy “po co mi strona, skoro mam fanpage na Facebooku, to mi wystarczy”.
Dlaczego tak ważna jest własna domena?
PAMIĘTAJ o tym, że Facebook, Instagram, GMB itp. społecznościowe rozwiązania pozwalają pozyskiwać klientów i utrzymywać z nimi relacje, ale fani i obserwujący nie są Twoi! Jeśli ktoś przejmie Twój profil, dostawca zablokuje go, tracisz wszystko, nad czym do tej pory pracowałeś i nie poinformujesz już tych osób o nowym kanale komunikacji. Oczywiście kanał komunikacji możesz odzyskać, ale to może trwać, tygodnie, a nawet miesiące, a Ty w tym czasie możesz dużo stracić.
Dlatego tak ważna jest własna domena i strona internetowa, a także pozyskiwanie adresów e-mail i numerów telefonów do klientów. Nie należy się tego bać!
Co za tym idzie?
Wizerunek, otwartość, szczerość, zaufanie, a przede wszystkim osoba, która prowadzi sumiennie i regularnie komunikację z klientami.
Jeśli stawiasz na social media, już dzisiaj musisz pomyśleć o własnej odpowiedniej stronie internetowej ze wszystkimi narzędziami analitycznymi. A po co? Jeśli nadejdzie gorszy okres, a Twój worek remarketingowy jest pełny, możesz zrealizować bardzo skuteczną kampanię reklamową, która przyniesie Ci klientów! Bez głowienia się, strzelania w ciemno. Szybkie, konkretne działanie!