Jeśli chcesz, aby Twoja strona www pozycjonowała się w wyszukiwarce Google, musisz podjąć konkretne działania. Obecnie ważne jest, aby odpowiadać na intencje wyszukiwania internautów. Jednak dalej obowiązuje stwierdzenie „Content is King”, bo pozycjonowanie poprzez treści to używanie odpowiednich słów kluczowych w ściśle określonych miejscach. To właśnie dzięki nim Google może wyświetlić Twoją stronę wysoko w wynikach wyszukiwania. Warunkiem jest wpisanie przez internautę frazy kluczowej, na którą pozycjonujesz stronę internetową. Jednak wpływ na pozycję strony www ma wiele czynników. Frazy kluczowe są jednym z nich, a zarazem najważniejszym elementem, ale żeby to zadziałało, koniecznie musisz zadbać o optymalizację techniczną strony i linkowanie z innych źródeł w internecie.
Z tego artykułu dowiesz się:
- Słowa kluczowe na stronie internetowej
- Słowa kluczowe, a pozycjonowanie strony www za pomocą zdjęć
- Obrazy w wyszukiwarce Google skutecznie sprzedają
- Pozycjonowanie strony słowami kluczowymi w Zakupach Google
- Profil Firmy w Google
- Podsumowanie użyteczności słów kluczowych
- Co więcej, w temacie słów kluczowych?
Słowa kluczowe na stronie internetowej
Słowa kluczowe (frazy kluczowe), to zestawienia określonych słów w odpowiedniej formie i kolejności, które pojawiają się często w zapytaniach wpisywanych przez internautów w wyszukiwarce Google. To właśnie dzięki słowom kluczowym możemy pozycjonować stronę internetową i spowodować, że wybrana strona pojawi się w TOP 10 tj. na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania. Działania związane z tworzeniem treści w celu pozycjonowania trzeba zaplanować, aby m.in. uniknąć tzw. wewnętrznej kanibalizacji stron internetowych. Słowa kluczowe muszą być ściśle określone i użyte w wielu miejscach, a także z odpowiednią częstotliwością, aby strona mogła zdobyć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Ważne jest użycie odpowiednich słów kluczowych w tytule i opisie strony, a także w nagłówkach i akapitach. Dobrze jest wybrane słowa kluczowe wyszczególnić w akapicie poprzez stosowanie odpowiednich znaczników jak <strong>, czy <em>. Informuje to odbiorcę, że w treści są zwroty, które go interesują. Roboty Google mogą uznać akapity za atrakcyjne, co spowoduje wskoczenie strony na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.
Słowa kluczowe, a pozycjonowanie strony www za pomocą zdjęć
Mało kto wie, że stronę można pozycjonować za pomocą plików graficznych obsadzonych na stronie. Internauci bardzo chętnie zaglądają do zakładki „Grafiki” w wyszukiwarce Google, a raczej w wyszukiwarce grafik Google. Przeglądając wyświetlone grafiki i zdjęcia, przechodzą na strony internetowe, z których pochodzą, aby dowiedzieć się więcej.
W celu pozycjonowania plików graficznych również stosuje się odpowiednie słowa kluczowe, które muszą znaleźć się m.in. w nazwie pliku, opisie alternatywnym, tytule, czy opisie wyświetlanym pod umieszczoną na stronie grafiką. W przypadku sklepów internetowych w grę wchodzą także treści na stronie. Analogicznie jak w przypadku pozycjonowania strony, w przypadku grafik znaczenie ma nagłówek H1 — nazwa produktu, akapity — opisy, które posiadają wyróżnienia słów kluczowych.
Obrazy w wyszukiwarce Google skutecznie sprzedają
Od sierpnia 2017 roku w zakładce Grafiki w wyszukiwarce Google przy zdjęciach produktowych pochodzących ze sklepów internetowych pojawia się specjalne oznaczenie (badge) informujące internautę, że produkt ze zdjęcia może nabyć. Po kliknięciu grafiki z takim oznaczeniem, poza powiększeniem, otrzymujemy informacje na temat produktu. W ten sposób poznamy nazwę produktu, ikonę i nazwę strony, z której pochodzi produkt, ocenę produktu, markę producenta, cenę, a także fragment opisu. Wszystko zależy od tego, ile informacji jest w stanie uzyskać robot Google z danych uporządkowanych znajdujących się na stronie internetowej, z której pochodzi zdjęcie. W tym przypadku słowa kluczowe znowu odgrywają główną rolę i to dzięki nim wyszukiwarka wyświetla obrazy, których szukamy.
Jeśli posiadasz sklep internetowy, koniecznie sprawdź, czy zdjęcia Twoich produktów wyświetlają się w grafikach i czy mają oznaczenie produktowe. Więcej informacji o produktach w wyszukiwarce Google znajdziesz tutaj.
A jeśli Twoja konkurencja nie wyświetla się w zakładce grafiki, to masz niezwykłą szansę, aby skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów!
Pozycjonowanie strony słowami kluczowymi w Zakupach Google
Często, jak rozmawiam z przedsiębiorcami na temat działań reklamowych, nie wiedzą oni, że mogą za darmo dodać produkty ze swojego sklepu internetowego do zakupów Google. Jest to kolejna zakładka w wyszukiwarce Google, która jest coraz częściej klikana przez internautów. Osoby, które właśnie tu zaglądają w większości, są zdecydowane na zakup poszukiwanego produktu. Potrzebują tylko odpowiedniego impulsu do podjęcia decyzji o zakupie w wybranym sklepie internetowym. Tutaj znowu z pomocą przychodzą nam słowa kluczowe, a główną rolę odgrywa nazwa produktu.
Zakupy Google to sekcja, która cały czas się rozwija. Produkty do tej sekcji można dodać poprzez Google Merchant Center. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić lub chcesz mieć pewność, że dobrze wdrożyłeś rozwiązanie, skontaktuj się z nami.
Profil Firmy w Google
Co więcej, a nawet koniecznie musisz zadbać o profil firmy w Google Moja Firma (Google My Business). Często profil firmy jest pierwszym kontaktem marki z klientem. Profil wyświetla się w odpowiedzi na słowa kluczowe umieszczone w profilu GMB, opiniach od klientów, a także treści na stronie internetowej — oczywiście jeśli profil jest w odpowiedni sposób powiązany z Twoją stroną. Więcej na temat profilów GMB dowiesz się na naszej stronie internetowej Google Moja Firma — rozwiń swój biznes z Google oraz na blogu poświęconemu pozycjonowaniu.
Podsumowanie użyteczności słów kluczowych
Nie lekceważ powyższych rad i zacznij systematycznie pracować nad treściami SEO na stronie, bo na 100% odpowiednie słowa kluczowe i przekaz pozwolą Ci za darmo pozyskiwać klientów i to nie tylko w wyszukiwarce Google.
Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, koniecznie weź udział w naszym kursie „SEO Od Podstaw”, a poznasz narzędzia i instrukcję kroki po kroku, jak tworzyć odpowiednie treści i gdzie je umieszczać, aby przynosiły efekty w postaci wyższych pozycji stron w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google.
Co więcej, w temacie słów kluczowych?
Wkrótce artykuł zostanie rozwinięty o następujące zagadnienia związane ze słowami kluczowymi:
- Gdzie szukać słów kluczowych?
- Jak wybierać słowa kluczowe?
Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami już teraz — Konsultacje są bezpłatne!