...
Spis treści
Picture of Dariusz Kopyto
Dariusz Kopyto
Marketing Manager. Od 2005 r. realizuje działania marketingowe dla firm z sektora MMŚP. Specjalizuje się w SEO, analityce internetowej i działaniach sprzedażowych. Na co dzień zarządza Agencją Reklamową MARKOFANI i serwisem dla marketerów — Aspirate.pl

Poznaj historię profili Google My Business

Z tego artykułu dowiesz się:

Czy wiesz, że Google Moja Firma ma swoje początki w 2004 roku?

Dlatego jeśli do tej pory nie używasz GMB do marketingu, straciłeś 16 lat możliwości darmowego promowania swojej firmy!

Szczypta historii o GMB

W 2004 r. powstało Google Local. Zadaniem projektu było wyświetlanie informacji na temat lokalnych firm. W 2005 r. uruchomiono mapy Google Maps, których rozwój był możliwy przy współpracy z Apple. Jednocześnie powstał panel do zarządzania GL – Google Local Business Center. W tym samym roku mapy połączyły się z GL przyjmując oficjalną nazwę Google Local. W 2006 r. ponownie zmieniono nazwę na Google Maps.

Współpraca Google i Apple trwała do 2012 roku, w którym firmy zaczęły rywalizować!

Jak zmieniło się Google Maps?

Mapy umożliwiały znalezienie adresów i wyznaczyć trasę do wskazanego miejsca np. ul. Słowackiego 24, Rzeszów. Po pewnym czasie na mapach pojawiły się znaczniki POI (Point of Interest). Dzięki nim nie musieliśmy już wskazywać dokładnego adresu. Wystarczała nazwa firmy, którą chcieliśmy odwiedzić. Dzięki temu zmienił się sposób wyszukiwania miejsc. Kolejnym etapem ewolucji był rozwój punktów POI, które m.in. w Google Maps przekształciły się w tzw. wizytówki obiektów. Dzięki temu użytkownicy otrzymywali więcej informacji.

W 2014 r. powstał projekt Google My Business, który jest kontynuacją projektów Google Local, Google Place Pages, Google Hotpot, Google+ i innych. Obecne profile, pozwalające na interakcję z internautami, dają wiele możliwości marketingowych. Stały się podstawowym elementem wyszukiwania i pozycjonowania lokalnych firm

Jakie zmiany w Google?

Nadchodzą wielkie zmiany! Google uruchomi wizytówki personalne, które są obecnie testowane w Indiach. Dzięki profilom użytkowników w Mapach Google i SERP pojawią się nowe funkcjonalności. Rozszerzy się możliwość interakcji z użytkownikami, a także zwiększy ilość informacji dostarczanych internautom.

Zadbaj o profil, ponieważ jeśli Twój klient, wykorzystując wizytówkę, zadzwoni, włączy nawigację lub odwiedzi firmę z włączonym GPSem, Google zada pytanie “Jak oceniasz to miejsce?”.

Opinie, oceny, zdjęcia i filmy dodane przez klientów stają się kluczową wartością w podejmowaniu decyzji przez internautów, którzy szukają Twojej firmy, produktów czy usług.

Powiązane wpisy

Udostępnianie Meta Business Manager pracownikom agencji reklamowej

Przydzielanie dostępu do NIESKONFIGUROWANEGO konta w Meta Business Manager KROK 1 Przejdź na stronę business.facebook.com/select. Z listy wybierz firmę, do której chcesz przydzielić dostęp. Z pionowego menu (lewa strona ekranu) wybierz “Ustawienia firmowe” – koło

Udostępnianie Google Tag Manager pracownikom agencji reklamowej

Przydzielanie dostępu do kont i usług w Google Analytics KROK 1 Przejdź na stronę tagmanager.google.com. Zaloguj się do konta Google (accounts.google.com). KROK 2 Na liście znajdź konto marki, której kontenery chcesz udostępnić. Kliknij “Ustawienia” –

Udostępnianie Google Search Console pracownikom agencji reklamowej

Google Search Console to bezpłatna usługa umożliwiająca monitorowanie pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google, która pomaga dbać o utrzymanie strony zgodnej z oczekiwaniami Google. Z Google Search Console korzystają głównie osoby zajmujące się budowaniem

Usługi, audyty, doradztwo

Potrzebujesz wsparcia marketingowego?

Sprawdź co mamy dla Ciebie na Instagramie ;)

Spraw, by Twoja strona zarabiała
Pobierz listę działań prowadzących do skutecznego pozyskiwania klientów za pomocą strony
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.