Czy wiesz, że Google Moja Firma ma swoje początki w 2004 roku?
Dlatego jeśli do tej pory nie używasz GMB do marketingu, straciłeś 16 lat możliwości darmowego promowania swojej firmy!
Szczypta historii o GMB
W 2004 r. powstało Google Local. Zadaniem projektu było wyświetlanie informacji na temat lokalnych firm. W 2005 r. uruchomiono mapy Google Maps, których rozwój był możliwy przy współpracy z Apple. Jednocześnie powstał panel do zarządzania GL – Google Local Business Center. W tym samym roku mapy połączyły się z GL przyjmując oficjalną nazwę Google Local. W 2006 r. ponownie zmieniono nazwę na Google Maps.
Współpraca Google i Apple trwała do 2012 roku, w którym firmy zaczęły rywalizować!
Jak zmieniło się Google Maps?
Mapy umożliwiały znalezienie adresów i wyznaczyć trasę do wskazanego miejsca np. ul. Słowackiego 24, Rzeszów. Po pewnym czasie na mapach pojawiły się znaczniki POI (Point of Interest). Dzięki nim nie musieliśmy już wskazywać dokładnego adresu. Wystarczała nazwa firmy, którą chcieliśmy odwiedzić. Dzięki temu zmienił się sposób wyszukiwania miejsc. Kolejnym etapem ewolucji był rozwój punktów POI, które m.in. w Google Maps przekształciły się w tzw. wizytówki obiektów. Dzięki temu użytkownicy otrzymywali więcej informacji.
W 2014 r. powstał projekt Google My Business, który jest kontynuacją projektów Google Local, Google Place Pages, Google Hotpot, Google+ i innych. Obecne profile, pozwalające na interakcję z internautami, dają wiele możliwości marketingowych. Stały się podstawowym elementem wyszukiwania i pozycjonowania lokalnych firm
Jakie zmiany w Google?
Nadchodzą wielkie zmiany! Google uruchomi wizytówki personalne, które są obecnie testowane w Indiach. Dzięki profilom użytkowników w Mapach Google i SERP pojawią się nowe funkcjonalności. Rozszerzy się możliwość interakcji z użytkownikami, a także zwiększy ilość informacji dostarczanych internautom.
Zadbaj o profil, ponieważ jeśli Twój klient, wykorzystując wizytówkę, zadzwoni, włączy nawigację lub odwiedzi firmę z włączonym GPSem, Google zada pytanie “Jak oceniasz to miejsce?”.
Opinie, oceny, zdjęcia i filmy dodane przez klientów stają się kluczową wartością w podejmowaniu decyzji przez internautów, którzy szukają Twojej firmy, produktów czy usług.