Z artykułu dowiesz się:
Picture of Dariusz Kopyto
Dariusz Kopyto
Specjalista ds. Marketingu Omnichannel. Od 2005 r. realizuje działania marketingowe dla firm z sektora MMŚP. Specjalizuje się w SEO, analityce internetowej i działaniach sprzedażowych. Na co dzień zarządza Agencją Reklamową MARKOFANI i serwisem dla marketerów — Aspirate.pl

Instrukcja tworzenia skutecznych wpisów w WordPress

Każdemu autorowi wpisów w WordPress, zależy na tym, aby strona pozycjonowała się w wyszukiwarce Google. Zauważamy, że większość twórców treści nie posiada odpowiedniej wiedzy, która ułatwiłaby tworzenie treści we właściwy sposób, a przede wszystkim na zaplanowanie jej i efektywne dodanie na stronie.

Z tego artykułu dowiesz się:

Stworzyliśmy instrukcję krok po kroku, tworzenia wpisów w WordPress, aby ułatwić pracę wszystkim twórcom. Stworzenie artykułu według poniższego schematu wymaga dużego zaangażowania, ale gwarantuje osiągnięcie efektów w pozycjonowaniu.

Pamiętaj, że wpływ na pozycjonowanie artykułu poza odpowiednim przygotowaniem treści, ma też konfiguracja WordPress, a także inne działania związane z pozycjonowaniem.

Pełna instrukcja tworzenia wpisu w WordPress w 33 krokach.

Określenie tematu artykułu

  1. Wybierz tematykę wpisu w WordPress,
  2. Zdobądź wiedzę na temat tego, co już jest w internecie,
    1. Sprawdź Twój temat w popularnych serwisach: Wyszukiwarka Google, YouTube, SlideShare.

Wybór słów kluczowych

  1. Znajdź słowa kluczowe dla wpisu:
    1. answerthepublic.com — informacje na temat fraz wpisywanych przez internautów w Wyszukiwarce Google,
    2. answersocrates.com — j.w.,
    3. trends.google.com — sprawdzanie popularności fraz kluczowych,
    4. ads.google.com — sprawdź wartość wybranych fraz kluczowych;
  2. Określ jedno główne słowo kluczowe dla wpisu oraz 1-3 frazy towarzyszące — te, które będą się powtarzać w artykule.

Więcej na temat słów kluczowych znajdziesz w artykule “Słowa kluczowe do pozycjonowania stron www“.


Opracowanie szkieletu artykułu

  1. Podziel artykuł na sekcje,
    1. zaplanuj temat każdej sekcji;
  2. Stwórz tytuł artykułu, wykorzystując główną frazę kluczową,
  3. Stwórz śródtytuły dla poszczególnych sekcji, wykorzystując główną frazę kluczową (w innej formie niż w tytule np. fraza główna — Analityka internetowa, odmiana — Na czym polega analityka internetowa?) oraz 2-3 dodatkowe — wszystko zależy od tego, czy sekcje są powiązane,
  4. Sprawdź, czy artykuł wiąże się tematycznie z innymi istniejącymi już artykułami na stronie (np. w treści będą wspomniane elementy, które omawiane są w innym wpisie),
    1. jeśli tak, pamiętaj, żeby o tym wspomnieć w artykule i zrobić linkowanie do istniejących artykułów — linkowanie wewnętrzne;
  5. Jeśli w artykule poruszasz temat produktów, usług, zaprzyjaźnionych firm, dodaj odpowiednie linki do zewnętrznych stron, na których czytelnik znajdzie więcej informacji na ich temat — linkowanie zewnętrzne.

Więcej na ten tworzenia treści do internetu znajdziesz w artykule pt. “Sztuka pisania dobrych i przejrzystych treści na stronę dla użytkowników i wyszukiwarek”.


Wybór zdjęć do artykułu

  1. Znajdź zdjęcia do artykułu — minimum jedno na artykuł:
    1. Wybierz zdjęcia powiązane, do których możesz się odnieść w treści artykułu,
    2. Wybierz zdjęcie, które będzie główne — okładka do artykułu.

Stworzenie treści artykułu

  1. Napisz artykuł, wplatając odpowiednie słowa kluczowe w poszczególne sekcje:
    1. minimum 7x główna fraza kluczowa i 3-5x towarzyszące frazy w artykule (mogą być odmienione),
    2. artykuł powinien mieć minimum 3 000 znaków ze spacjami,
  2. W trakcie pisania artykułu twórz krótkie zdania i akapity,
  3. W ramach jednego akapitu przygotuj treść na 5-7 linijek. Ułatwi to czytanie i interpretowanie tekstu odbiorcom.

Warto zainstalować rozszerzenie LanguageTool do przeglądarki Google Chrome, które pomaga zapanować nad ortografią i interpunkcją.

Utworzenie meta tagów dla artykułu

  1. Stwórz dla artykułu:
    1. title — tytuł strony, długość max. 60 znaków:
      1. umieść główną frazę kluczową w title,
      2. tytuł artykułu i title nie muszą być takie same,
      3. pamiętaj, żeby stworzyć tytuł dla wyszukiwarki i social media,
    2. description — opis strony, długość max. 150 znaków:
      1. umieść główną frazę kluczową w description,
      2. pamiętaj o CTA w opisie,
      3. pamiętaj, żeby stworzyć tytuł dla wyszukiwarki i social media,
    3. og:image — obrazek strony, dodaj stworzone og:image.

Rozszerzenie SEO META in 1 CLICK do Google Chrome ułatwi Ci weryfikację poprawności tytułu strony, skróconego opisu, nagłówków, opisów alternatywnych, nazw plików i wielu innych kluczowych informacji związanych z SEO.

Stworzenie linku do wpisu w WordPress

  1. Stwórz odpowiedni slug dla artykułu — max. 32 znaki:
    1. umieść główną frazę kluczową w slug,
    2. używaj tylko małych liter i dywiz “-” rozdzielających wyrazy,
    3. nie używaj znaków diakrytycznych “ą, ę, ś, ć, ź, ż itp.).

Więcej informacji na temat linkowania znajdziesz w artykule pt. “Domena internetowa i budowanie linkowania w celu tworzenia obecności firmy w wyszukiwarce Google”.


Przygotowanie zdjęć do artykułu

  1. Zoptymalizuj pliki graficzne, zmieniając rozmiar (PX) i wielkość (kB) każdego zdjęcia:
    1. zawsze twórz pliki z rozszerzeniem WebP lub JPG (optymalizacja wielkości);
  2. Utwórz nazwy plików graficznych, wykorzystując słowa kluczowe:
    1. dobrze będzie, jeśli dla każdej sekcji (fraz kluczowych) pojawią się zdjęcia z odpowiednimi nazwami, max. 64 znaki,
    2. tworząc nazwy, wykorzystuj tylko małe litery, rozdzielając słowa dewizami;
  3. Dodaj w EXIF słowa kluczowe i odpowiednią lokalizację GPS — koordynaty lat, lng lokalizacji Twojej firmy,
  4. Wgraj wszystkie zdjęcia do WordPressa, wykorzystując zakładkę media,
  5. Stwórz alt, title i opis dla plików graficznych w WordPress wykorzystując słowa kluczowe. Nie wymieniaj fraz kluczowych po przecinku!
    1. alt — opis zawartości zdjęcia, który widoczny jest, gdy zdjęcie się nie załaduje, dla niewidzących; max. 320 znaków,
    2. title — tytuł zdjęcia widoczny po najechaniu kursorem na zdjęcie, max; 180 znaków,
    3. etykieta — podpis pod zdjęciem widoczny na stronie, jeśli użyty szablon to uwzględnia; max. 320 znaków.

Weryfikacja poprawności artykułu

  1. Sprawdź ilość fraz kluczowych w artykule,
  2. Sprawdź poprawność artykułu i wprowadź wymagane poprawki:
    1. jasnopis.pl,
    2. ortograf.pl.

Publikacja wpisu w WordPress

  1. Skopiuj artykuł do utworzonego wpisu w WordPress,
  2. Zadbaj o odpowiednie znaczniki dla nagłówków: tytuł <h1>, śródtytuły <h2>, podtytuły <h3>,
  3. Wyróżnij słowa kluczowe w treści, używając znacznik <strong>…</strong>,
  4. Sprawdź, czy treści znajdują się w akapitach akapitu <p>…</p>,
  5. Dodaj zdjęcia do artykułu:
    1. Wprowadź stworzone opisy: title, alt, description dla zdjęć;
  6. Wprowadź stworzone dane: title, description, slug, og:image we wtyczce Yoast SEO,
  7. Dodaj obrazek wyróżniający,
  8. Wybierz odpowiednie kategorie dla wpisu:
    1. jeśli takie nie istnieją, stwórz je — pamiętaj im mniej kategorii, a więcej wpisów w poszczególnych kategoriach tym lepiej;
  9. Nie używaj tagów,
  10. Opublikuj artykuł,
  11. Udostępnij artykuł w mediach społecznościowych,
  12. Sprawdź, czy informacje na temat artykułu prawidłowo wyświetlają się w mediach społecznościowych, wykorzystując Facebook Debugger.

Wszystko gotowe! Możesz teraz udostępniać dodany wpis w WordPress.

Jeśli artykuł jest tworzony w Google Docs i zostaną zastosowane nagłówki oraz pogrubienia, po skopiowaniu artykułu do wpisu w WordPress przeniosą się nagłówki i pogrubienia fraz kluczowych.

Pamiętaj, żeby artykuły skutecznie pozycjonowały się w wynikach wyszukiwania, strona internetowa musi być dostosowana do urządzeń mobilnych. Dlatego koniecznie musisz zadbać o optymalizację SXO, o której więcej dowiesz się z artykułu pt. “Optymalizacja SXO strony internetowej“.

Potrzebujesz pomocy w utworzeniu lub rozwijaniu bloga?

Skontaktuj się z nami już teraz — Konsultacje są bezpłatne!

Powiązane wpisy

Ile kosztuje utrzymanie strony internetowej
Strony internetowe

Ile kosztuje utrzymanie strony internetowej

Ile kosztuje utrzymanie strony internetowej, to często zadawane pytanie przez młodych przedsiębiorców, którzy rozpoczynają przygodę z budowaniem obecności własnego biznesu w internecie. Koszt utrzymania witryny internetowej zależy od użytego rozwiązania do jej stworzenia. Najpopularniejsze dwa modele

Cele i zadania, które może realizować witryna internetowa

Posiadanie funkcjonalnej witryny internetowej dostosowanej do potrzeb i oczekiwań klientów stało się nieodzownym elementem sukcesu dla wielu firm usługowych. Witryna stanowi wirtualną wizytówkę, platformę sprzedażową i narzędzie komunikacji z klientami. Jednak, aby spełniała swoje zadania

Sprawdź co mamy dla Ciebie na Instagramie ;)