...
Z artykułu dowiesz się:
Picture of Dariusz Kopyto
Dariusz Kopyto
Marketing Manager. Od 2005 r. realizuje działania marketingowe dla firm z sektora MMŚP. Specjalizuje się w SEO, analityce internetowej i działaniach sprzedażowych. Na co dzień zarządza Agencją Reklamową MARKOFANI i serwisem dla marketerów — Aspirate.pl

Model AIDA — podstawy skutecznej komunikacji marketingowej

Reklamy są wszędzie – na ulicach, w internecie, w telewizji i prasie. Każdy z nas ma styczność z reklamami każdego dnia. Często są to reklamy, których nie zauważamy lub wywołują u nas jedynie przelotne zainteresowanie. Jak zatem przyciągnąć uwagę klienta i skłonić go do zakupu produktu lub usługi? Odpowiedzią na to pytanie jest model AIDA.

Czym jest model AIDA?

AIDA to akronim od słów Attention, Interest, Desire i Action (uwaga, zainteresowanie, pragnienie, działanie). Model ten określa klasyczny proces, który powinien zachodzić w umyśle potencjalnego klienta, aby skłonić go do dokonania zakupu. Model AIDA jest skutecznym narzędziem w budowaniu skutecznej komunikacji marketingowej, dlatego warto go dobrze poznać.

Attention — uwaga

Pierwszym etapem jest Attention, czyli zwrócenie uwagi potencjalnego klienta. W tym etapie należy skupić się na tym, aby przyciągnąć uwagę konsumenta i zainteresować go oferowanym produktem lub usługą. Ważne jest, aby zaproponować coś atrakcyjnego, co zwróci uwagę na produkt lub usługę. W tym celu można wykorzystać różne narzędzia marketingowe, takie jak reklamy, newslettery, kampanie e-mailingowe czy posty na mediach społecznościowych.

Interest — zainteresowanie

Drugim etapem jest Interest, czyli zainteresowanie. Na tym etapie trzeba przekonać potencjalnego klienta, że oferowany produkt lub usługa może być dla niego korzystny. Należy przekazywać informacje o cechach i korzyściach, jakie płyną z wyboru oferowanego produktu lub usługi. Do budowania zainteresowania można wykorzystać artykuły na blogu, filmy instruktażowe czy spotkania online, aby przekazać więcej informacji o oferowanym produkcie lub usłudze.

Desire — pożądanie

Trzecim etapem jest Desire, czyli pożądanie. W tym etapie należy przekonać potencjalnego klienta, że oferta jest dla niego najlepszym wyborem. Trzeba skupić się na tym, aby potencjalny klient odczuł potrzebę posiadania oferowanego produktu lub usługi. W tym celu można zastosować kampanie rabatowe, dostępność limitowanych ofert lub ograniczenie promocji w czasie.

Action — działanie

Ostatnim etapem jest Action, czyli działanie. W tym etapie konsument dokonuje zakupu lub podejmuje inny konkretny krok, np. rejestruje się na stronie internetowej. Należy upewnić się, że potencjalny klient wie, jak dokonać zakupu lub jak skorzystać z oferowanych usług. Na tym etapie warto stosować kampanie remarketingowe.

Jakie są zalety modelu AIDA

Model AIDA jest skuteczny, ponieważ jest uniwersalny i łatwo go zastosować w różnych miejscach. W procesie planowania kampanii reklamowej opartej na modelu AIDA koncentrujemy się na potrzebach i pragnieniach klienta, co pozwala lepiej zrozumieć jego zachowanie i podejście do reklamy. Co więcej, model AIDA pozwala na dokładne określenie celów kampanii i umożliwia sprawdzenie, czy zostały osiągnięte.

Jak zastosować model AIDA w praktyce?

Pierwszym krokiem jest dokładne poznanie grupy docelowej, czyli osób, do których skierowana będzie reklama. Następnie, należy stworzyć reklamę, która będzie wyróżniała się na tle konkurencji, pobudzała zainteresowanie i wywoływała pożądane reakcje u klientów. W kolejnym kroku należy skupić się na informacjach, które zostaną przekazane w reklamie. Muszą być one interesujące dla klienta i pokazywać, jakie korzyści wynikają z zakupu produktu.

Powiązane wpisy

Ile kosztuje utrzymanie strony internetowej
Strony internetowe

Ile kosztuje utrzymanie strony internetowej

Ile kosztuje utrzymanie strony internetowej — to pytanie często zadają przedsiębiorcy, którzy chcą rozpocząć działalność w Internecie. Koszt utrzymania strony internetowej głównie zależy od technologii użytej do jej stworzenia. Obecnie najpopularniejsze rozwiązania to CMS open-source

Ile kosztuje prowadzenie social media (Instagram + Facebook) przez agencję marketingową
Media społecznościowe

Ile kosztuje prowadzenie social media

Ile kosztuje prowadzenie social media to temat, wokół którego jest wiele mitów. Dlatego postaram Ci się pokazać, ile kosztuje prowadzenie Instagrama i Facebooka na przykładzie naszych realizacji, skąd ta cena wynika i co nasi klienci

Podpinanie karty płatniczej na koncie Google Ads

W celu uruchomienia reklam w systemie Google Ads konieczne jest podpięcie karty płatniczej. Ze względów bezpieczeństwa czynność tą musi wykonać klient. Aby podpiąć kartę kredytową lub debetową należy zrealizować poniższe kroki. 1. Przyjmij zaproszenie do

Potrzebujesz wsparcia marketingowego?

Porozmawiaj z nami!

Sprawdź co mamy dla Ciebie na Instagramie ;)

Spraw, by Twoja strona zarabiała
Pobierz checklistę dobrze zrobionej strony internetowej i codziennie zdobywaj klientów
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.